تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۲۶۱۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درخواست مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز از مسوولان:
تخصیص اعتبار برای تکمیل سلول دفن زباله و ایستگاه های انتقال پسماند
ایستگاه های انتقال پسماند موجب صرفه جویی در هزینه ها و کاهش آلودگی های زیست محیطی می شود
خوزنیوز: مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز از مسوولان استان خواست: تخصیص اعتبار برای تکمیل سلول دفن زباله و ایستگاه های انتقال پسماند در اولویت امور قرار گیرد.



به گزارش خوزنیوز؛ محمدامین طالقانی از احتمال عمدی بودن آتش سوزی سایت زباله صفیره اهواز نیز خبر داد و گفت: آتش از روز چهارشنبه مهار شده است.

او اظهار كرد: زباله ها هنگام جمع آوری ممكن است دارای مواد محترقه باشند و در زمان تخلیه در محل دفن، با توجه به این كه خود زباله گاز متان تولید می كند، باعث آتش سوزی شوند، اما از آن جا که برخی زباله هایی که آتش گرفته اند هیچ ارتباط و نزدیکی با زباله های دیگر ندارند و فاصله ی بسیاری از همدیگر دارند، نشان می دهد که این زباله ها خود به خود آتش نگرفته اند و فرد یا افرادی شبانه با ورود به سایت زباله صفیره نسبت به آتش زدن زباله ها اقدام کرده اند!

او ادامه داد: چند كمپرسی و بیل مكانیكی و خودروهای آتش نشانی برای مهار آتش در محل مشغول فعالیت بودند تا آتش را خاموش کردند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز یادآور شد: زباله ها در شهر اهواز مانند سایر كلان شهرها دفن می شوند و خاك روی آن ها ریخته می شود.

او گفت: در سال ۹۰ سلولی برای دفن زباله ساخته شد که ظرفیت آن در سال ۹۳ تكمیل شد.

طالقانی یادآور شد: از زمانی كه مدیریت خود را در این سازمان شروع كردم، طراحی سلول دفع مهندسی ـ بهداشتی را به عنوان اولویت نخست در دستور كار قرار دادم و از بهمن ماه سال گذشته نیز كار ساخت این سلول با سرعت آغاز شد و به نیمه راه رسید اما به دلیل مشکل مالی کار متوقف شد.

او اضافه كرد: كار ساخت سلول یك سال و نیم زمان می برد اما چنانچه اعتبار این کار تامین شود، در اسرع وقت و با تلاش شبانه روزی آن را به اتمام خواهیم رساند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز بر ضرورت حفظ بهداشت و محیط زیست و سلامتی مردم کلان شهر و حومه تاکید کرد و از مسوولان استان خواست تخصیص اعتبار برای تکمیل سلول دفن زباله و ایستگاه انتقال پسماند در اولویت امور مسوولان ارشد استان قرار گیرد.

طالقانی گفت: ایستگاه های انتقال بهداشتی پسماند را باعث صرفه جویی در هزینه ها، کاهش مخارج سرویس های حمل و نقل پسماند و در نهایت کاهش آلودگی های زیست محیطی به ویژه آلودگی هوا می شوند و این مساله نقش به سزایی در مدیریت پسماند دارد.

گفتنی است؛ ایستگاه انتقال پسماند نوعی منطقه صنعتی و ساده است که در آن پسماند های جمع آوری شده از منبع تولید، تخلیه شده و پس از فشرده شدن، در وسایل نقلیه بزرگ تر همچون کامیون ها، قطار یا کشتی بارگیری می شود و سپس به جایگاه دفع نهایی که معمولاً لندفیل یا کارخانه کمپوست یا مرکز تبدیل به انرژی است حمل می شوند. ایستگاه های انتقال در جوامع شهری و روستایی کاربرد دارند. در نواحی پر جمعیت، این مناطق کاملاً حصار کشی می شوند. در بسیاری از ایستگاه های انتقال، کارگران پسماند های وارد شده به ایستگاه را در روی سکوی دریافت یا بر روی نوار نقاله، جداسازی می کنند؛ با اینکار، بازیابی مواد قابل بازیافت از جریان زایدات و همچنین جداسازی موادی همچون تایرها، وسایل بزرگ، باتری های اتومبیل و غیره که نبایستی با زایدات معمولی دفع شوند امکان پذیر خواهد شد.
:
:
:
آخرین اخبار