تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۲۶۳۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در آستانه عید سعید فطر
پل روگذر شهدای مدافع حرم در اهواز به روی شهروندان گشوده شد
در آستانه عید فطر و با حضور جمعی از مسوولان استان خوزستان و کلانشهر اهواز، پل روگذر جوادالائمه که به منظور بزرگداشت شهدای مدافع حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به پل شهدای مدافع حرم تغییر نام داده است عصر روز دوشنبه افتتاح و در معرض استفاده شهروندان قرار گرفت

خوزنیوز: در آستانه عید فطر و با حضور جمعی از مسوولان استان خوزستان و کلانشهر اهواز، پل روگذر جوادالائمه که به منظور بزرگداشت شهدای مدافع حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به پل شهدای مدافع حرم تغییر نام داده است عصر روز دوشنبه افتتاح و در معرض استفاده شهروندان قرار گرفت.

پل روگذر شهدای مدافع حرم در اهواز به روی شهروندان گشوده شد

به گزارش خوزنیوز؛ علاسوند رییس شورای اسلامی شهر اهواز با تقدیر از حضور خانواده شهدای مدافع حرم در آیین افتتاح پل روگذر شهدای مدافع حرم گفت: در شورای شهر چهارم و شهرداری ما به دنبال ارایه خدمات بهتر به مردم هستیم و می توان گفت بنایی که به نام شهیدان مدافع حرم ثبت شود در دلهای مردم نیز ماندگار خواهد شد و به یادگار خواهد ماند.

وی گفت: امروز یکی دیگر از پروژه های عمرانی ما در محور شرق به غرب اهواز افتتاح می شود که در ادامه این محور به پل در حال ساخت ولایت متصل می شود. با ساخت پل ولایت که با پیگیری های ویژه سردار خادم سید الشهدا از دفتر مقام معظم رهبری انجام شده است بن بست کوی رمضان باز خواهد شد. با این تکمیل رینگ مواصلاتی ، شاهد کاهش آلودگی هوا و ترافیک خواهیم بود و شهروندان اهوازی بدون ترافیک و چراغ قرمز می توانند از پل پنچم به خارج از شهر جابجا شوند.

پل روگذر شهدای مدافع حرم در اهواز به روی شهروندان گشوده شد

علاسوند افزود: آنچه که امروز از پروژه ی پل مدافعان حرم در حال افتتاح است به عنوان طرح اصلی این روگذر بوده است و فاز دوم پل بعد ها به پروژه اضافه شد. چرا که نیاز بود روگذری هم به سمت خیابان دانش ساخته شود تا مردم این منطقه هم از آن بهره مند شوند. کمتر از دو سال پیش از مجریان پل روگذر خواستیم تا در اجرای این پروژه برای شهروندان مشکل ترافیکی ایجاد نشود . به لطف خداوند این مساله محقق شد و در حال اجرای پروژه شاهد مشکل ترافیکی برای شهروندان نبودیم. جا دارد در این باره از سید خلف موسوی شهردار اهواز ، دکتر صفری معاونت فنی و عمرانی شهردای اهواز و پیمانکاران بومی پروژه پل روگذر مدافعان حرم سپاسگزاری کرد.

وی با اشاره به پتانسیل های موجود در نیروهای شهرداری اهواز افزود: به تازگی شنیده ایم که دکتر صفری از سوی شورای اسلامی شهر اهواز به عنوان گزینه شهردار آبادان معرفی شده است . ما عادت کرده ایم در اهواز نیرو پرورش بدهیم و جای دیگر ثمره آن را بردارند. اکنون ما از شهردار اهواز انتظار داریم با این مساله مخالفت کند و دکتر صفری همچنان در جایگاه خود بماند.

در این سه سال برای ساخت پروژه های عمرانی ریالی از اعتبارات عمرانی استان به شهرداری اختصاص داده نشده است

در ادامه این آیین حسین حیدری عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: رویکرد شورای چهارم به سمت توسعه پایدار با تاکید بر تقویت زیرساخت های شهری و توسعه و عمران شهری بوده است و خدا را شکر گذاریم که در دوره شورای شهر توانستیم یکی از پروژه های ماندگار شهر اهواز را با همت شهردار و مجموعه مدیران شهرداری اهواز به مردم شهر اهواز اهدا کنیم و شاهد بهره برداری از آن باشیم.

وی افزود: در این دوره ما از کارهای روبنایی غافل نبوده ایم و در کنار ایجاد زیر ساخت در امر زیباسازی شهر اهواز و افزایش کیفیت خدمات رسانی نیز فعال بوده ایم و متفاوت با دیگر دوره های شورای اسلامی شهر اهواز عمل کرده ایم. ما معتقدیم توسعه ماندگار با توسعه زیر ساخت ها اجرای پروژه های ماندگار محقق خواهد شد از همین رو بیشتر بودجه های خود را به این سو هدایت کردیم. پروژه هایی که در گذشته مغفول مانده بودند.

حیدری افزود: در این سه سال متاسفانه برای ساخت پروژه های عمرانی ریالی از اعتبارات عمرانی استان به شهرداری اختصاص داده نشده است و تنها از درآمدهای وصول شده شهرداری از مردم و مالیات بر ارزش افزوده بوده است و شهرداری با بودجه های خود این پروژه ها را تحویل داده است. گلایه ما این است که 1 میلیون و 200 هزار نفر از مردم شهر اهواز از اعتبارات عمرانی و تملک دارایی استان بی نصیب مانده اند.

وی تاکید کرد: با همه این مسایل شهرداری و شورا اهواز دست از تلاش نکشیده اند و پروژه های خوب و ماندگاری را همچون پل کیانپارس، زیرگذر خلیج فارس، زیرگذر شریعتی، پل ولایت روگذر شهدای مدافع حرم تحویل داده اند. با توجه به رشد فزاینده تولید خودرو اگر ما به زیر ساخت های حمل و نقلی رسیدگی نکنیم ترددی در شهر اهواز امکان پذیر نیست.

از شهرداری اهواز به خاطر نامگذاری پل شهدای مدافع حرم تقدیر و تشکر میکنم

آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان در آیین افتتاحیه پل روگذر شهدای مدافع حرم گفت: نامگذاری این پل بزرگ و مهم به نام شهدای مدافع حرم ابتکاری به جا و ماندگارست و جا دارد از شهرداری اهواز در این خصوص تشکر کنم.

پل روگذر شهدای مدافع حرم در اهواز به روی شهروندان گشوده شد

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اهواز ضمن تشکر از شهرداری و شورای شهر اهواز به خاطر افتتاح دو پارک ویژه بانوان ادامه داد: امیدوارم با همت شهرداری اهواز هر چه سریعتر پارک هفت نیز برای رفاه حال خواهران در مرکز شهر نیز تکمیل و به بهره برداری برسد.

آیت الله جزایری در پایان با اشاره به طولانی شدن احداث مترو در اهواز از مسئولین خواست پیگیری های جدی در این زمینه صورت دهند و با اشاره به انتصاب دکتر شریعتی به سمت استاندار خوزستان برای وی در جهت خدمت رسانی به استان آرزوی موفقیت کرد.

پل روگذر شهدای مدافع حرم یکی از گره های ترافیکی شهر اهواز را برطرف می کند

 استاندار خوزستان در آیین افتتاحیه پل روگذر شهدای مدافع حرم ضمن تقدیر از شهرداری اهواز بابت اجرای این پروژه گفت: این پل یکی از مهم ترین گره های ترافیکی شهر اهواز را برطرف می کند.

شریعتی افزود: توسعه ی متوازن ملی به جز با توسعه ی استانها محقق نمی شود و توسعه ی استانها نیز مگر با توسعه ی پایدار شهرها و کلانشهرها امکان پذیر نمی باشد و بی شک افتتاح این پروژه و پروژه های مشابه گامی در جهت توسعه ی پایدار و متوازن شهری در استان است.

پل روگذر شهدای مدافع حرم در اهواز به روی شهروندان گشوده شد

وی از کلانشهرها به عنوان پیچیده ترین و متنوع ترین جلوه های زندگی در دنیای امروز یاد کرد و ادامه داد: مدیریت کلانشهرها را دو پازل شوراهای اسلامی و شهرداران تکمیل می کنند و شوراهای اسلامی به عنوان سیاست گذران و ناظر و شهرداری ها به عنوان مجری این مسئولیت را بر عهده دارند.

وی از شوراها به عنوان تجلی مشارکت شهروندان در شهرها و بیانگر نگاه و صدای مردم یاد کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به پیچیدگی های مدیریت شهری در عصر حاضر گفت: شوراها بایستی جهت تامین منافع مردم از مشورت متخصصین و نخبگان استفاده کنند و منافع دراز مدت مردم را نسبت به منافع میان مدت و منافع کوتاه مدت ترجیح دهند. اگر منافع کوتاه مدت اولویت پیدا کند، خطر سوق یافتن به سمت منافع فردی و گروهی ما را تهدید خواهد کرد.

شریعتی ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، برای رسیدن به توسعه ی همه جانبه، متوازن و دراز مدت، شهرداری ها بایستی از یک نهاد صرفاً خدماتی به یک نهاد تاثیرگذار اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی ارتقاء یابند و در کلیه ی امور شهر متولی اصلی و به امر فرهنگ و توسعه ی آموزشهای شهروندی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی خطاب به شهرداری اهواز تصریح کرد: ما از شهرداری اهواز انتظار داریم برنامه ی دراز مدت و همه جانبه ای را برای تبدیل اهواز به یک شهر مدرن و توسعه یافته با داشتن تمام امکانات را در دستور کار خود قرار دهد.

شریعتی در پایان صحبت‌هایش از شورا و شهرداری اهواز خواست توسعه ی همه جانبه شهر، تمرکز بر جذب فرصت‌های سرمایه گذاری و بهبود حمل و نقل شهری را در دستور کار خود قرار دهند.

غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
3
0
درود بر دکتر علاسوند مدیر لایق
:
:
:
آخرین اخبار