تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۱۲۶۷۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون انرژی مجلس:
مشکلات هندیجان دور از تنش و هیاهو پیگیری شود
باید برای رفع مشکلات و توسعه و پیشرفت شهرستان هندیجان، به دور از تنش، شلوغ‌کاری و هیاهو دست به دست یکدیگر داده و در مسیرهای اصولی و منطقی مسائل را دنبال کنیم
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای رفع مشکلات و توسعه و پیشرفت شهرستان هندیجان، به دور از تنش، شلوغ‌کاری و هیاهو دست به دست یکدیگر داده و در مسیرهای اصولی و منطقی مسائل را دنبال کنیم.

علی گلمرادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز جلسه‌ای با حضور فرماندار، رییس اداره اطلاعات، نمایندگان ویژه دریابانی، شیلات، اتحادیه صیادان، مسئول دفتر نماینده و نمایندگان ویژه بنادر و دریانوردی برای بررسی مشکل قایق‌های صیادی و مجوزهای فعالیت آنها برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه بحث‌های خوبی صورت گرفت و همه ادارات و ارگان‌های ذیربط نقطه ‌نظرات خود را در راستای رفع موانع قانونی و تمهید راهکارهای لازم در این رابطه ارائه کردند.

این نماینده مجلس دهم ادامه داد: وضعیت استان‌های مجاور نیز در این جلسه بررسی و برای حل مشکل و مسأله با استاندار خوزستان به صورت تلفنی مذاکره صورت گرفت و مقرر شد براساس چند بند صورتجلسه مشکلات به صورت اساسی پیگیری و رفع شود.

گلمرادی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با پیگیری‌های اساسی که صورت خواهد گرفت مشکل قایق‌های صیادی و مجوز فعالیت آنها در مدت زمان دو ماهه حل شود.

وی در ادامه متذکر شد: استان خوزستان ظرفیت‌ها و استعدادهای قابل توجهی دارد که بهره‌گیری از آنها به سود منطقه و منافع ملی است و تحقق این مسأله بستگی به تلاش و جسارت مدیران اجرایی در سطح استان دارد، با بودن این ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فکری، منطقه باید به گونه‌ای دیگر شاهد توسعه باشد.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندرامام در مجلس تصریح کرد: راه حل عمده مشکلات موجود وابسته به میزان مشارکت و همگرایی ادارات و ارگان‌های مختلف در سطح استان است، در جایگاه نمایندگی می‌توان بسیاری از موانع موجود و پیش‌رو در مسیر توسعه استان و منطقه را به خوبی مرتفع کرد به شرطی که مدیران استان و منطقه بر اساس واقعیت‌ها و مشکلات، اطلاعات دقیق و راهکارهای مناسب را در اختیار نمایندگان قرار دهند.

گلمرادی به ظرفیت‌های موجود در شهرستان هندیجان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه هندیجان به لحاظ برخورداری از استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه می‌تواند آینده بسیار خوبی داشته باشد، برای رقم زدن این آینده خوب به مدیریت علمی و جهادی نیاز است که بتواند براساس مدل‌های نوین مدیریتی این استعدادهای بالقوه را به فعل تبدیل کند.

وی عنوان کرد: وجود ظرفیت‌های کشاورزی، شیلات، تجارت و صنعت گردشگری، شهرستان هندیجان را با بسیاری از نقاط کشور متمایز کرده و البته برای استفاده و کمک به رفاه مردمان این شهرستان از طریق پویا کردن ظرفیت‌های مورد اشاره،  نیاز به تغییر در اندیشه‌ها و همچنین رفتارهای اجرایی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان یادآور شد: باید برای رفع مشکلات و توسعه و پیشرفت شهرستان هندیجان، به دور از تنش، شلوغ‌کاری، هیاهو و تجمع دست به دست یکدیگر داده از مسیرهای اصولی و منطقی مسائل را دنبال کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار