تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۲۷۳۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه:
مشکل آنتن‌دهی همراه اول در دانشگاه چمران رفع می‌شود
مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه شهید چمران اهواز از عقد قرارداد نهایی مرکز آپای دانشگاه به ارزش 500 میلیون تومان، رفع مشکل آنتن‌دهی خطوط همراه اول تا نیمه دوم امسال و معرفی یک محصول امنیت شبکه طی 2 تا سه ماه آینده خبر داد
مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه شهید چمران اهواز از عقد قرارداد نهایی مرکز آپای دانشگاه به ارزش 500 میلیون تومان، رفع مشکل آنتن‌دهی خطوط همراه اول تا نیمه دوم امسال و معرفی یک محصول امنیت شبکه طی 2 تا سه ماه آینده خبر داد.

دکتر محمد سروش در خصوص فعالیت‌های مرکز آپای دانشگاه اظهار کرد: سه‌شنبه گذشته قرارداد نهایی مرکز آپا به ارزش 500 میلیون تومان منعقد شد؛ همچنین در این جلسه مهندس سجادی معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات کشور خطاهای اساسی و اصلی را توضیح دادند و با مجموعه‌های مختلف به‌صورت مختصر آشنا شدیم.

وی افزود: در بخش آگاهی‌رسانی پرتالی طراحی شده که اطلاعات تکمیلی روی آن قرار می‌گیرد؛ در بخش پشتیبانی نیز برای انعقاد قراردادی با جهاد نصر استان رایزنی‌های اولیه انجام شده است؛ همچنین با یکی، 2 دستگاه دیگر در استان توافق‌های اولیه‌ای شده که هنوز منجر به عقد قرارداد نشده است.

مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص بخش آموزش، تصریح کرد: این بخش از دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین کلید خورد و برگزاری دوره‌های امنیت شبکه در این دانشگاه آغاز شد؛ محصولی در زمینه امنیت شبکه در حال تولید است که به احتمال زیاد طی 2 تا سه ماه آینده در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان قرار خواهد گرفت.

سروش با یادآوری این‌که مرکز IT دانشگاه خدمات حوزه فناوری اطلاعات را به تمام حوزه‌های پردیس دانشگاه و خوابگاه‌ها ارائه می‌کند، گفت: بخشی از این خدمات در قالب سرویس‌های الکترونیکی مانند سامانه‌های مختلف است؛ اکنون پهنای باند مناسبی در حال ارائه به دانشجویان است که مربوط به داخل و خارج دانشگاه می‌شود.

وی ادامه داد: 2 هزار دانشجو در مجتمع خوابگاهی دختران، یک هزار و 500 دانشجو در مجتمع خوابگاهی پسران و چند خوابگاه دیگر در سطح شهر تحت پوشش این پهنای باند هستند.

مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات نیز در حال انجام است، عنوان کرد: در این خصوص می‌توان به توسعه فیبر نوری دانشگاه و کابل‌کشی برای خوابگاه دختران اشاره کرد که این اقدامات در حال انجام است.

سروش ادامه داد: سال گذشته کابل‌کشی برای خوابگاه پسران به اتمام رسید به این صورت که به هر اتاق کابل فیبر نوری اینترنت ارائه می‌شود که دانشجو به‌راحتی رایانه خود را متصل کرده و از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شود؛ با توجه به این‌که اجرای این پروژه در طول ترم تحصیلی ممکن نبود، اکنون تمام تلاش بر این است که در حد مقدورات مالی و زمانی چند بلوک خوابگاه دخترانه کابل‌کشی شوند.

وی گفت: با همکاری‌ مرکز ماهر تهران و گروه امنیت شبکه مرکز تحقیقات مخابرات، دوره های آموزشی فضای مجازی در قالب یک همایش یک‌روزه برای پرسنل IT و سپس برای مدیران IT در نیمه دوم امسال برگزار خواهد شد که از طریق ICT استان و اداره IT استانداری در این خصوص اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص برنامه دانشگاه برای افزایش پهنای باند اظهار کرد: پهنای باند آذرماه سال گذشته افزایش داده شد و امسال نیز در سه ماهه آخر سال افزایش خواهد یافت؛ در دانشگاه شبکه کابلی و شبکه وایرلس وجود دارد که هنگام تعدد استفاده دستگاه‌های الکترونیکی از شبکه وایرلس، به‌طور طبیعی سرویس‌دهی خوبی ارائه نخواهد شد درحالی‌که در شبکه کابلی به‌طور قطع سرویس‌دهی خوبی وجود دارد.

سروش با بیان این‌که پهنای باندهای مختلفی برای مقاطع مختلف تعریف شده است، عنوان کرد: به‌عنوان مثال پهنای باند یک مگابایت برای دانشجویان دکتری تعریف شده که برای پژوهش سرعت ایده‌آلی است؛ با این حال با صحبت‌هایی که با معاونت اداری و مالی دانشگاه انجام شد، بنا داریم امسال جهشی در افزایش پهنای باند اتفاق بیافتد.

وی درباره آنتن‌دهی تلفن‌های همراه در سطح پردیس دانشگاه گفت: در دانشگاه نقاط کوری وجود دارد؛ در این باره با شرکت ایرانسل در استانداری جلسه‌ای برگزار شد که در نتیجه آن کارشناسان در دانشگاه حضور یافته و شدت و ضعف سیگنال‌ها را مورد سنجش قرار دادند.

مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: دکل‌های همراه اول دانشگاه نیز در مکان‌هایی نصب شده‌اند که مخصوص سرویس‌دهی به دانشگاه نبوده‌اند، به همین دلیل کارشناسان سازمان تنظیم مقررات با حضور در دانشگاه موضوع را بررسی و برای نصب یک دکل جایابی کردند؛ قطعاً برای نیمه دوم امسال مشکل آنتن‌دهی خطوط همراه اول حل خواهد شد؛ برای خطوط ایرانسل نیز در حال رایزنی برای اجاره بهای یک دکل هستیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار