تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۲۷۷۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان:
مدارس خشتی و سنگی تا سال آینده برچیده می شود
برای مدارس خشت و گلی و سنگی مناطق روستایی و عشایری استان، طرحی آماده شده که تا نیمه دوم سال ۹۶ تمامی این مدارس برچیده و نوسازی شوند
مدیر کل نوسازی مدارس خوزستان گفت: برای مدارس خشت و گلی و سنگی مناطق روستایی و عشایری استان، طرحی آماده شده که تا نیمه دوم سال ۹۶ تمامی این مدارس برچیده و نوسازی شوند.

رضا رضایی صبح امروز یکشنبه در نشست با استاندار خوزستان، بیشترین نیاز به فضاهای آموزشی را مناطق حاشیه ای شهر اهواز و مناطق روستایی و عشایری برشمرد و اظهار کرد: امید است با نگاه ویژه استاندار به مناطق حاشیه ای شهر اهواز و مناطق محروم روستایی و عشایری بتوانیم گامهای خوبی برداریم.

وی همچنین گزارشی از پروژه های آموزشی در دست اجرا، تجهیز مدارس، آخرین وضعیت مدارس استان و مسائل مربوط به خیرین مدرسه ساز ارائه کرد و افزود: در بخش جلب مشارکت خیرین مدرسه ساز و مشارکت های مردمی تا امروز مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد تعهد خیرین جلب شده است.

مدیر کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس خوزستان در ادامه، آمار احداث مدارس را از ابتدای سال تحصیلی ۹۴-۹۵ تعداد ۳۰۰ فضای آموزشی برشمرد و گفت: این پروژه در قالب یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس در استان خوزستان پیش بینی شده است که ۱۶۵ باب فضای آموزشی آن در قالب ۶۸۰ کلاس درس به بهره‌برداری رسید.

رضایی اضافه کرد: از این تعداد، ۸۰ باب فضای آموزشی مورد تعهد خیرین آموزشی و مشارکت های مردمی در قالب ۳۲۰ کلاس درس در حال احداث است.

وی تصریح کرد: طبق پیش بینی های انجام شده، در صورت تامین اعتبارات مربوطه، ابتدای سال تحصیلی ۹۵ -۹۶ بیش از ۹۰ باب فضای آموزشی در قالب ۳۶۰ کلاس درس به بهره‌برداری خواهد رسید و تحویل آموزش وپرورش می شود.

رضایی در مورد وضعیت مدارس استان نیز عنوان کرد: برخی مدارس نیاز به تخریب و برخی نیاز به مستحکم سازی دارند، البته در بخش مقاوم سازی مدارس کارهای خوبی انجام شده است.

مدیر کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس خوزستان بیان کرد: در مورد مدارس خشت و گلی و سنگی که در مناطق روستایی و عشایری قرار دارند، طرحی آماده شده که بر اساس آن تا نیمه دوم سال ۹۶ تمامی این مدارس برچیده و نوسازی شوند تا دیگر شاهد مدرسه خشت و گلی در استان خوزستان نباشیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار