تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۲۷۱۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه شادگان تأکید کرد؛
لزوم رفع مشکلات کم‌آبی کشاورزی شادگان
امام جمعه شادگان بر لزوم رفع مشکلات کم‌آبی کشاورزان تأکید کرد و خواستار پیگیری مسئولان برای رفع مشکلات تأمین آب کشاورزی در این شهرستان شد
امام جمعه شادگان بر لزوم رفع مشکلات کم‌آبی کشاورزان تأکید کرد و خواستار پیگیری مسئولان برای رفع مشکلات تأمین آب کشاورزی در این شهرستان شد.

حجت الاسلام سید مجید شرفی در خطبه های نماز جمعه این هفته شادگان که در محل مسجد حضرت امیر المومنین(ع) این شهر برگزارشد، اظهار کرد: شهرستان شادگان دارای زمین های کشاورزی گسترده ای است که متاسفانه به دلیل نبود آب در رودخانه ها، کشاورزی این شهر در معرض نابودی قرار گرفته و راهکار آن رهاسازی آن به صورت دائمی آب از سد مارون و جراحی است تا شاهد احیای دوباره کشاورزی در شادگان باشیم.

وی با اشاره به اینکه اشتغال دغدغه اصلی جوانان بومی شادگان است، افزود: مسئولان باید به فکر ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان شادگانی باشند.

امام جمعه شادگان با اشاره به اینکه جوانان ما از معضل بیکاری رنج می برند و بسیاری از مشکلات به دلیل بیکاری در زندگی جوانان بروز کرده و بسیاری از آنها به خاطر بیکاری زیر بار ازدواج نمی روند، گفت: مسئولان باید هر چه سریع تر مشکلات این جوانان بومی این شهرستان را برطرف کنند.

تکمیل باند دوم محور ارتباطی دارخوین به شادگان

وی در ادامه گفت: محور ارتباطی دارخوین به شادگان یکی از مسیرهای ترانزیتی و مهم شهرستان شادگان است که هر ساله افراد زیادی جان خود را در این مسیر از دست می‌دهند و تکمیل باند دوم آن باعث کاهش حوادث در این محور می‌شود.

حجت الاسلام شرفی یادآور شد: یکی از مهمترین موضوعاتی که می‌تواند باعث کاهش تلفات و مرگ و میرها در این مسیر شود اختصاص اعتبار لازم جهت تکمیل و دو بانده شدن مسیر دارخوین ـ شادگان که نقش بسیار مهمی در کاهش تصادفات و خطرات این مسیر دارد، است.

وی در ادامه به سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و افزودد: جایگاه شورای نگهبان و اهداف این دستگاه بسیار خطیر و سنگین است و این دستگاه جایگاه منحصر به فردی در نظام اسلامی ایران دارد.

حجت الاسلام شرفی افزود: شورای نگهبان با حفاظت از اصول انقلاب و ارزش‌های اسلامی از جمهوریت و اسلامیت نظام دفاع و ارامش و امنیت کشور را به همراه خواهد داشت.

امام جمعه شادگان با بیان اینکه در واقع قانون اساسی، نهادی را تحت عنوان «شورای نگهبان» در جهت صیانت از اسلامی بودن و حراست از قانون اساسی پیش بینی کرده است، گفت: از نظر قانون اساسی، مهمترین نهاد رسمی جهت حراست از اسلامیت نظام و قانون اساسی، شورای نگهبان است.

وی در فراز دیگری از خطبه ها به فرارسیدن روز بهزیستی و تأمین اجتماعی در ۲۵ تیرماه اشاره کرد و رسیدگی به وضعیت معلولان، مددجویان، بازنشستگان و افراد تحت پوشش این نهادها را خواستار شد.

امام جمعه شادگان خاطرنشان کرد: هفته تامین اجتماعی وهفته بهزیستی فرصت مناسبی برای توجه به این دو نهاد خدمتگذار جامعه در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است.

حجت الاسلام شرفی در پایان، از زحمات کارکنان دو نهاد تامین اجتماعی و بهزیستی در شهرستان شادگان به خاطر تلاش هایی که انجام می دهند قدردانی کرد.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: شادگان
:
:
:
آخرین اخبار