تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۱۲۶۲۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار کارون:
آب‌و‌فاضلاب کارون 2هزار و 600میلیاردریال اعتبار می‌خواهد
فرماندار کارون گفت: حل مشکل آب و فاضلاب این شهرستان نیاز به دو هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار دارد
فرماندار کارون گفت: حل مشکل آب و فاضلاب این شهرستان نیاز به دو هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار دارد.

غلام علیدادی یکشنبه با اشاره به تشکیل شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: در این جلسه مشکلات کارون اعم از آب و فاضلاب، بهداشت، آموزش و پرورش و استقرار ادارات مطرح شد و قرار شد همایون یوسفی از نمایندگان مردم اهواز، کارون، حمیدیه و کارون که در این نشست حضور داشت، این مسائل را در استان یا به صورت ملی پیگیری کند.

وی اظهارکرد: در شهر کوت عبداله مرکز شهرستان کارون، 280 کیلومتر کانال روباز وجود دارد که آب و فاضلاب از آن عبور می کند و همین مساله مشکلات بهداشتی بسیاری برای این شهرستان بوجود آورده است.

وی درباره خطر شیوع التور در این شهرستان نیز گفت: امسال تاکنون مشکلی نداشتیم و پارسال برای مقابله با این بیماری 10 تن آهک در جوی های روباز خیابان ریخته شد.

علیدادی اضافه کرد: تعویض خطوط لوله شبکه آب فرسوده این شهرستان نیز 600 میلیارد ریال نیاز دارد.

وی با بیان اینکه خطوط لوله آب این شهرستان از جنس 'آزبست' است و باید به پلی اتیلن تبدیل شود اظهار کرد: فرسودگی این لوله ها مشکلات بهداشتی نیز برای آب شرب این شهرستان ایجاد کرده است.

فرماندار کارون همچنین گفت: آمار بیکاری در این شهرستان بالاست و تعداد زیادی از جوانان بیکار هستند اما با توجه به اینکه در آخرین سرشماری در سال 90، این شهرستان جزو اهواز بود، آمار تفکیک شده ای از میزان بیکاری وجود ندارد.

وی سرمایه گذاری برای ایجاد واحدهای صنعتی را از راهکارهای حل مشکل بیکاری در این شهرستان عنوان کرد و افزود: به تازگی با سرمایه گذاری بخش خصوصی یک کارخانه آرد در حال ساخت است که برای 500 نفر ایجاد اشتغال می کند.

علیدادی گفت: همین سرمایه گذار قرار است برای احداث کارخانه خوراک طیور، خوراک دام و خوراک آبزیان و مجمتع خدمات رفاهی بین راهی نیز اقدام کند.

بر اساس این گزارش، کوت عبداله بخشی از مناطق حاشیه اهواز بوده که با مصوبه سفر استانی دولت گذشته از اهواز منفک و با 9 روستای اطرافش شهر کوت عبداله مرکز شهرستان کارون را تشکیل داده است.

این شهر از ابتدای تاسیس در سال 91 با مشکلات بسیاری روبه رو بوده از جمله اینکه تاکنون محدوده حریم این شهرستان با اهواز تعیین نشده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار