تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۲۶۶۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تبدیل پژوهشکده دریا دانشگاه علوم و فنون خرمشهر به هسته پژوهشی جنوب‌غرب کشور
هدف این است که این پژوهشکده به یک هسته پژوهشی در منطقه جنوب‌غرب کشور تبدیل شود تا به‌صورت یک مرکز غنی پژوهشی مستقل و مجهز به سازمان‌ها و ارگان‌ها و حتی پژوهشگران و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خدمات ارائه دهد
رئیس پژوهشکده علوم دریا دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به ارتباطات اخیر این مرکز گفت: هدف این است که این پژوهشکده به یک هسته پژوهشی در منطقه جنوب‌غرب کشور تبدیل شود تا به‌صورت یک مرکز غنی پژوهشی مستقل و مجهز به سازمان‌ها و ارگان‌ها و حتی پژوهشگران و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خدمات ارائه دهد.

دکتر آرش لرکی اظهار کرد: از زمانی که پژوهشکده علوم دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر مجوز فعالیت خود را دریافت کرد فعالیت چندانی نداشت اما از حدود 6 ماه گذشته که من مسئولیت این پژوهشکده را به عهده گرفتم تلاش کردیم آن را کمی از حالت سکون خارج کنیم.

وی با بیان این‌که در چند ماه اخیر گروه‌های پژوهشی فیزیک دریا، شیمی دریا و علوم زیستی دریا در حوزه فعالیت‌های پژوهشی فعال شده‌اند، گفت: کار‌های دیگری نیز در پژوهشکده در حال انجام است؛ ازجمله برخی ارتباطات با سازمان‌ها و ارگان‌های حوزه دریایی مانند سازمان بنادر و کشتیرانی خرمشهر و آبادان در قالب شرکت در نشست‌های ارتباط با صنعت یا ارتباط پژوهشکده با این سازمان به‌صورت مستقل برقرار شده است.

رئیس پژوهشکده علوم دریا دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تصریح کرد: هم‌اکنون پروپوزال‌های چندین طرح تحقیقاتی در پژوهشکده تهیه شده است؛ همچنین تلاش کرده‌ایم ارتباطی با اداره‌کل استاندارد برقرار کنیم تا این سازمان از تخصص اعضای هیأت‌علمی پژوهشکده در حوزه تدوین استانداردهای ملی استفاده کند. برقراری ارتباط‌هایی با مرکز رشد و فناوری و بخش پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز نیز در برنامه مرکز است.

رئیس پژوهشکده علوم دریایی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تأکید کرد: از زمانی که پژوهشکده مجوز فعالیت خود را از وزارت علوم دریافت کرد تا حدود 6 ماه قبل چندان فعالیتی نداشت اما کارهایی در ماه‌های اخیر انجام شد که با توجه به این اقدامات در ماه‌های آتی شاهد نتایج مثبت و قابل بیان آن خواهیم بود.

لرکی در خصوص برنامه‌های آینده‌ی این مرکز، گفت: هدف این است که این پژوهشکده به یک هسته پژوهشی در منطقه جنوب‌غرب کشور تبدیل شود تا یک مرکز غنی از نظر پژوهشی باشد و بتواند به‌عنوان مرکزی مستقل و مجهز به سازمان‌ها و ارگان‌ها و حتی پژوهشگران و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در مقاطع مختلف خدمات ارائه دهد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار