تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۲۶۸۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ماهشهر:
پتروشیمی بوعلی تا 2 هفته دیگر وارد مدار تولید می‌شود
با توجه به روند بازسازی در پتروشیمی بوعلی سینا تا 2 هفته دیگر این پتروشیمی وارد مدار تولید می شود
فرماندار ماهشهر گفت: با توجه به روند بازسازی در پتروشیمی بوعلی سینا تا 2 هفته دیگر این پتروشیمی وارد مدار تولید می شود.

منصور قمر دوشنبه شب در گفت وگوی زنده خبری شبکه خوزستان با اشاره به نقش مردم در حادثه پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر گفت: واقعیت این است که مردم عزیزمان در بندر ماهشهر، بندر امام ، شهر چمران و روستاهای همجوار، سعه صدر قابل توجهی داشتند.

وی به شایعات زمان عملیات امداد اشاره کرد و گفت: برخی در فضای مجازی شایعاتی زیادی را راه انداخته بودند که یک نمونه آن تخلیه شهر از سکنه بود.

وی گفت: در ادامه این جو روانی اعلام شد که دود ناشی از مخزنی که دچار حریق شده سمی است که این فضا را برایمان سنگین کرده بود اما با عنایات خدا و تلاش شبانه روزی امدادگران موفق به اطفاء حریق شدیم.

فرماندار ماهشهر یادآور شد: این اتفاق بزرگ و ناگوار همه را در کشور نگران کرده بود به طوریکه در بیرون از استان خوزستان برای ما پیام هایی برای امداد رسانی و همراهی می آمد.

وی در ادامه از اینکه این حادثه نگرانی هایی برای مردم بوجود آورده بود عذرخواهی کرد و گفت: ما بخاطر مردم شبانه روز تلاش کردیم تا آتش را مهار کنیم و این موفقیت ما هم نتیجه همکاری و دعای آنها بود.

وی خاطر نشان کرد:کارگران بومی کار بازسازی پتروشیمی بوعلی سینا را آغاز کرده اند و با توجه به قولی که مدیر عامل این پترشیمی داد تا 2 هفته دیگر در مدار تولید خواهد آمد.

قمر با اشاره به تلاشهای آتشنشانان در اطفای حریق بیان کرد: امیدواریم بتوانیم به امنیت شغلی آنها اهمیت بدهیم و با اولویت قرار دادن آنها گوشه ای از این زحمات آنها را جبران کنیم.

وی درباره همکاری دیگر ارگان ها و نهاد ها در این حادثه هم گفت: وقتی اتفاقی به این وسعت رخ می دهد به نظرم نتیجه آن در کار تیمی است بنابر این هم در شهرستان و هم در منطقه ویژه کار را به صورت تیمی پیگیری می شد.

فرماندار ماهشهر اضافهکرد: این اتفاق در 25 سال گذشته در کشور بی سابقه بود و ما مدیریتمان را به مدیریت بحران منطقه ویژه پیوند دادیم. فرماندار ماهشهر ادامه داد: دراین حادثه 194نیروی آتشنشان را بسیج کردیم و 57دستگاه خودرو آتشنشانی، خودرو سنگین و آمبولانس از ادارات شهرستان جمع اوری کردیم تا آتش را به سرعت مهار کنیم.

وی از تلاشهای مجدانه استانداری و مدیریت بحران استان، مناطق نفت خیز جنوب ، شرکت ملی حفاری ، شهرداری های دزفول، شوشتر و اهواز، پالایشگاه ابادان ، فرودگاه ماهشهر و دستگاهای تاثیر گذاری مانند مدیریت آب جنوب شرق و اصحاب رسانه تشکر کرد.

قمر در پایان تاکید کرد: اکنون وقت شناسایی ضعفهایمان فرا رسیده است و در همین روزها با همفکری استاندار ، مدیران پتروشیمی را دعوت می کنیم و به شناسایی ضعفهایمان در زمینه امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی خواهیم پرداخت.

پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر چهارشنبه هفته گذشته دچار آتش سوزی شد که با تلاش شبانه روزی امدادرسانان و آتش نشانان بعد از سه روز این آتش سوزی مهار شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار