تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۱۲۵۸۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و سازمان آب و برق خوزستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند
دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، شرکت های بهره برداری از شبکه های آبیاری کرخه، شاوور، شرکت تولید و انتقال آب جنوب شرق و سازمان آب و برق خوزستان روز سه شنبه تفاهم نامه همکاری امضا کردند
دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، شرکت های بهره برداری از شبکه های آبیاری کرخه، شاوور، شرکت تولید و انتقال آب جنوب شرق و سازمان آب و برق خوزستان روز سه شنبه تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر سه شنبه در حاشیه امضای این تفاهم نامه هدف از امضای این تفاهمنامه را اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک عنوان کرد و افزود:بر اساس این تفاهمنامه زمینه همکاری عقد قراردادهای پژوهشی فراهم می شود.

لطف الله خواجه پور با تشریح ظرفیت های دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در تحقیقات و پژوهش در زمینه سازه های دریایی و تاسیسات آبی مورد نیاز سازمان آب و برق خوزستان، افزود:این دانشگاه در زمینه آبزی پروری، محیط زیست، آب و اقتصاد مدیریت دانشکده با نیروهای متخصص فعالیت می کند.

وی مهم ترین طرح های مورد نیاز سازمان آب و برق خوزستان را در بخش تحقیاتی، مدیریت آب و انرژی برق دانست و گفت: دانشگاه علوم دریایی به عنوان دانشگاه تخصصی در زمینه آب و علوم دریایی، نیازهای علمی و تحقیقاتی سازمان آب و برق را تامین می کند.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در ادامه سخنانش با تشریح توان تخصصی دانشگاه در زمینه علوم پایه، آب، کاربرد منابع آبی و مدیریت منابع طبیعی، گفت:در این بخش ها نیز می توانیم همکاری کنیم.

خواجه پور افزود: امید است با همکاری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و سازمان آب و برق خوزستان، در مسیر پیشبرد برنامه ها و اهداف اقتصاد مقاومتی و دستیابی به علم و دانش و فناوری گام برداشت.

دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در سال 1382 با استقلال از دانشگاه شهید چمران اهواز برای دستیابی به هدف تبدیل شدن به قطب علمی علوم دریایی در منطقه با توجه به موقعیت مناسب و بهره گیری از امتیازاتی مانند دستیابی آسان به آبهای آزاد و دو رودخانه اروند و بهمنشیر و مجاورت با تالابهای مهمی مانند تالاب شادگان و هورهویزه ، واقع شدن در منطقه آزاد اروند و با داشتن کادری توانا و مجرب فعالیت خود را آغاز کرد.

با توجه به اینکه دانشگاه در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارد، مجوز واحد بین المللی دانشگاه نیز اخذ شده و از سال آینده پذیرش دانشجو در این واحد علمی صورت محقق می شود.

این دانشگاه از دانشکده های ' مهندسی دریا، دانشکده علوم دریایی و اقیانوسی، دانشکده مهندسی منابع طبیعی دریا و دانشکده اقتصاد و مدیریت دریا' تشکیل شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار