تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۲۶۸۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم آبادان در مجلس خبرداد:
تصویب طرح توسعه پایدار استان خوزستان در هیئت دولت
یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح توسعه پایدار برای استان خوزستان در هیئت دولت خبر داد
یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح توسعه پایدار برای استان خوزستان در هیئت دولت خبر داد.

عامر کعبی اظهار کرد: در نشستی که با وزیر کشور در جهت مطالبات استان خوزستان داشتیم وی گفت که به دلیل عدم توسعه متناسب خوزستان در قیاس با سایر استانهای کشور یک طرح توسعه پایداری برای استان خوزستان در هیئت دولت مصوب شد تا از این طریق خوزستان بتواند هم به درآمد پایدار و هم توسعه پایدار دست پیدا کند.

وی افزود: انتظار می رود که استاندار خوزستان و مجموعه آن نیز چنین نگاهی را در به شهرستان آبادان داشته باشند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفری آبادان در پیش از جنگ تحمیلی عنوان کرد: اکنون بایستی جمعیت آبادان بالغ بر یک میلیون نفر باشد اما متاسفانه به دلیل مشکلات، محرومیت ها و کاستی هنوز بسیاری از آبادانی ها پس از خاتمه جنگ دیگر به شهرشان بازنگشتند.

کعبی تصریح کرد: غیرقابل قبول است که در شهری همچون آبادان با داشتن این همه نعمت خدادادی و ظرفیت همچنان شاهد عدم توسعه یافتگی، محرومیت و کاستی باشیم، بسیاری از فعالان اقتصادی آبادان در حوزه فعالیتهای بندری همچنان با قوانین دست و پاگیر بر سر راه انجام فعالیت هایشان مواجهند و بایستی مسئولان امر فکری اساسی برای برون رفت از وضعیت فعلی کنند.

وی گفت: در بخش کشاورزی نیز آب شور تمامی نخلستانهای آبادان را از بین برده و تاکنون هیچ تدبیر و راهکار درست و مناسبی برای حل این مشکل ارائه نشده است.

کعبی افزود: اگر در جهت تسهیل امور مرتبط با کار و فعالیتهای مردم اعم از بخش صید و صیادی، کشاورزی، تجارت و غیره تسهیلاتی ارائه و اقداماتی انجام نشود پس مردم چگونه مشکلاتشان را حل کنند؟

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: با نگاهی به آمار افراد تحت پوشش سازمانهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی می توان اوج محرومیت مردم را به وضوح دید، هم اکنون بالغ بر ۵۰ درصد از آبادانی ها مشکل معیشتی و اشتغال دارند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار