تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۲۶۷۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پروفسور کرم‌زاده؛ چهره ماندگار ریاضی کشور:
از فشارهای بی‌مورد به دانشجویان دکتری ناراحتم
من فقط از فشارهای بی‌مورد آیین‌نامه‌های داخلی کارشناسی‌نشده که به دانشجویان دکتری وارد می‌شود ناراحتم و از رئیس دانشگاه هیچ گله‌ای ندارم. استعفای من شخصی و برای رسیدگی به نحوه برخورد با دانشجویان دکتری و اختصاص وقت بیشتر به این افراد بوده است
چهره ماندگار ریاضی کشور با بیان این‌که ریاست دانشکده ریاضی کمترین نقش وی در دانشگاه شهید چمران بوده است، تأکید کرد: استعفای من برای رسیدگی به فشارهای بی‌مورد وارده به دانشجویان دکتری بوده است.

پروفسور امید‌علی شهنی کرم‌زاده با اشاره به تحمیل تعداد غیرمعمول دانشجویان مقطع دکتری از سوی وزارتخانه بدون درخواست گروه ریاضی دانشگاه شهید چمران از چهار سال پیش، اظهار کرد: رسیدگی به این تعداد زیاد دانشجو انرژی و وقت بسیاری می‌طلبد که از عهده هیأت‌علمی جوان به‌تنهایی بر نمی‌آید.

وی با اشاره به این‌که هدایت این تعداد دانشجو نیاز به همکاری دانشگاه و مدیران میانه‌ای دارد، گفت: یک محقق در درجه اول به آزادی عمل و آزادی تفکر در کار تحقیق نیاز دارد و نباید درگیر مسائل اداری شود چرا‌که اگر در کار تحقیق موانعی ایجاد شود سبب آزردگی محقق می‌شود.

استاد دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه شهید چمران اهواز با تأکید بر لزوم اعتماد به محقق و تأمین فضای آزاد برای تحقیق، عنوان کرد: دانشجو باید بعد از پایان تحقیق ارزشیابی شود و مرحله به مرحله جوابگوی موانع نباشد؛ موانع اداری به هیچ عنوان نباید شامل حال دانشجو باشد بلکه استاد راهنما باید پاسخگوی موانع باشد.

شهنی کرم‌زاده تأکید کرد: من فقط از فشارهای بی‌مورد آیین‌نامه‌های داخلی کارشناسی‌نشده که به دانشجویان دکتری وارد می‌شود ناراحتم و از رئیس دانشگاه هیچ گله‌ای ندارم. استعفای من شخصی و برای رسیدگی به نحوه برخورد با دانشجویان دکتری و اختصاص وقت بیشتر به این افراد بوده است.

وی با اشاره به مسئولیت‌های زیاد خود در دانشگاه، گفت: ریاست دانشکده ریاضی کمترین نقش من در دانشگاه و خدمت به دانشجویان دکتری و عضویت در شوراهای مهم بزرگترین نقش من در دانشگاه است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار