تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۲۵۱۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار خرمشهر:
شهرداری خرمشهر تعهدات مالی شرکت‌ها را پیگیری می‌کند
شهردار خرمشهر خبر از پیگیری واریز عوارض، ارزش افزوده و حق آلایندگی شرکت های مستقر در محدوده شهری این شهرستان خبر داد
شهردار خرمشهر خبر از پیگیری واریز عوارض، ارزش افزوده و حق آلایندگی شرکت های مستقر در محدوده شهری این شهرستان خبر داد.

محمدعلی دوایی فر اظهار کرد: در بخش ارزش افزوده و حق آلایندگی این انتظار می رود که تمام شرکت هایی که در محدوده خرمشهر فعالیت می کنند عوارض خود را به حساب خرمشهر واریز کنند اما متاسفانه عمده ترین شرکت فعال در این شهر که عوارض آنها می تواند گره گشای مشکلات باشد، این وجه را به حساب اداره کل امور مالیاتی تهران واریز می کند.

وی اضافه کرد: همچنین برخی شرکت های متول شهرستان همچون شرکت نفت و گاز اروندان، تاسیسات دریایی، کاوه اداره بندر و دریانوردی، شرکت تسدید عوارض، ارزش افزوده و حق آلایندگی خود را به حساب شهرداری خرمشهر واریز نمی کنند.

شهردار خرمشهر از اقدام قانونی برای دریافت حق شهرداری از محل این تعهدات مالی خبر داد و گفت: در مدت اخیر مکاتباتی با استانداری و امور مالیاتی انجام و درخواست شد، این شرکت ها تعهدات مالی خود را به حساب شهرستان واریز کنند و رونوشت این نامه به مسئولان تاثیر گذار شهرستان نیز اسال شده است.

دوایی فر در ادامه به موضوع حق آلایندگی تخصیص داده شده از سوی پالاشگاه آبادان به شهرداری خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: حق آلایندگی پالایشگاه آبادان معادل ۳۹.۵ درصد اختصاص داده شده است که باید به حساب شهرداری واریز شود که مانده طلب، مبلغی معادل ۱۶ میلیارد تومان است که اگر به حساب شهرداری واریز شود بسیاری از گره های شهرداری را مرتفع می کند.

وی همچنین از پیگیری این موضوع با همکاری نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

دوایی فر در پایان تاکید کرد: بنگاه های اقتصادی و شرکت ها باید بستر توسعه شهر را فراهم کنند و سود آنها صرف توسعه شهر شود، مالیات بر ارزش افزوده نیز از جمله توقعات و درخواست هایست که حق مردم است و صرف بهسازی و عمران و آبادانی شهر می شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار