تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۲۶۵۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون کشاورزی:
با سرچشمه‌های داخلی ریزگردها مقابله کنیم
یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بر لزوم مقابله با سرچشمه‌های داخلی ریزگردها تاکید کرد
یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بر لزوم مقابله با سرچشمه‌های داخلی ریزگردها تاکید کرد.

سید راضی نوری عنوان کرد: ریزگردها مشکلی نیست که تازگی داشته باشد؛ این پدیده 14-13 سال است که مناطق غرب و جنوب کشور را درگیر کرده است.

نماینده مردم شوش در مجلس ادامه داد: در این زمینه جلساتی را با خانم ابتکار، مجمع نمایندگان استان خوزستان و استاندار پیشین خوزستان داشته‌ایم؛ مقابله با این پدیده عزم ملی می‌خواهد و با توجه به این‌که منشاء ریزگردها می‌تواند داخلی یا خارجی باشد، سازمان‌های مختلف درگیر می‌شوند.

وی اضافه کرد: سازمان محیط زیست، وزارت جهاد، وزارت نیرو و وزارت بهداشت باید در این زمینه اقداماتی را انجام دهند، مجموعه‌های غیردولتی نیز می‌توانند به فراخور درگیر باشند و وزارت امور خارجه هم باید مسائل فرامرزی و منشاءهای خارجی ریزگردها را پیگیری کند.

نوری همچنین گفت: پیش از این مصوباتی در مورد مقابله با ریزگردها تصویب شده اما متاسفانه عملیاتی نشده است. اقداماتی مثل رهاسازی آب به داخل تالاب‌ها تا اندازه‌ای انجام شده، بارندگی‌ها نیز باعث شده تالاب‌ها آبگیری شوند؛ در مجموع اقداماتی انجام شده گرچه راضی‌کننده نبوده است.

او تاکید کرد: مهم‌ترین کاری که در حال حاضر می‌توانیم انجام دهیم، شناسایی و مقابله با سرچشمه‌های داخلی ریزگردهاست. تامین اعتبار برای نهال‌کاری هم از جمله اقداماتی است که می‌توانیم انجام دهیم.

نوری در پایان تصریح کرد: انتظار داریم، دولت همت بیشتری داشته باشد و مجلس هم تا جایی که بتواند برای رفع این مشکل اقدام خواهد کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار