تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۱۲۵۷۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتراض دوباره به انتقال آب کارون به مناطق مرکزی ایران
جمعی از دوستداران محیط زیست و شهروندان خوزستانی با تجمع اعتراض آمیز خواستار توقف پروژه های انتقال آب از سرشاخه های کارون به مناطق مرکزی ایران شدند.
جمعی از دوستداران محیط زیست و شهروندان خوزستانی با تجمع اعتراض آمیز خواستار توقف پروژه های انتقال آب از سرشاخه های کارون به مناطق مرکزی ایران شدند.

 صدها نفر از معترضین به انتقال آب کارون به فلات مرکزی ایران  با تشکیل زنجیره انسانی در ساحل غربی رودخانه کارون در اهواز بر توقف انتقال بین حوضه تاکید کردند.
این اجتماع اعتراض آمیز که با دست نوشته هایی همچون "خوزستان را به بیابان تبدیل نکنید" ، "کارون رگ حیات خوزستان است" همراه بود انتقال آب از کارون را فاقد معیارهای زیست محیطی توصیف کردند.
معترضین گفتند: تا زمانی که خوزستان به آب کارون نیاز دارد، انتقال آب کارون به فلات مرکزی ایران هیچ توجیه اقتصادی و اجتماعی ندارد.
به تازگی انتقال آب کارون به طبس نیز در برخی محافل رسانه ای کشور نیز مطرح شده است.
مقتدایی استاندار پیشین خوزستان که برکناریش بی ربط با مخالفتش با انتقال کارون به فلات مرکزی ایران نبود بارها با طرح انتقال آب کارون برای مصارف کشاورزی و صنعتی مخالفت کرده بود.
به تازگی در سفر رئیس جمهوری به کرمان، طرح انتقال آب از سرشاخه های کارون به این شهر حاشیه کویر با ظرفیت 180میلیون متر مکعب کلنگ زنی شد.
کارون که به مثابه شاهرگ حیاتی خوزستان است پس از مشروب کردن بخش مهمی از اراضی نیشکری استان و تامین آب بیش از نیمی از جمعیت 4.7 میلیون نفری خوزستان در خرمشهر به اروندرود متصل می شود و از آنجا راهی خلیج فارس می شود.
در سیلاب اخیرفروردین ماه امسال ، آورد رودخانه کارون بطور بی سابقه ای افرایش یافت که بخشی از آن به سمت تالاب های خشکیده استان هدایت شد./مانا
:
:
:
آخرین اخبار