تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۲۵۶۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرورش دهندگان میگو خواستار پرداخت خسارت شدند
جمعی از پرورش دهندگان میگو در بندر چوئبده آبادان خواستار پرداخت خسارت سال گذشته از سوی صندوق بیمه شدند.
  پرورش دهندگان میگو گفتند: پارسال بر اثر بیماری لکه سفید، خسارت زیادی به پرورش دهندگان میگو در سایت بندر چوئبده وارد شد که تاکنون این خسارات پرداخت نشده اند.

به گفته آنان، مزارع پرورش میگو زیرپوشش بیمه بود که با بروز بیماری دچار خسارت زیادی شد و امسال برای شروع به کار مجدد نیازمند تامین نقدینگی مورد نیاز هستیم که پرداخت خسارت می تواند بخش از این نقدینگی را تامین کند.

پرورش دهندگان میگو در بندر چوئبده آبادان همچنین خواستار تمدید بازپرداخت وام های دریافتی از بانکها و پرداخت یارانه از سوی دولت برای ازسرگیری کامل فعالیت خود در مجتمع پرورش میگو در چوئبده شدند.

محمد معلم رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگو و آبزیان خوزستانگفت : هنوز مشکلات مالی پرورش دهندگان میگو در چوئبده حل نشده و منتظر پرداخت تسهیلات جدید بانکی هستیم.

طی هفته آینده انتقال لارو میگو به مزارع پرورش میگو در چوئبده آبادان شروع می شود، پیش بینی شده 120میلیون قطعه لارو میگو به مجتمع پرورش میگو در چوئبده آبادان انتقال یابد واستحصال میگو بتدریج از آبان ماه شروع می شود.

سال گذشته حدود یک هزار و 600تن میگو در چوئبده تولید شد که به علت شیوع بیماری لکه سفید، میزان تولید 25درصد از پیش بینی قبلی کاهش داشت.

مجتمع پرورش میگو در چوئبده آبادان در دهه 70 و در زمان دولت سازندگی با سرمایه ثابت 100میلیارد ریال در سطح سه هزار هکتار به بهره برداری رسید اما در سال 1382 با بروز بیماری ویروسی لکه سفید ، فعالیت این مجتمع به صورت موقت تعطیل شد./صدا و سیما


:
:
:
آخرین اخبار