تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۲۶۷۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساماندهی بازار صفای خرمشهر نیاز به حکم قضایی دارد
شهردار خرمشهر با بیان اینکه برای ساماندهی بازارهای صیف و صفا نیاز به حکم قضایی داریم، گفت: بلوار پاسداران محلی مناسب برای جانمایی دستفروشان است
شهردار خرمشهر با بیان اینکه برای ساماندهی بازارهای صیف و صفا نیاز به حکم قضایی داریم، گفت: بلوار پاسداران محلی مناسب برای جانمایی دستفروشان است.

یکی از برنامه و اهدافی که شهرداری خرمشهر آن را در شهرستان دنبال می کند، سامان‌دهی بازارها است.

عدم سامان‌دهی بازارها سبب بروز مشکلات فراوانی در بازارها و سطح شهرستان شده است که این امر سبب شده است شهرداری خرمشهر به طور جدی و دقیق وارد مرحله سامان‌دهی بازارها شود.

چهره و فضای هر شهری برای مردم و شهرداری آن شهر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در خرمشهر با وجود دستفروشان و بساطی‌ها بی نظمی و تخریب فضا و چهره بر شهر حاکم شده است.

نکته دیگری که باید به آن دقت کرد این است که تعداد زیادی از این دست‌فروشان نان‌آور خانواده هستند و با این کار امرار معاش می‌کنند و این مورد باعث می‌شود که شهرداری برای سامان‌دهی دست‌فروشان و بساطی‌ها اقدامات مثبت و سازنده‌ای را دنبال کند.

محمدعلی دوایی‌فر در این رابطه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: سد معبر و بحث دست‌فروشان در خرمشهر با توجه به شرایطی که در شهرستان حاکم است، با سایر شهرهای استان متفاوت است.

وی ادامه داد: در اکثر شهرستان‌ها نیاز به رزق‌های عمومی تره و بار و بحث ارزانی قیمت باعث ایجاد دست‌فروشان شده است اما در خرمشهر علاوه بر ارزانی و نیاز به رزق‌های عمومی، بحث بیکاری هم وجود دارد.

شهردار خرمشهر با بیان اینکه سد معبر توسط دست‌فروشان و بساطی‌ها امری طبیعی است، گفت: شهرداری در راستای سامان‌دهی بازارها و به منظور ایجاد رزق و روزی حتما بحث سامان‌دهی و رفع سد معبر را در شهرستان دنبال می‌کند.

وی در رابطه با بازار صیف خرمشهر بیان کرد: بازار صیف بازاری برای کالا است که کمتر تره و بار در آن وجود دارد، و عمده محل‌های آن ملکی و در اختیار دیگران است و به همین علت نتوانستیم ورود جدی را در بحث سامان‌دهی این بازار داشته باشیم.

دوایی‌فر خاطرنشان کرد: اما با این وجود اقداماتی از جانب شهرداری صورت گرفته است و جلساتی با دادستان و مسئولان اجرایی شهرستان انجام شده است و برای فعال شدن این طرح پیگیر هستیم.

وی در رابطه با چگونگی سامان‌دهی دست‌فروشان و بساطی‌ها تصریح کرد: برای سامان‌دهی بررسی‌هایی از سوی شهرداری صورت گرفته است و با توجه به نوع کسب، شغل، زادگاه و سوابق دست‌فروشان، سامان‌دهی در 10 نقطه شهرستان صورت می‌گیرد.

شهردار خرمشهر با بیان اینکه باید وضعیت نامطلوب کنونی شهرستان در بحث دست‌فروشان را سامان‌دهی کرد، گفت: با توجه به نشست‌های متعدد با مسئولان و لایحه‌ها مقرر شد برای بحث سامان دهی دست‌فروشان در بلوار پاسداران بازارچه‌ای آبرومند تعبیه شود.

وی متذکر کرد: دست‌فروشان اکنون وضعیت مناسبی ندارند و با این ایده سامان‌دهی و حضور در یک مکان متمرکز قطعا شرایط خوب و مناسبی ایجاد می‌شود.

دوایی‌فر در پایان بر لزوم همکاری مالکان بازار صیف در بحث سامان‌دهی تاکید کرد و گفت: شهرداری برای سامان‌دهی بازارهای صیف و صفا نیاز به حکم قضایی دارد و ما امیدواریم مالکان از سامان‌دهی استقبال کنند چون این درخواست و مطالبات مردمی است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار