تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۲۷۵۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان :
۴۸۱ میلیارد تومان به کشاورزان خوزستانی خسارت وارد شد/پرداخت خسارات کشاورزان ‌‌توسط مدیریت بحران‌
خسارت‌هایی که کشاورزان در امسال متحمل شده‌اند در حدود 481 میلیارد تومان برآورد شده است. خسارت‌های برآورد شده مربوط به سیل، طوفان، تگرگ و آب ماندگی بوده است
رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: مدیریت بحران استان خوزستان تقبل خسارات کشاورزانی که بیمه نداشته‌اند و سیل خوزستان خساراتی را به آن‌ها وارد کرده را تقبل کرده است.

کیخسرو چنگلوایی درباه پرداخت خسارت به کشاورزان سیل‌زده اظهار داشت: پیگیری‌ها در این زمینه از برخی دستگاه‌های مربوطه از جمله استانداری و مدیریت بحران در حال انجام است ولی باید بدانیم که پیگیری‌ها زمانی جواب می‌دهد که در این قضیه کوتاه نیاییم و کار را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از برآورد به موقع و دقیق خسارت و نیز پیگیری آن به استان برمی‌گردد و بخش دیگری در سطح ملی باید حل شود، افزود: خسارت‌هایی که کشاورزان در امسال متحمل شده‌اند در حدود 481 میلیارد تومان برآورد شده است. خسارت‌های برآورد شده مربوط به سیل، طوفان، تگرگ و آب ماندگی بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان بیان کرد: تقریبا اکثر شهرستان‌های خوزستان دچار مشکل شدند اما نوع خسارت‌های وارد شده متفاوت بوده به طور مثال در برخی از شهرستان‌ها تگرگ محصولات را از بین برده و در برخی از شهرستان‌ها  باد شدید سبب ریزش کلزا و نابودی محصولات شده بود ولی بیشترین خسارت‌ها را مربوط به شهرستان‌های دزفول، شوش و شوشتر است.

وی گفت: خسارت کشاورزان به دو بخش تقسیم می‌شود یک بخش مربوط به کشاورزانی که بیمه داشته‌اند که قطعأ برابر بیمه نامه و نیز برآورد انجام شده، خسارت را بیمه پرداخت می‌کند و آن‌هایی که بیمه نداشته‌اند مدیریت بحران پرداخت خسارت‌هایشان را تقبل کرده است.

گفتنی است ؛ در سیل اردیبهشت ماه در خوزستان که علاوه بر افزایش بارش‌ها در برخی از شهرستان‌های استان، باز کردن دریچه‌های سد دز از عوال بروز این حادثه بود، زمین‌های زراعی زیادی به زیر آب رفته و کشاورزان با نابودی محصولاتشان متحمل خسارت‌های زیادی شده‌اند.

اگرچه از وقوع سیل تا کنون حدود 3 ماه می‌گذرد ولی تاکنون خسارت کشاورزان پرداخت نشده است. امید است پیگیری‌های جدی و مصمم مسئولان استان سبب شود بخش ملی مرتبط با این موضوع نیز حل شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار