تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۲۶۸۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم آبادان در مجلس تاکید کرد؛
لزوم تعریف یک نظام مالی پایدار برای شهر آبادان
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تعریف یک نظام مالی پایدار برای شهر آبادان جهت برون رفت از وضعیت فعلی تاکید کرد
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تعریف یک نظام مالی پایدار برای شهر آبادان جهت برون رفت از وضعیت فعلی تاکید کرد.

غلامرضا شرفی با اشاره به وجود رکود بازار اقتصادی در کشور و به تبع آن در شهرهای مرزی اظهار کرد: گاهی سیاستهای کلانی که در سطح کشور برای برون رفت از یک چالش بزرگ اتخاذ می شود موضوعات دیگر را دچار تبعاتی می کند که قادر نیستند به فراخور حالشان، خود را از چالش به وجود آمده پس بکشند.

وی با بیان اینکه زمانی رونق کشور متاثر از انجام فعالیتهای اقتصادی در آبادان بود، افزود: مشکل رکود اقتصادی در آبادان مربوط به نبود یک جریان مالی مستمر است که بایستی برای آن فکر کرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جریان مالی سه ملاحظه اساسی دارد که سرمایه گذاری مکمل تولید یکی از آنها است، متاسفانه در شهر آبادان پس از آنکه در ادوار گذشته پروژه های ملی به انجام رسید دیگر هیچ پروژه تجدید بنا، بهسازی، نوسازی و یا جدید التاسیس شده ای، نداشته ایم.

شرفی از سرمایه به عنوان دومین ملاحظه اساسی در بحث نظام مالی پایدار نام برد و تصریح کرد: در شهر آبادان نیز تاکنون سرمایه گذاری خاصی انجام نشده است، متاسفانه با نگاهی به موضوعات و بخشهای مختلف اقتصادی می بینیم که هر کدام پس از یک دوره زمانی چهار تا پنج ساله دستخوش تغییر و تحول می شود و هیچ عقبه قابل استنادی هم وجود ندارد ضمن آنکه چشم اندازی نیز برای آینده نیست.

به گفته وی، این موضوع سبب شده تا کسانی که قصد دارند در آبادان مبتکر کارهای نو باشند همیشه دچار تردید و دل نگرانی باشند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از مزیت ها به عنوان سومین اصل اساسی در نظام مالی پایدار نام برد و گفت: وقتی برگ برگ گذشته آبادان را بررسی کنیم می بینیم که مختصات آبادان در هر نقطه از جهان مختصاتی فرامنطقه ای است و حال آنکه تبعات ناشی از سیاستهای بسته، متاسفانه حوزه اقتصاد و جریان مالی آبادان را تحت تاثیر قرار داده است.

شرفی افزود: قصد ندارم تا تمامی اقدامات و سیاستهای اتخاذ شده را به طور یک جا رد و یا به باد انتقاد بگیرم، مشکلات منطقه و شهر مرزی نخستین نقطه مواجه با این مشکلات بود به ویژه در چالشهای منطقه اما پس از برون رفت از چالش باید یک تمرکزی برای رفع محرومیت و جبران خسارتها به وجود آید یعنی آنکه یک دید ملی تا زمان رفع نهایی مشکل به اینجا معطوف شود.

مشکلات آب و گاز بر قوت خود باقی اند

وی عنوان کرد: زمانی آرزو می کردیم تا روزی را ببینیم که دیگر سیلندر گاز بر روی دوشمان نباشد و خدارو شکر بخشی از آن مرتفع شد اما هنوز به طور کامل سیلندرها از روی دوشمان برداشته نشده بود که بشکه های آب نیز بر دوش دیگرمان اضافه شد و اینهم از حال و روزگار و زندگی مردم.

شرفی از پرده پوشش نظام جمهوری اسلامی نام برد و تصریح کرد: در شهری مانند آبادان که پیش از جنگ قریب ۶۰۰ هزار نفر در آن زندگی می کردند اکنون به دلیل انواع و اقسام مشکلات حتی نیمی از قبلش هم جمعیت ندارد، حال بگوئید اگر قرار شد به کسی مدال افتخار بدهند و یا برای کسی هورا بکشیم و کف بزنیم باید برای کدام یک از بخشهای مسئولیتی و مدیریتی این کار را انجام دهیم؟

این نماینده مجلس یادآور شد: تمام نقاط مختلف کشور حتی روستاها از موهبات نظام مقتدر و مسئول بهره مند شدند و هر روز به جمعیت آنان افزوده شده و کارآفرینی در آنها شکل گرفت اما شهر آبادان همچنان از داشتن بسیاری امکانات اولیه بی بهره است، بایستی برای آن یک نظام مالی پایدار تعریف شود.

وی گفت: حال که داشتن حداقل ها بسنده کرده ایم باید آن را ساماندهی کنیم، نگذارید بدون کنترل و برنامه ریزی مردم در تنگنا قرار بگیرند، اکنون حدود ۴۰۰ شناور در حال ورود کالای ملوانی به شهر هستند پس با یک سازماندهی درست اجازه دهیم تا شغل مردم نیز حداقل برای ۱۰ سال آینده تثبیت باشد. 
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار