تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۲۷۵۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده شوش در مجلس:
میراث فرهنگی مانع توسعه زیرساخت‌های شوش شد
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، میراث فرهنگی را پاشنه آشیل این شهرستان توصیف کرد و گفت: با مانع‌تراشی میراث فرهنگی هیچ توسعه‌ای در شهرستان انجام نمی‌شود
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، میراث فرهنگی را پاشنه آشیل این شهرستان توصیف کرد و گفت: با مانع‌تراشی میراث فرهنگی هیچ توسعه‌ای در شهرستان انجام نمی‌شود.

سید راضی نوری در چهارمین گردهمایی شهرداران استان خوزستان که روز چهارشنبه به میزبانی شهرداری شوش برگزار شد میراث فرهنگی را پاشنه آشیل شهرستان شوش برشمرد.

وی ادامه داد: اگر استاندار، فرماندار و شورای تأمین مسأله میراث فرهنگی که مانعی در جهت توسعه زیرساختی شهرستان شوش است را حل نکنند، ما مردم شوش آن را حل خواهیم کرد.

نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی در خطاب به استاندار تصریح کرد: با وجود مانع‌تراشی میراث فرهنگی، ما چه توسعه‌ای در شهرستان می‌توانیم داشته باشیم؟ شهرداری شوش چیزی بالغ بر 50 میلیون تومان برای انجام یک پروژه هزینه کرد که با مانع‌تراشی مجموعه میراث، این پروژه نیمه تمام رها شده است.

نوری یادآور شد: این در حالی است که میراث فرهنگی مجوز اولیه برای انجام پروژه‌ها را صادر کرده است اما پس از پیشرفت کار و صرف هزینه‌، به مانع‌تراشی پرداخته و باعث نیمه‌تمام ماندن پروژه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی در شهرستان شوش تنها باعث محدودیت است افزود: ثبت جهانی شوش برای مردم این شهرستان سودی به ارمغان نیاورده است؛ این رویداد نه اشتغال‌زایی و نه توسعه زیرساختی به همراه داشته است.

منتخب مردم شوش در مجلس دهم بیان داشت: میراث فرهنگی پیش از این 400 هکتار از اراضی شوش را به‌عنوان عرصه خود تعریف کرده که جدیدا آن را به هفتصد هکتار افزایش داده است؛ با این توصیفات ما مردم شوش، باید از این شهر برویم.

نوری خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی باعث شده که ما نتوانیم هیچ‌گونه زیرساختی را در سطح شهرستان شوش داشته باشیم؛ آنها از احداث کتابخانه مرکزی و موزه دفاع مقدس ممانعت کردند؛ ما نمی‌توانیم در این شرایط ساکت بمانیم.

وی تأکید کرد که اگر میراث فرهنگی برنامه‌ای برای رفع مشکلات شهرستان ندارد پس باید کنار برود.

چهارمین گردهمایی شهرداران استان خوزستان به میزبانی شوش و با ریاست استاندار خوزستان در حال برگزاری است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار