تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۲۷۴۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خوزستان خبر داد:
بررسی وضعیت اقامت اتباع خارجی دارای مدارک تاریخ‌گذشته
اتباع خارجی دارای مدارک قانونی تاریخ گذشته که هم اکنون به عنوان غیرمجاز شناخته می‌شوند، می‌توانند جهت بررسی وضعیت اقامتی خود به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان مراجعه کنند
خوزنیوز: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: اتباع خارجی دارای مدارک قانونی تاریخ گذشته که هم اکنون به عنوان غیرمجاز شناخته می‌شوند، می‌توانند جهت بررسی وضعیت اقامتی خود به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان مراجعه کنند.

به گزارش خوزنیوز؛ حمید سیلاوی اظهار کرد: برابر توافقات و هماهنگی‌های به عمل آمده اتباع خارجی غیرمجاز که دارای مدرک قانونی تاریخ گذشته هستند و نیز والدین فرزندان ثبت‌نام شده در مدارس استان و خانواده‌هایی که دارای همسر ایرانی هستند، می‌توانند با مراجعه به اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خوزستان و با ارائه مدارک و تکمیل پرونده، تقاضای خود را جهت اقامت در استان ارائه کنند.

وی افزود: بدیهی است پس از بررسی و تایید هویت آنان و در صورت نداشن سابقه‌ای که دال بر تخلف در تردد و سوءسابقه باشند، برای ارائه خدمات و پذیرش اقامت آنان تصمیم گیری و اقدام خواهد شد.

سیلاوی ادامه داد: تاکید می‌شود تنها سرپرست خانوار افراد فوق یعنی دارندگان مدارک قانونی تاریخ گذشته شامل کارت سبز، کارت تردد 3 الی 4 ماه و کارت هویت و آمایش که بیش از دو مرحله در طرح آمایش شرکت نکرده‌اند و همچنین والدین فرزندان ثبت‌نام شده در مدارس (در اجرای فرمان مقام معظم رهبری) و خانواده‌هایی که دارای همسر ایرانی باشند، باید در جهت مراجعه و تشکیل و تکمیل پرونده اقدام کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان اظهار کرد: هیچ گونه تصمیمی برای اتباع خارجی غیرمجاز که هیچ یک از مدارک فوق را ندارند، اتخاذ نشده و آنان باید استان و کشور را ترک و با روادید وارد جمهوری اسلامی ایران شوند.

سیلاوی گفت: با توجه به نگاه مثبت جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان و مهاجرین خارجی که به عللی کشور خود را ترک و جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مامن و پناهگاه پذیرفته‌اند، ضروری است کلیه این افراد از انجام کارهای غیرقانونی مانند ورود غیرقانونی، اشتغال غیرقانونی و کارهایی که موجب ایجاد سوءسابقه برای آنان شود، جدا خودداری کنند. بدیهی است این افراد در صورت مشاهده، توسط نیروهای انتظامی دستگیر و از کشور طرد خواهند شد.

وی بر ممنوعیت اقامت و اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز در استان تاکید کرد و افزود: با توجه به تشدید شناسایی و برگزاری گشت مشترک، علاوه بر دستگیری اتباع خارجی غیرمجاز، با کارفرمایان و پیمانکاران و حتی مالکینی که به آنان منزل اجاره داده‌اند برخورد و طبق ماده 181 قانون کار علاوه بر جریمه نقدی، با توجه به شرایط و وضعیت خاطی و نیز مراتب جرم به مجازات حبس از 91 روز تا 180 روز محکوم خواهند شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان اظهار کرد: بنابراین ضمن تاکید مجدد بر عدم اقامت غیرقانونی، به کلیه کارفرمایان و پیمانکاران شاغل در استان خوزستان اعلام می شود از هرگونه به کارگیری اتباع غیرمجاز جدا خودداری کنند.

وی افزود: نهایت تلاش خود را می‌کنیم که اتباع خارجی مقیم استان طبق قانون، اقامت و اشتغال داشته باشند.
:
:
:
آخرین اخبار