تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۱۲۶۹۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تغییرات گرنت دانشگاه شهید چمران در راستای افزایش نقش ملی و بین‌المللی
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با تبیین تغییرات امسال آیین‌نامه گرنت‌های پژوهشی، گفت: تحقیقاتی که در زمینه رفع نیازهای استان باشند از امتیاز بالاتری برخوردار می‌شوند
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با تبیین تغییرات امسال آیین‌نامه گرنت‌های پژوهشی، گفت: تحقیقاتی که در زمینه رفع نیازهای استان باشند از امتیاز بالاتری برخوردار می‌شوند.

دکتر ابراهیم حاجی‌دولو با بیان این‌که یکی از برنامه‌های مهم برای حمایت از پژوهشگران و اعضای هیأت‌علمی گرنت‌های پژوهشی است، اظهار کرد: استادان با استفاده از گرنت‌های پژوهشی خود می‌توانند پروژه‌های تحقیقاتی، آزمایشات و ... را انجام دهند.

وی با اشاره به تغییرات عمده انجام‌شده در آیین‌نامه گرنت امسال، گفت: در این تغییرات سیاست‌ها بر هدایت تحقیقات به سوی ارتقای سطح کیفی و چاپ مقالات در نشریات معتبر بین‌المللی، همچنین هدایت پروژه‌های تحقیقاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی به سوی نیازهای کاربردی سازمان‌ها، شرکت‌ها و صنایع است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: در امتیاز‌بندی که بر اساس آن گرنت پژوهشی به استادان تعلق می‌گیرد تحقیقاتی که دارای چارک‌های (quarter) بالا هستند، امتیاز بالاتری دریافت می‌کنند؛ رنکینگ دانشگاه بر اساس مقالاتی که در مجلات معتبر به چاپ می‌رسد سنجیده می‌شود.

حاجی‌دولو عنوان کرد: همچنین تحقیقاتی که در زمینه رفع نیازها و مشکلات استان مانند پدیده گردوغبار، مشکلات تنفسی و ... باشد، از امتیاز بالاتری برخوردار می‌شوند تا اعضای هیأت‌علمی برای فعالیت در زمینه تحقیقات کاربردی تشویق شوند.

وی افزود: پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی که در زمینه رفع نیازهای صنایع انجام می‌شوند مطابق با آیین‌نامه جدید برای تشویق اساتید و دانشجویان از امتیاز بالاتری برخوردار می‌شوند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: امتیاز کنفرانس‌های بین‌المللی برای فعالیت بیشتر اساتید در این کنفرانس‌ها نیز افزایش یافته است؛ این تغییرات به بالا رفتن نقش پژوهشی دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی و حل مشکلات کمک خواهد کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار