تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۱۲۷۲۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهبود وضعیت آب شرب برخی روستاهای شهرستان کارون
با اتصال مجتمع آبرسانی روستایی شهدای جنگیه به خط انتقال آب شرب، روستاهای جنگیه، روستاهای ابودبس، کواتر، ولیعصر و عمیره از آب شرب سالم و بهداشتی در طول شبانه‌روز بهره‌مند شدند
سرپرست امور آبفای روستایی شهرستان کارون گفت: با راه‌اندازی مجتمع‌های آبرسانی روستایی و تعویض خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع در سطح برخی روستاهای شهرستان کارون، وضعیت کیفی و کمی آب شرب این روستاها بهبود یافت.

مجتبی آریا خاکی با اشاره به اقدامات انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون در بخش مرکزی (دهستان جنگیه) اظهار کرد: با اتصال مجتمع آبرسانی روستایی شهدای جنگیه به خط انتقال آب شرب، روستاهای جنگیه، روستاهای ابودبس، کواتر، ولیعصر و عمیره از آب شرب سالم و بهداشتی در طول شبانه‌روز بهره‌مند شدند.

وی افزود: با اتصال مجتمع آبرسانی شهدای جنگیه به روستاهای تحت پوشش، تصفیه‌خانه‌های قدیمی عمیره و جنگیه این تصفیه‌خانه‌ها از مدار خارج شده و روستاهای تحت پوشش آن‌ها از آب شرب با کیفیت و با فشار مطلوب برخوردار شدند و همچنین سیستم پدافند غیرعامل و دوربین‌های مداربسته و اتصال به مانیتور اتاق مدیریت و حراست مجتمع آبرسانی روستایی شهدای جنگیه به صورت کامل راه‌اندازی شده است.

سرپرست امور آبفا روستایی شهرستان کارون از توسعه و تعویض لوله‌های شبکه توزیع در روستای ابودبس به طول 300 متر و رفع کمبود آب شرب در این روستا خبرداد و بیان کرد: بخش سویسه (دهستان سویسه) نیز چندین سال با مشکلات افت فشار مواجه بود که با راه‌اندازی خط جدید 16 اینچ از محل کانال آب کوت امیر و اتصال آن به ایستگاه پمپاژ سویسه و با نصب اتصالات و ملزومات و آشغالگیر (3راهی16اینچ) مشکل چندین ساله کمبود آب تولیدی و افت فشار منطقه حل شد.

آریا خاکی ادامه داد: افزایش ساعت‌های پمپاژ از 7 به 20 ساعت در طول شبانه‌روز و تعویض و نصب الکتروپمپ‌های جدید در ایستگاه فیلتراسیون و آب پاک ایستگاه سویسه و تقویت دبی آب خروجی از دیگر اقدامات انجام شده در روستای سویسه است.

وی با بیان این‌که کیفیت و کمیت آب شرب دهستان موران با نصب یکدستگاه الکتروپمپ و تعویض الکتروپمپ‌های قدیمی و نصب الکتروپمپ‌های جدید ارتقای قابل توجهی یافت، اظهار کرد: همچنین با بالا بردن الکتروپمپ‌های اسلکه آبگیر بریچه فارسیات به دلیل بالا رفتن سطح آب رودخانه و تعویض و نصب الکتروپمپ‌های جدید در ایستگاه فیلتراسیون تصفیه خانه بریچه فارسیات، دبی آب خروجی افزایش پیدا کرده و مشکل فشار آب روستاییان با اقدامات انجام شده رفع شده است.

سرپرست امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان کارون به اقدامات انجام‌شده در راستای بهبود وضعیت آب شرب روستاهای دهستان خسروی اشاره و خاطرنشان کرد: تعویض و نصب الکتروپمپ‌های جدید در ایستگاه فیلتراسیون تصفیه‌خانه شعیمط ملچ و خسروی و همچنین لایروبی حوضچه‌های آبگیر تصفیه‌خانه خسروی و تخلیه کامل گل و لای از اقدامات انجام شده توسط این امور جهت افزایش کیفیت و کمیت آب شرب دهستان خسروی است.

آریا خاکی اظهارات خود با اشاره به فصل تابستان و گرمای هوا در این ماه که منجر به افزایش مصرف آب خواهد شد از مشترکین کلیه روستاهای شهرستان کارون درخواست کرد از مصرف آب شرب بهداشتی برای مصارف غیر ضروری و غیر خانگی  پرهیز کنند تا کمبود آب شرب در سطح روستاهای این شهرستان به وجود نیاید.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: شهرستان کارون
:
:
:
آخرین اخبار