تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۲۷۴۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:
نفع عجیب واردکنندگان و قاچاقچیان باحذف کارت هوشمند سوخت‌
اگر کارت هوشمند سوخت حذف شود از یک سو قاچاقچیان و از سوی دیگر وارد کنندگان از این موضوع به نحو عجیبی استفاده خواهند کرد
نماینده مردم ایذه و باغملک گفت: اگر کارت هوشمند سوخت حذف شود از یک سو قاچاقچیان و از سوی دیگر وارد کنندگان از این موضوع به نحو عجیبی استفاده خواهند کرد.

هدایت الله خادمی اظهار داشت: مسئولان باید یک بازنگری کنند که چرا کارت هوشمند سوخت به وجود آمد؟ کشور ما بنزین را وارد می‌کرد و با سوپسیت به مردم می‌فروخت سپس سرمایه ملی ما از بین می‌رفت.

وی درباره اینکه اگر کارت هوشمند سوخت حذف شود، تصریح کرد: اگر کارت هوشمند سوخت حذف شود از یک سو قاچاقچیان و از سوی دیگر واردکننده‌ها از این موضوع به نحوعجیبی استفاده خواهند کرد.

نماینده مردم ایذه و باغملک به سوپسیتی که از سوی دولت به مردم داده می‍‌شد اشاره کرد و گفت: دولتمردان به این مهم رسیدند که ما سوپسیت را به سوختی تعلق دادیم تا همه مردم استفاده کنند ولی آنهایی که هیچ گونه خودرویی ندارند که نمی‌توانند از این موضوع برخوردار شوند. بحث‌هایی در جامعه مبنی بر بی‌عدالتی بود بنابراین مسئولان تصمیم گرفتند و فرهنگسازی کردند تا اینکه سامانه کارت هوشمند سوخت را طراحی کردند.

وی بیان کرد: طراحی کارت هوشمند سوخت سبب شد تا اینکه شفاف‌سازی شود و اطلاعات خودروها به دست بیاید و همچنین مصرف سوخت در داخل کشور حتی به قطره هم مشخص شد، بنابراین از حجم سوخت وارداتی کاسته و به صورت شفاف مشخص شد.

خادمی به تاثیر وجودی کارت سوخت اشاره کرد و عنوان کرد: واردات سوخت با وجود کارت هوشمند سوخت به 10 میلیون لیتر رسید و با این کارمصرف پایین آمد که اگر چنین کاری صورت نمی‌گرفت بایستی 90 میلیون لیتر سوخت وارد می‌کردیم، البته اگر این کار انجام نمی‌شد مشخص نبود در زمان تحریم‌ها چه اتفاقی رخ می‌داد.

وی با اشاره به اینکه نمی‌دانم چرا دولت نگران است و می‌خواهد کارت سوخت را حذف کند، بیان کرد: دولت می‌خواهد کارت هوشمند سوخت را حذف کند ضمن اینکه مجلس دست دولت را باز گذاشته و به مسئولان مربوطه بیان کرده که نرخ بنزین را شما تعیین کنید و بین دو نرخ یک قیمت را مشخص کنید به گونه‌ای که کارت سوخت هم حذف نشود و این چه دلیلی دارد که مملکتی که دارد سوخت را وارد می‌کند کارت سوخت را نیز حذف کند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار