تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۲۶۶۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در گفت‌و‌گو با ‌پدر شهید مدافع حرم مطرح شد؛
دغدغه‌های نخستین شهید مدافع حرم خوزستان
پدر نخستین شهید مدافع حرم خوزستان می‌گوید: سید مهدی همیشه می‌گفت نباید در مقابل رهبر انقلاب چیزی کم و یا زیاد بگوییم بلکه هر چه فرمودند باید بدون کم و کاست اطاعت کنیم و در مسیری که ایشان ترسیم کرده‌اند گام برداریم
شهید سید مهدی موسوی، نخستین شهید مدافع حرم اهواز و خوزستان و جانشین حوزه مقاومت بسیج 10 شهری اهواز در پانزدهمین روز از مهرماه سال 1363 در کوی انقلاب اهواز (کمپلو) دیده به جهان گشود و نشاط و شادی را برای خانواده خود به ارمغان آورد.

این جوان برومند اهوازی پس از هجوم تکفیری‌ها به سوریه برای دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه خاتون (س) به این کشور اعزام شد و در روز دوشنبه دهم تیرماه سال 1392 هجری خورشیدی در نبرد با دشمنان اسلام در غربت به فیض عظیم شهادت نائل شد.

پیکر این شهید در عصر روز یکشنبه شانزدهم تیرماه از طریق فرودگاه بین‌المللی اهواز به خاک خوزستان منتقل شد و مردم استقبال کم نظیر مردم شهیدپرور اهواز قرار گرفت.

آیین تشییع پیکر پاک و مطهر شهید موسوی در صبح روز دوشنبه هفدهم تیرماه سال 1392 با حضور کم نظیر اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان دوران دفاع مقدس و جوانان و نوجوانان خوزستانی از حسینیه ثارالله اهواز تا چهار راه سلمان فارسی (نادری) برگزار شد.

پس از برگزاری باشکوه مراسم تشییع، پیکر مطهر شهید سید موسوی به بهشت آباد اهواز منتقل شد و به عنوان نخستین شهید مدافع حرم خوزستان در قطعه 2 گلزار شهدا و در پایین مزار شهید سید احمد موسوی کربلایی و شهید غلامرضا بازاری آرام گرفت.

به منظور آشنایی بیشتر با این شهید مدافع حرم گفت‌وگویی با سید حسن موسوی، پدر شهید سید مهدی موسوی، نخستین شهید مدافع حرم خوزستان انجام داد‌ه‌ایم که در زیر می‌آید:

سید حسن موسوی، پدر نخستین شهید مدافع حرم خوزستان با ادای احترام به مقام شامخ شهدای مدافع حرم اظهار داشت: شهید سیدمهدی موسوی سفارشات زیادی داشت ولی مهمترین آنها این بود که همیشه تاکید می‌کرد در راه ولایت باشید و در این مسیر حرکت کنید.

وی در ادامه با اشاره به برخی از تاکیدات نخستین شهید مدافع حرم خوزستان، تصریح کرد: سید مهدی می‌گفت که حتی اگر زمانی خدای ناکرده من نیز از راه ولایت منحرف شدم و در مسیر دیگری رفتم شما راه ولایت را ادامه دهید و این مسیر را رها نکنید که سعادت در این راه است.

پدر نخستین شهید مدافع حرم خوزستان با اشاره به سخنان فرزندش قبل از شهادت عنوان کرد: پسر شهیدم همیشه بر پیروی از منویات حضرت امام خامنه‌ای تاکید داشت و می‌گفت که هر چه رهبر و مقتدای ما گفتند و یا حتی به آن اشاره‌ای داشتند همان است و باید اجرا شود.

وی بیان کرد که سید مهدی همیشه می‌گفت نباید در مقابل رهبر انقلاب چیزی کم یا زیاد بگوییم بلکه هر چه فرمودند باید بدون کم و کاست اطاعت کنیم و در مسیری که ایشان ترسیم کرده‌اند گام برداریم.

موسوی شهادت سید مهدی را مصداق عینی برای اطاعت از  ولی امر مسلمین جهان از سوی او دانست و اضافه کرد: ما به ایشان گفته بودیم که اگر به سوریه بروی شهید می‌شوی که در جواب ما گفت وقتی رهبر و مقتدایمان می‌گوید که در این مسیر حرکت کنید و در دفاع از حرم حضرت زینب (س) کوتاهی نکنید باید در این راه گام برداریم حتی اگر شهید و کشته شویم، سید مهدی هم این راه را ادامه داد تا در این راه کشته شد و به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: رهبر عزیز و بزرگوارمان حضرت امام خامنه‌ای یک فقیه جامع‌الشرایط است و سخنان، فرمایشات، درس‌ها و اندرزهایش باید برای همه ما الگو باشد و در مسیری که ایشان ترسیم می‌کنند حرکت کنیم.

پدر شهید سید مهدی موسوی با اشاره به وظایف همگان در قبال سخنان و فرمایشات رهبر انقلاب تاکید کرد: هر چه حضرت امام خامنه‌ای گفتند باید در زندگی آن را به کار بندیم و به آن جامه عمل بپوشانیم، می‌بایست مانند شهدای عزیز تابع امر ولی امر مسلمین جهان باشیم و هر چه ایشان گفتند بر دیده منت نهیم و آن را اطاعت کنیم.

این پدر شهید با تاکید بر این نکته که در کل دنیا رهبری همچون امام خامنه‌ای وجود ندارد، گفت: رهبری ایشان مثال زدنی است زیرا در خیلی از شرایط حساس و دشوار جمهوری اسلامی ایران را از خطرات و بلاها نجات داد و این روند هنوز هم ادامه دارد.

وی در ادامه به بیان دیگر از خصوصیات خلاقی فرزند شهیدش پرداخت و مذهبی بودن از دیگر ویژگی‌های سید مهدی بیان کرد و گفت: او بیشتر وقت خود را در مسجد محله و پایگاه مقاومت بسیج سپری می‌کرد و در کنار جوانان و نوجوانان محله و دیگر مناطقی که به مسجد می‌آمدند، بود.

موسوی گفت: سیدمهدی وقت خیلی کمی را در خانه سپری می‌کرد و ما که خانواده‌اش بودیم خیلی کم او را می‌دیدیم و زیارت می‌کردیم.

وی ادامه داد: هر وقت درباره کارش از سیدمهدی سوال می‌پرسیدیم چیزی به زبان نمی‌آورد و سوالات ما را اینگونه پاسخ می‌داد که همین جا در محله هستم، جایی نمی‌روم و در کنار دوستانم هستم.

پدر نخستین شهید مدافع حرم خوزستان گفت: اخلاص در عمل سرلوحه شهید سید مهدی موسوی بود، اهل ریا و تزویر نبود و کارهایش را فقط برای رضا و خشنودی خداوند تبارک و تعالی انجام می‌داد و در این مسیر گام برمی‌داشت.

موسوی خاطرنشان کرد: سید مهدی یک جوان شجاع، با بصیرت و ولایتمدار بود و همیشه همه اطرافیان خود به ویژه خانواده‌ را به پیروی از ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای سفارش می‌کرد، البته خودش هم در عمل این کار را می‌کرد و شهادتش هم به خاطر اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب بود.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار