تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۲۷۵۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کرم‌زاده خبر داد:
تأسیس دومین خانه ریاضی در خوزستان
استاد تمام ریاضی دانشگاه شهید چمران اهواز از موافقت شورای شهر با تأسیس خانه ریاضی در پارک شهروند خبر داد
استاد تمام ریاضی دانشگاه شهید چمران اهواز از موافقت شورای شهر با تأسیس خانه ریاضی در پارک شهروند خبر داد.

پروفسور امیدعلی شهنی کرم‌زاده در خصوص فعالیت خانه‌های ریاضی در استان اظهار کرد: تاکنون در تمام استان تنها یک خانه ریاضی در دزفول وجود داشت؛ خوزستان تنها استانی است که از نظر تعداد و عملکرد خانه‌های ریاضی نسبت به بقیه استان‌ها عقب است.

وی ادامه داد: در اصفهان یک خانه ریاضی بسیار پیشرفته با بودجه بالا وجود دارد؛ در تهران نیز 2 خانه ریاضی فعال است که یکی متعلق به آموزش‌وپرورش و دیگری نیز متعلق به شهرداری است.

این چهره ماندگار ریاضی کشور با بیان این‌که میزان مطالب درسی ریاضی که در مدارس به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود کافی نیست و در خانه‌های ریاضی مسائلی فراتر از کتب درسی مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: این امر موجب می‌شود که دانش‌آموزان فقط به درس و مشق ریاضی وابسته نباشند و در سنین جوانی با نحوه فعالیت‌های ملی و جهانی آشنا شوند و بیاموزند که چه‌طور می‌توانند باعث پیشرفت کشور و جامعه خود شوند.

شهنی‌کرم‌زاده تصریح کرد: برگزاری سمینارهای مختلف با مشارکت استادان دانشگاه‌ها، کتابخانه‌ها و مراکز IT و کامپیوتری، برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات ریاضی استانی و کشوری و ... از جمله فعالیت‌هایی است که در خانه‌های ریاضی انجام می‌شود.

وی گفت: اخیراً شهرداری در این خصوص قول همکاری داده و شورای شهر نیز با ایده ایجاد یک خانه ریاضی در پارک شهروند موافقت کرده و طرح ساختمان آن نیز تأیید شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار