تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۲۶۶۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جای خالی باغملک در جدول وضعیت جوی شهرستان های خوزستان؛
معتدل‌ترین‌شهرخوزستان‌جایگاهی‌در سازمان‌هواشناسی‌ندارد
باغملک با توجه به اینکه دارای ویژگی‌های خاص آب و هوایی است به همین جهت اطلاع به موقع از وضعیت آب و هوایی این شهرستان از اهمیت خاصی برخوردار است.
باغملک با توجه به اینکه دارای ویژگی‌های خاص آب و هوایی است به همین جهت اطلاع به موقع از وضعیت آب و هوایی این شهرستان از اهمیت خاصی برخوردار است. شهرستان باغملک تقریباً در شرق استان خوزستان می‌باشد در عرض جغرافیایی ۳۱-۳۱ و طول جغرافیایی ۴۹-۵۱ و ارتفاع مرکزی شهر ۹۱۷ متر از سطح دریا می‌باشد.


نسبت به سایر شهرستانهای استان خوزستان هوای متعادل و بعضاً سرد دارد که بخاطر این آب و هوا و مناطق گردشگری متعدد در فصل تابستان آحاد مردم استان خوزستان را به خود جذب کرده است .

حال این شهرستان با وجود آب و هوای معتدل جایگاهی در سازمان هواشناسی خوزستان ندارد ، به طوریکه هر بار واژه باغملک در سایت سازمان هواشناسی خوزستان جستجو می شود نتیجه ای در بر نخواهد داشت و در جدول پیش بینی آب و هوا و دمای شهرستان های خوزستان نامی از باغملک وجود ندارد.

و این نه تنها در سازمان هواشناسی خوزستان بلکه در سایت سازمان هواشناسی کل کشور هم جوابی در بر ندارد .

می دانیم که علم هواشناسی دربخشهای مختلف زندگی امروزی بشری تاثیرگذار است و پیش بینی های دقیق وضعیت آب وهوایی هرمنطقه در عصر امروزی ضروری به نظر میرسد.

باغملک با توجه به اینکه دارای ویژگی‌های خاص آب و هوایی است به همین جهت اطلاع به موقع از وضعیت آب و هوایی این شهرستان از اهمیت خاصی برخوردار است.

در دنیای امروز مردم حق دارند در هر زمانی که بخواهند از وضعیت جوی اطلاع پیدا کنند،به همین دلیل ضروری است که شهرستانها نیز دارای ایستگاههای مجهز هواشناسی و مراکز وضعیت جوی شبانه روزی باشند و وضعیت آب و هوایی و به اصطلاح جو(اتمسفر)را پیش بینی کنند. آگاهی داشتن از وضعیت جوی در زندگی روزمره مردم، و اطلاع داشتن دارای نقش اساسی می باشد.

اعلام وضعیت جوی و دمای هوا یکی از موارد مهمی است که این روزها برای انجام سفرهای دریایی، زمینی، مشاغلی همچون کشاورزی، صیادی،گردشگری ،حمل و نقل و انجام پروژه های مختلف عمرانی لازم است./بسیج

:
:
:
آخرین اخبار