تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۸۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه آبادان:
ضعف دستگاه‌های نظارتی بر مساله حقوق‌های نجومی
ابراهیمی‌پور با اشاره به اعمال نفوذ گروه‌های فشار در این قضایا، افزود: مشخصاً ضعف بازرسان در این موضوع مشهود است و باید خیلی زودتر وزارت دادگستری باید در این خصوص ورود می‌کرد
امام جمعه آبادان گفت: ضعف بازرسان در موضوع حقوق‌های نجومی مشهود بود.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور امروز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در خصوص حقوق‌ و دریافتی‌های نجومی برخی مدیران، اظهار کرد: سخنان مقام معظم رهبری عمق فاجعه را می‌رساند و از اهمیت برخورد و پیگیری جدی آن پرده بر می‌دارد.

وی ادامه داد: باید در این خصوص برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد تا این موارد تکرار نشود، چرا که طبق بیانات مقام معظم رهبری در صورت عدم برخورد با این موضوعات، مردم نسبت به نظام بدبین خواهند شد.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: نیاز است که یک برنامه‌ریزی جدی از سوی دولت‌مردان و مجلس صورت پذیرد، در وهله اول مجلس باید باید موضوع نظارت‌ بر نمایندگان خود را  دقیق‌تر انجام دهند و اگر موضوع نظارت بر مجلس دقیق شود، شک نداشته باشید نظارت ها جدی و اصلاح خواهد شد.

*اعمال نفوذ گروه‌های فشار و ضعف دستگاه‌های نظارتی

ابراهیمی‌پور با اشاره به اعمال نفوذ گروه‌های فشار در این قضایا، افزود: مشخصاً ضعف بازرسان در این موضوع مشهود است و باید خیلی زودتر وزارت دادگستری باید در این خصوص ورود می‌کرد.

وی با انتقاد از مسؤولانی که در انتصاب این افراد دخیل بوده‌اند عنوان کرد: ‌مسؤولان متولی این امر که اقدام به انتصاب این افراد کرده‌اند باید پاسخگو باشند و باید مشخص شود با چه مجوزی اجازه انتصاب این افراد داده شده، باید پشت پرده این انتصاب‌ها و لابی‌های صورت گرفته هر‌چه زودتر مشخص شود.

امام جمعه آبادان تاکید کرد: زمان آغاز این موارد نیز باید مشخص شود و از انداختن تقصیرات بر گردن دولت قبلی و یا دولت فعلی یا برای تبرئه یک گروه، آن را بر گردن گروه دیگری انداختن، اجتناب ورزید، چرا که با سیاسی کردن موضوع صورت مساله از بین می‌رود.

*لزوم اصلاح نظارت و بازنگری‌ها

ابراهیمی‌پور یادآور شد: بازرسی‌های ما حتما باید بازنگری شده و دیوان محاسبات نگاه خود را به این موضوع جدی‌تر و معطوف کند.

وی ادامه داد: باید نگاه‌ها به  بحث تفحص در مجلس تغییر یابد و این‌گونه عنوان نشود که برخی تحقیق و تفحص‌ها سیاسی است، کسانی که این افراد را معرفی کرده‌اند باید پاسخگو باشند، اعتقاد ما بر این است که یک مقام مسوول و یک وزیر با یک عذرخواهی نباید از کنار این موضوع عبور کند، مردم ما نیز نباید تن به این قضیه دهند و مطالبه‌گری در کشور باید نهادینه شود.

امام جمعه آبادان اضافه کرد: این حقوق‌های نجومی به هر مقداری که باشد توهینی‌ است به مجموعه مدیرانی که سالم کار می‌کنند.

*لزوم تسریع در پیگیری و واکنش مناسب دولت

وی ضمن تقاضا از دولت برای تسریع در روند پیگیری این پرونده تصریح کرد: آن چیزی که دل‌ها را در بر خواهد گرفت، رفتار دولت در مصوبه جدید خود است که تقدیم مجلس کرده است و آن هم بودجه سال آینده است که بازگشت یارانه دهک‌های پردرآمد جامعه را شامل می‌شود که بخش اعظم آن را همین افراد شامل می‌شود.

امام جمعه آبادان ابراز کرد: نمی‌توان پذیرفت افرادی که تا 30 یا 35 میلیون تومان درآمد دارند، این مقدار حقوق برای آنها بلامانع است و یارانه هم دریافت می کنند، این یکی از موضوعاتی‌ است که فاصله طبقاتی و بدبینی نسبت به نظام را به‌وجود می‌آورد.

*لزوم شفاف‌سازی درآمد مدیران

نماینده ولی فقیه در آبادان تصریح کرد: از طرف دیگر اقدامی صورت گیرد که مشخص شود که اشخاص چه مقدار حقوق و مزایا دریافت می‌کنند، باید شاخص دریافتی همه مجموعه‌های مدیریت کشور مشخص شود،

وی با انتقاد شدید از دریافتی برخی مدیرانی که هیچ زحمتی برای پیش‌برد چرخ تولید متحمل نمی‌شوند عنوان کرد: چه معنایی دارد که کسی در گرمای طاقت‌فرسای خوزستان و یا عسلویه با حقوق و مزایایی نزدیک به دو یا  سه میلیون تومان و با زحمت فراوان مشغول به‌کار باشد، اما مدیری که تمام همتش بلند کردن یک خودکار است و سخت‌ترین کارش حضور در جلسات هیئت مدیره حقوق چند ده میلیون تومانی دریافت کند.

ابراهیمی‌پور اشاره کرد: باید ساز و کاری اندیشیده شود تا حقوق افرادی که در میدان کار و زار هستند، بیش از فردی که پشت میز نشسته باشد تا آن فرد بتواند تولید و کیفیت ما را بالا ببرد.

امام جمعه آبادان با مطرح ساختن مساله شایسته سالاری و تکلیف‌گرایی عنوان یادآور شد: نباید مساله رسیدن به قدرت و مطامع و ابزار رسیدن درآمد و سیر کردن شکم‌های فاسد در جامعه و رسته‌های مدیرتی نهادینه شود.

وی با خطاب قرار دادن مجلس شورای اسلامی به عنوان راس امورات مدیریتی، گفت: مهم‌تر از همه این موضوعات مجلس شورای اسلامی است که حتما باید ابزاری را به کار ببرد و ما واقعا نمی‌دانیم که این ابزار را چه کسی باید به وجود آورند.

*لزوم نظارت بر کار نمایندگان توسط مجلس

این مسئول یادآور شد: اگر نظارت بر نمایندگان مجلس صورت گیرد و ورود و خروج سالمی از آنها رخ دهد و اینکه نمایندگان نتوانند هر مدیری را تحمیل کنند و از هر کارفرمایی حمایت کنند، قطعا  این نظارت‌ها بیشتر شود کشور سالم و صالحی نیز خواهیم داشت.
مرجع / فـارس
برچسب ها: حقوق های نجومی
:
:
:
آخرین اخبار