تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۲۶۶۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر آموزش‌و‌پرورش عشایر خوزستان عنوان کرد:
تأمین اعتبار لباس فرم هفت هزار دانش‌آموز عشایری
مدیر آموزش‌و‌پرورش عشایر خوزستان با اشاره به تأمین اعتبار تهیه البسه فرم بیش از نیمی از دانش‌آموزان عشایری استان، گفت: بیش از 300 میلیون تومان اعتبار تأمین شده است اما برای پوشش حداکثری این طرح هنوز به کمک خیرین نیاز است
مدیر آموزش‌و‌پرورش عشایر خوزستان با اشاره به تأمین اعتبار تهیه البسه فرم بیش از نیمی از دانش‌آموزان عشایری استان، گفت: بیش از 300 میلیون تومان اعتبار تأمین شده است اما برای پوشش حداکثری این طرح هنوز به کمک خیرین نیاز است.

حمید قنبری اظهار کرد: سال گذشته با همکاری انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش وپرورش 30 درصد دانش‌آموزان منطقه عشایری از لباس فرم مخصوص مدارس برخوردار شدند.

وی با بیان این‌که انجمن اولیا و مربیان هدایت‌کننده خیرین برای تأمین البسه فرم دانش‌آموزان است، گفت: قرار است که امسال پوشش این طرح تا 50 درصد دانش‌آموزان (حدود هفت هزار دانش‌آموز) را شامل شود که عمده این دانش‌آموزان در دوره ابتدایی و تعداد محدودی نیز در دوره متوسطه اول در حال تحصیل هستند.

مدیر آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان ادامه داد: برای تأمین البسه فرم نیمی از دانش‌آموزان بیش از 300 میلیون تومان اعتبار لازم است که این میزان اعتبار تأمین شده اما همچنان برای تهیه لباس کل دانش‌آموزان نیاز به کمک خیرین است.

قنبری با اشاره به اقدمات آموزش‌وپرورش برای تأمین اعتبار کتب دانش‌آموزان عشایری، گفت: بیش از 13 میلیون تومان اعتبار برای خرید کتب دانش‌آموزان بی‌بضاعت تخصیص داده شد؛ البته همچنان دانش‌آموزانی هستند که توان پرداخت هزینه کتب درسی را ندارند و نیاز است خیرین برای جلوگیری از بازماندن این دانش‌آموزان از تحصیل کمک کنند.

وی افزود: دانش‌آموزان عشایری اکنون در منطقه ییلاقی به سر می‌برند و در دسترس نیستند و معلمان به‌طور خودکار ثبت‌نام‌ها را انجام داده و هزینه‌‌ها را به‌صورت شخصی پرداخت کرده‌اند اما با توجه به ناتوانی  این دانش‌آموزان بازگشت هزینه‌ها در مهرماه کار دشواری است.

مدیر آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان در خصوص کمبود نیروی انسانی تصریح کرد: در دوره ابتدایی بیش از 250 نفر و در دوره‌های متوسطه اول و دوم بیش از 100 نفر نیروی آموزشی نیاز است؛ ضمن این‌که بیش از 300 نفر متقاضی انتقال و خروج از این مجموعه هستند. اکنون در دوره ابتدایی بیش از 10 هزار و 500 نفر، در دوره متوسطه اول بیش از 2 هزار و 500 نفر و در دوره متوسطه دوم بیش از یک‌هزار دانش‌آموز عشایری در استان در حال تحصیل هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار