تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۱۲۶۸۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت مینوشهر تاکید کرد:
لزوم تصحیح قوانین دریافت حقوق‌های نجومی توسط مجلس
لازم است اقدام و تصحیح قوانین دریافت حقوق‌های نجومی توسط مجلس شورای اسلامی به صورت جدی و سریع انجام شود
امام جمعه موقت مینوشهر گفت: لازم است اقدام و تصحیح قوانین دریافت حقوق‌های نجومی توسط مجلس شورای اسلامی به صورت جدی و سریع انجام شود.

دریافت حقوق‌های کلان و نجومی بعضی از مسئولان و مدیران ارشد کشوری در مدت اخیر به یک مساله مهم در جامعه تبدیل و باعث ایجاد اظهارات و تحلیل‌های فراوانی توسط کارشناسان در مجامع عمومی شده است.

این امر تا جایی پیش رفت که مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید سعید فطر دریافت همچین حقوق‌هایی را خلاف شرع و خیانت دانستند و ورود جدی مسئولان و دولت را خواستار شدند.

رسیدگی به تخلفات مدیران و مسئولان چپاول‌گر که ماهانه حقوق‌های چند میلیونی به جیب می‌زنند و به راحتی دست دراز خود را در بیت‌المال وارد می‌کنند از مطالبات رهبری و مردم است که همت، قاطعیت و ورود سریع دولتمردان را می‌طلبد.

*مجلس شورای اسلامی منافذ قانونی دریافت حقوق‌های نجومی را ببندد

حجت‌الاسلام عبدالله بحرانی در رابطه با دریافت حقوق‌های نجومی بعضی از مسئولان اظهار کرد: وجود مدیران خوب و توانمند در کشور یک نیاز است اما این مساله دلیلی بر رانت خواری و دریافت حقوق‌های نجومی نمی‌شود.

امام جمعه موقت مینوشهر ادامه داد: دریافت حقوق‌های کلان توسط بعضی از مسئولان از طریق مسیرهای قانونی صورت می‌گیرد که متاسفانه این قانون‌ها نقاط کوری را در خود دارند.

مدرس حوزه و دانشگاه در رابطه با وظیفه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی باید به این موضوع و اصلاح قوانین سریع‌تر عمل کند تا این نقاط کور برطرف شود و زمینه سوء استفاده بسته شود.

* مسئولان اجرایی به گزارشات مدیران متخلف عمل کند

وی با بیان اینکه نهادهای نظارتی از جمله دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باید وظیفه خود را انجام دهند، تصریح کرد: دولت و مسئولان اجرایی باید به گزارشات نهادهای نظارتی اهمیت و عمل کنند.

بحرانی اذعان کرد: تنها انجام گزارشات کافی نیست و دردی را دوا نمی‌کند و باید اقدام در کنار گزارشات اجرا شود تا منفذ اینگونه سوء استفاده‌ها گرفته شود.

* نباید مردم با این‌گونه مسائل نسبت به نظام دلسرد شوند

مدرس حوزه و دانشگاه خاطر‌نشان کرد: این گزارشات دریافت‌های حقوق نجومی، لابی‌گری و رانت‌های اطلاعاتی باری بر دوش ملت شده است و تعدادی از این موضوع استفاده می‌کنند و پول‌هایی به جیب می‌زنند.

وی با بیان اینکه باید دست چپاولگران را از بیت‌المال قطع کرد، گفت: باید مسئولان و دولتمردان به گزارشات ترتیب اثر دهند چون که نباید مردم نسبت به نظام مقدس اسلامی بدبین و دلسرد شوند.

امام جمعه موقت مینوشهر اظهار کرد: البته مردم ما با این مسائل دید خود را نسبت به نظام مقدس اسلامی عوض نمی‌کنند و در همه موارد پایبند به آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری هستند و در مقابل کسانی که به هر نحوی قصد ضربه به نظام را داشته باشند، واکنش نشان می‌دهند.

* وزیر صنعت در رابطه با دریافت حقوق‌های نجومی واکنش خوبی نشان نداده است

مدرس حوزه و دانشگاه در رابطه با اظهارات متفاوت نعمت‌زاده وزیر صنعت اظهار کرد: اظهارات وزیر صنعت در رابطه با دریافت حقوق‌های نجومی و کلان توسط برخی از مدیران و مسئولان بر خلاف نظرات دیگران خوب نبود.

وی عنوان کرد: بهترین واکنش‌ها را وزیر اقتصاد و وزیر کار در قبال حقوق‌های نجومی از خود نشانه دادند که بسیار پسندیده و مورد قبول است، دولتمردان در ابتدا به این مسائل واکنش نداده بودند که اکنون اقدامات و واکنش‌ها از سوی آنها در حال انجام است.
مرجع / فـارس
برچسب ها: حقوق های نجومی
:
:
:
آخرین اخبار