تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۱۲۶۳۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتراض صیادان هندیجان به منع صید
صیادان هندیجانی که پس از اعتراضات ماه گذشته خود از سوی مسئولان قول همکاری و حل مشکل گرفته بودند در اعتراض به رفع نشدن مشکل صید و بیکاری خود بار دیگر در بندرهندیجان تجمع کردند
صیادان هندیجانی که پس از اعتراضات ماه گذشته خود از سوی مسئولان قول همکاری و حل مشکل گرفته بودند در اعتراض به رفع نشدن مشکل صید و بیکاری خود بار دیگر در بندرهندیجان تجمع کردند.

در ماه‌های گذشته صیادان و قایق داران هندیجانی در اعتراض به ممانعت از ورودشان به دریا و کسب رزق و روزی در خیابان اصلی بندرهندیجان تجمع کردند و نهایتا با قول مسئولان و معتمدان شهرستان برای حل مشکلشان به تجمع خود پایان دادند.

از روز گذشته این صیادان با بیان اینکه تنها منبع رزق و روزی شان ماهیگیری است و وعده مسئولان برای حل مشکل ورود به دریا حل نشده است مجددا به خیابان‌های بازگشته‌اند و به خلف وعده مسئولان اعتراض دارند.

یوسف اعتلایی با اشاره به دلایل تجمع مجدد صیادان، اظهار داشت: حدودا 300 شناور کوچک صیادی که توسط فرمانداری و دریابانی تائید شده بودند و در تجمع روزهای گذشته شرکت کرده بودند، برای صدور دفترچه تردد مهلتی به آن‌ها شده بود اما این مهلت 20 روز است به اتمام‌ رسیده است.

وی افزود: روند اداری صدور مجدد تائیدیه بسیار زمان‌گیر بوده، این صیادان هنوز موفق به اخذ دفترچه نشده‌اند و اکنون برای رفتن به دریا جلوی آن‌ها گرفته می‌شود.

صیاد هندیجانی گفت: روند اداری صدور دفترچه، آزمایش‌های صدور پلاک بیش از 2 ماه طول می‌کشد و در عرض 20 روز ممکن نیست کارها صورت گیرد. لذا باید فرصت بیشتری داده شود و مشکلات موتور قایق‌ها هم باید حل شود ما موتور 48 اسب بخار نداریم در هندیجان همه موتور 75 اسب بخار است لذا دریابانی باید موتور 75 اسب بخار را برای صیادان تأیید کند.

وی بیان کرد: این فرصت 20 روزه خیلی وقت است تمام‌شده و نمره 4 از تردد این صیادان به دریا جلوگیری می‌کند ما خواستاریم این معضل هرچه سریع‌تر رفع شود. صیادان هندیجانی باید چکار کنند تا بتواند در سایه قانون زندگی کنند.

اعتلایی گفت: با مراجعه به فرمانداری هندیجان برای پیگیری موضوع تردد، این‌گونه شنیدیم که تردد به دریا امکان‌پذیر است اما صیادان چیز دیگری می‌گویند و نمره 4 اعلام کرده است فرصت 20 روزه تمام‌شده و صیادان حق رفتن به دریا را ندارند.

اعتلایی بیان داشت: مشکل ما هنوز به قوت خود باقی‌مانده است و هیچ مسئولی برای کار ما پیگیری نکرده است. با توجه اینکه ماه مبارک رمضان است و قشر کم‌درآمد صیاد برای تهیه مایحتاج خود مشکل‌دارند، عید سعید فطر نیز نزدیک است برای خرید نیاز به پول‌دارند اما اجازه رفتن به دریا برای صید ندارند لذا مسئولان باید هزینه‌های زندگی آن‌ها را پرداخت کنند.

یوسف اعتلایی خاطرنشان کرد: همه ما مسلمان شیعه و پیرو ولایت فقیه هستیم و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زندگی امن و خوبی داریم و همه هم برادر و مؤمن هستیم اما تعجب بنده از برخی مسئولان است که خود را حافظ قانون و نظم می‌دانند اما این گونه علی رغم درخواست امام جمعه محترم هندیجان جلوی کار ما را می‌گیرند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار