تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۲۷۶۱۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با ساخت تونل انتقال آب به شهرستان کرمان؛
پسته های رفسنجان به خوزستانی ها می خندند!
«اکبر هاشمی رفسنجانی پس از بازدید از روند احداث تونل انتقال آب در شهرستان کرمان در نشست شورای آب استان گفت: تونل انتقال آب استان کرمان یک کار ماندنی است که می تواند خشکسالی ها را حداقل برای 100 سال جبران کند. در دولت من 30 میلیارد مترمکعب آب برای خوزستان مهار شد و می بینید هر روز جلوی کارون صف می بندند که می خواهید با این زحمت ها مقداری آب به این استان انتقال دهید. اقدامات انجام شده در زمینه مهار آبها در استان های یادشده با بودجه ملی انجام شده است و این آب ها نباید آنجا بد مصرف شوند.»

بچه نفتون: به به جناب سردار اسبق سازندگی! جدن که به استان کرمان خوش آمدید. یادتان هست در زمان ریاست جمهوری تان که استانداری ها به مدیران و رییسان دستگاه دولتی تکلیف می کردند: هر دستگاهی از بودجه بیت المال ده بنر خوش آمدگویی از جمله:"دست گل محمدی به شهر ما خوش آمدی" بنویسد و ضمن نصب در جای جای شهر همراه با کارکنان خود در مسیر عبور شما "دسته گل محمدی" قرار گیرند و با بلند کردن دست و حتا اهدای گل، ابراز احساسات کنند تا تبسم از لبان حضرت عالی رخت بر نبندد؟!

وقتی به یاد سال های 68 تا 76 می افتم که از تریبون های مختلف رسانه ها از جمله مطبوعات را نوازش(!) می کردید تا دست اندرکاران و کارکنان شان بروند خانه بنشینند و حتا دور کاری(!) هم انجام ندهند، به آزادی بیان و اندیشه در زمان شما حسودی ام می شود!!

به راستی! مردم استان تان از حضرت عالی استقبال گرم و جانانه و در شان شما به عمل آوردند؟! چه طور است یک تک پا تشریف بیاورید استان ما و آثار برجای مانده از پلاکاردها و بنرها و دسته گل ها را ببینید و نیز آب شربی که به رنگ آب لیموست تقدیم تان کنیم تا بنوشید و حظ وافر ببرید!

جدن که راست می گویید(!) مردم استان ما از آب بد استفاده می کنند!! برای مثال: همین آب "آب لیمویی" را که می گذاریم ته نشین شود تا بعد نوش جان کنیم، باید با استفاده از قطره چکان، پای مزارع کشاورزی مان بریزیم تا بتوانیم اقتصاد کشاورزی خودمان را شکوفا کنیم اما بدون این که به صرفه جویی فکر کنیم، لیوان لیوان می نوشیم و باقی مانده آن را هم با ریختن روی زمین، هدر می دهیم و شوربختانه موجب نگرانی شما هم می شویم!!

ما خوزستانی ها باید این سخن مطلای حضرت عالی را:"تونل انتقال آب استان کرمان یک کار ماندنی است که می تواند خشکسالی ها را حداقل برای 100 سال جبران کند." با آب طلا بنویسیم؛ اما از آن جا که مدت هاست از طلا گشتن پشیمان گشته ایم و کسی هم نبوده که ما را مس کند، از حضرت عالی استدعای عاجل داریم هر چه سریع تر کار تونل انتقال آب استان تان را به سرانجام برسانید که هم ما به آرزوی دیرینه ی خود یعنی آسفالت کردن رودخانه کارون و از همه مهم تر "مس شدن" برسیم و دیگر مجبور نباشیم کنار رودخانه کارون برویم و صف ببندیم و هم محصول پسته ی باغ های رفسنجان- که مدتی است بر اثر خشک سالی گریان شده اند- دوباره بخندند که در حقیقت دنیا هم خواهد خندید!

سردار اسبق سازندگی! باور بفرمایید ما از خنده ی محصولات این باغ ها و صاحبانی که هنوز برای ما دسته گل های محمدی اند، در خوزستان"زرخیز"- که "زر"ش کشور را آباد کرده و "خیز" ش برای ما به یادگار مانده است- هم به وجد خواهیم آمد و هم در انجام کار مسگری استفاده ی بهینه خواهیم کرد؛ حضرت عالی خدای ناکرده یک وقت خاطرتان برای صف کشیدن ها و شعارهایی که بی شک در گرد و غبارها گم می شود، مکدر نشود؟!
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
1
آفرین دستت درد نکنه نویسنده جان.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
تازه یه استاندار آوردن هنوز نیومده اعلام غلام حلقه بگوشی میکنه بهشون!!!!چه شود ؟ باید همه خوزستانی ها دفعتا"کوچ کنیم واز دیارمان آواره بشیم.(مثل مردم فلسطین)
امیر چراغی
|
ROMANIA
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
1
سخنان آقای هاشمی رفسنجانی و استاندار و نمایندگان اصفهان را که کنار هم بگذاریم خوب متوجه می شویم که جنگی نابرابر در مورد منابع آبی در کشور در حال انجام است. یک طرف مردم و سرزمین مظلوم خوزستان است که هیچگاه حق با آنها نبوده است و یک طرف ارتشی مسلح به قدرت و نفوذ.
اینک آنچه می بینیم بازی با واژه هاست! آقای هاشمی بیان می دارد که آب هایی که در خوزستان با بودجه ملی مهار شده اند نباید بد استفاده شوند!
آقای هاشمی اما نگفتند چرا باید سرزمین کشاورزی و جلگه ی خوزستان ویران گردد تا کویرهای اصفهان، قم، یزد و کرمان، آباد گردد.
آقای هاشمی نگفتند که چرا وقتی صحبت از حقوق مردم خوزستان از منابع بی شمار استانشان می شود بحث ملی بودن منابع را پیش می کشند!
آری ما نیز حاضریم به مسایل مختلف کشور بصورت ملی نگاه شود:
به فقر و بیکاری در خوزستان بصورت ملی نگاه شود.
به نفت و گازی که سال هاست از جای جای این استان استخراج می شود اما منافع آن هرگز عاید مردمش نمی شود ملی نگاه شود.
به شهرهای این استان که در محاصره آب هستند اما مردمان آنها حق بهره برداری از آن آبها را، حتی برای مصارف شرب نیز ندارند، ملی نگاه شود.
به روستاهای محروم استان خوزستان ملی نگاه شود.
به تالاب های خشکیده استان خوزستان ملی نگاه شود.
به جاده های مرگ استان خوزستان ملی نگاه شود.
آری آقای هاشمی ما حاضریم همانگونه که شما مدعی هستید مسایل مختلف استان خوزستان با دید ملی مورد بررسی قرار گیرند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
انتقال آب یعنی یعنی خشکسالی خوزستان و درنهایت خشکسالی ایران
ناشناس
|
ROMANIA
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
0
خدا حفظ کند تمام مردان بزرگ کشور را
:
:
:
آخرین اخبار