تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۱۲۷۶۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تداوم شرجی نفس‌گیر در شهرهای خوزستان؛
مردم می‌گویند دمای واقعی با آنچه هواشناسی می‌گوید تفاوت زیادی دارد
درحالی که هواشناسی خوزستان از روند افزایشی دما تا بیش از ۵۰ درجه نیز خبرداده بود موج گرما و شرجی فعلی که به گواه دماسنج‌های موجود حتی بیش از ۶۰ درجه نیز هستند در خوزستان مردم را خانه نشین کرده است
هوای داغ خوزستان در کنار شرجی بالای 90 درصد روزهای سختی را برای مردم جنوب رقم زده است.

در چند روز گذشته با اعلام هواشناسی خوزستان مبنی بر تداوم روند افزایشی دما تا روز جمعه مردم خوزستان خود را برای گرمای هوا و کمتر بیرون رفتن از منزل آماده می‌کردند اما میزان افزایش دما در روزهای پایانی تیرماه و آغاز مردادماه مردم را غافلگیر کرده است.

کوروش بهادری از روند افزایشی دما تا بیش از 50 درجه نیز خبرداده بود این گرما که به گواه دماسنج‌های موجود حتی بیش از 60 درجه نیز هستند مردم را خانه نشین کرده است.

امروز بنا بر اعلام هواشناسی خوزستان در برخی شهرهای خوزستان که به ساحل خلیج فارس نزدیک هستند رطوبت هوا تا بیش از 90 درصد هم رسیده است؛ شهرهایی مانند ماهشهر، آبادان و خرمشهر و بندرهندیجان که شهرهای بندری و ساحلی خوزستان هستند وضعیت رطوبت هوا بسیار بغرنج شده است.

همچنین بنار بر اعلام رسمی هواشناسی خوزستان شهرهایی مانند بستان، سوسنگرد دمای هوای 51 تا 53 درجه را نیز تجربه کرده اند که در نوع خود برای امسال رکورد محسوب می‌شود.

کوروش بهادری در همین زمینه اظهارداشت: موج هوای گرم و مرطوب جنوبی که وارد کشور شده تا اواسط هفته آینده استان خوزستان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و بیشترین تاثیر آن نیز در شهرهای ساحلی است.

وی افزود: براساس نقشه‌های هواشناسی به تدریج از روزهای وسط هفته جاری این موج کم توان تر می‌شود و از دمای هوا اندکی کاسته می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به دمای برخی شهرستانهای استان گفت: با وجود موج گرما در استان ایذه در 24 ساعت گذشته دمای 29 درجه را تجربه می‌کند خنک ترین شهر خوزستان است؛ همچنین شهرستان گتوند در شمال خوزستان نیز با دمای 53 درجه گرمترین شهر استان است.

با وجود اعلام هواشناسی خوزستان مبنی بر اینکه اهواز امروز دمای 52 درجه را با رطوبت حدود 80درصد تجربه کرده است بسیاری از مردم معتقدند این عددها گویای میزان واقعی دما در این استان نیست چرا که آسیب رسیدن به شبکه برق که دیروز در چند منطقه شاهد آن بودیم و مشکلات دیگر نشانه وجود دمای حداقل 60 درجه در اهواز و بیش از آن در شهرهای دیگر است.

یکی از کارشناسان هواشناسی می‌گوید: دمایی که اعلام می‌شود براساس پروتکلهای هواشناسی در بیرون شهر یا فرودگاه ‌ها و در سایه است و طبیعتا دمای شهر با میزان خودروها، کولرها و آفتاب مستقیم یقینا بیش از این میزان است.

گفتنی است؛ ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در اطلاعیه ای از تمامی فرمانداران و مدیران شهرستانها در خوزستان خواست تدابیر لازم را برای حفظ ایمنی و سلامت مردم در این هوای بسیار گرم رعایت کنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار