تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۲۵۰۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس میراث فرهنگی اهواز:
انکار بافت تاریخی در اهواز توهین آمیز است
شهر اهواز جزو پنج شهر تاریخی استان است و مناطق منبع آب، پارک کوهساران و مکان های خانه ماپار، هتل قو، خانه دادرس، معین التجار و سرای عجم از آثار تاریخی این شهر و گویای تاریخی بودن بافت اهواز به ویژه در هسته مرکزی شهر است
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز اظهارات شهردار منطقه یک اهواز را مبنی بر اینکه این شهربافت تاریخی ندارد و صرفا بافت فرسوده دارد رد کرد و گفت: این اظهار نظر توهین به تاریخ شهر اهواز است.

غلامرضا جلیلی نیا اظهار کرد: چنین اظهارنظرهایی از شهرداری اهواز انتظار نمی رود و منطقی آن است که در کنار میراث فرهنگی در راستای نجات بخشی بافت های تاریخی این کلانشهر اقدام کند.

وی افزود: شهر اهواز جزو پنج شهر تاریخی استان است و مناطق منبع آب، پارک کوهساران و مکان های خانه ماپار، هتل قو، خانه دادرس، معین التجار و سرای عجم از آثار تاریخی این شهر و گویای تاریخی بودن بافت اهواز به ویژه در هسته مرکزی شهر است.

جلیلی نیا گفت: در هسته مرکزی شهر اهواز در خیابان های سی متری شریعتی و 24 متری آزادگان بافت تاریخی دوره قاجار و صابات و حمام های قدیمی وجود دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز بیان کرد: شهرداری اهواز مانند سایر کلانشهرهای کشور باید در زمینه احیای این مناطق همکاری کند و به جای اینکه بافت های تاریخی را بافت فرسوده اعلام کند در کنار میراث فرهنگی کار کند.

وی یادآور شد در کلانشهر اهواز به ویژه در مناطق یک و هفت شهرداری بافت تاریخی بسیاری از دوران قاجار و پهلوی وجود دارد.

به گفته جلیلی نیا ، اهواز حدود پنج هکتار بافت تاریخی دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز افزود:در اهواز خانه های قدیمی بسیاری در هسته مرکزی شهر وجود دارند که به صورت سفره خانه سنتی و مکان های بازدید تبدیل شدند و سایر نقاط تاریخی منطقه یک شهرداری نیز می تواند به این صورت احیا شود.

در شهر اهواز بیش از 140 اثر ثبت ملی شده وجود دارد و 150 اثر در نوبت ثبت ملی هستند.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
حسن ب
|
-
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
1
متاسفانه تو اهواز هیچ کدام از مسئولین به فکر بافت تاریخی اهواز نیستن به طوری که حتی خیلی از مردم اثار تاریخی اهواز رو نمیشناسن! امیدوارم که اداره کل میراث فرهنگی با هماهنگی ادارات اهواز بتونن این مشکل رو حل کنن و توجه بیشتری به این اثار تاریخی بشه
:
:
:
آخرین اخبار