تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۲۶۱۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کسری در پرداخت مطالبات ذرتکاران وجود نداشته است!
تمام مطالبات کشاورزان بر اساس فرمول‌ها و جدول محاسباتی پرداخت شده و هیچ گونه کسری در پرداخت مطالبات کشاورزان وجود نداشته است
مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان در خصوص مطالبات ذرتکاران استان گفت: تمام مطالبات کشاورزان بر اساس فرمول‌ها و جدول محاسباتی پرداخت شده و هیچ گونه کسری در پرداخت مطالبات کشاورزان وجود نداشته است.

هادی سلامات اظهار کرد: با توجه به این‌که در سال گذشته برای اولین بار محصول ذرت در استان به عنوان استان پایلوت کشور از طریق بورس عرضه شد، به تمام ایستگاه‌های ذرت خشک‌کنی طرف قرارداد اعلام کردیم که جدول محاسباتی قیمت محصول ذرت کشاورزان را در هنگام دریافت محصولات، به ذرتکاران ارائه دهند.

وی افزود: بر اساس جدول محاسباتی، قیمت تضمینی محصول ذرت در بهترین حالت یعنی با رطوبت 30 درصد و چگالی 690 برای هر کیلوگرم 960 تومان است و به ازای هر گونه تغییر در رطوبت و چگالی محصول، این قیمت نیز مطابق جدول محاسباتی مذکور تغییر می‌کرد.

سلامات خاطرنشان کرد: در هفتم آذر ماه سال گذشته به جهاد کشاورزی استان و ایستگاه‌های ذرت خشک‌کنی طرف قرارداد نامه‌ای ارسال کردیم که مطابق با جدول محاسباتی، باید قیمت تضمینی محصول ذرت در هنگام تحویل گرفتن محصولات به کشاورزان ارائه و اعلام ‌شود.

وی عنوان کرد: 6 هزار و 782 ذرتکار در استان وجود دارد و ما نمی‌توانستیم به تک‌تک این کشاورزان جدول محاسباتی قیمت تضمینی ذرت را اعلام کنیم، بنابراین طی نامه‌ ارسالی مسئولیت اعلام این جدول را به سازمان جهاد کشاورزی و ایستگاه‌های ذرت خشک‌کنی سپردیم.

سلامات بیان کرد: در تمام کشور محصول ذرت کشاورزان بر اساس این جدول محاسباتی قیمت‌گذاری ‌شد اما تفاوت خوزستان با سایر نقاط کشور این بود که در خوزستان قیمت تضمینی تعیین و پس از عرضه از طریق بورس ما به التفاوت قیمت تضمینی و قیمت بورس بر اساس همین جدول محاسباتی به کشاورزان پرداخت می‌شد و در سایر استان‌ها فقط خرید تضمینی صورت گرفت.

وی اظهار کرد: جدول محاسباتی در خصوص قیمت‌گذاری محصول ذرت کشاورزان با هدف تفاوت قائل شدن برای محصولات عرضه شده از سوی کشاورزان است تا به این ترتیب قیمت بر اساس کیفیت تعیین شود. تمام مطالبات ذرتکاران استان بر اساس این جدول محاسباتی، پرداخت شده و اگر کشاورزی معتقد است که مطابق با این جدول قیمت محصولاتش به درستی تعیین نشده، می‌تواند به ما مراجعه و اگر اشتباهی در محاسبات صورت گرفته باشد ما به التفاوت به او پرداخت خواهد شد.

سلامات بیان کرد: در هفته جاری مقرر شده، جلسه‌ای در خصوص مطالبات ذرتکاران برگزار شود که هنوز هماهنگی‌های لازم برای مدعوین این جلسه صورت نگرفته اما در کل جلسه بیشتر جنبه توجیهی دارد و مشکل خاصی در زمینه مطالبات ذرتکاران وجود ندارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار