تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۲۷۷۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده شوشتر و گتوند:
روستامحوری از موضوعات جدی و در اولویت است
روستا محوری از موضوعات جدی و اولویت های در دستور کار است که این موضوع شامل ارتقای خدمات، بهداشت، عمران، زیباسازی، بهسازی جاده های روستایی و توسعه کشاورزی روستا می شود
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: روستا محوری از موضوعات جدی و اولویت های در دستور کار است که این موضوع شامل ارتقای خدمات، بهداشت، عمران، زیباسازی، بهسازی جاده های روستایی و توسعه کشاورزی روستا می شود.

سهراب گیلانی شامگاه روز شنبه در حاشیه بازدید از روستاهای بخش میان آب اظهارکرد: با توجه به رایزنی با مسئولان استانی و کشوری امیدوار هستیم موضوع روستا محوری با نگاه و سیاست اقتصاد مقاومتی در شهرستان های شوشتر و گتوند مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

وی افزود: روستا محوری باعث افزایش تولیدات در روستا و ایجاد اشتغال می شود که در نتیجه آن اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا می کند.

وی ادامه داد: با مشارکت مردم روستاهای شوشتر زیباسازی و بهسازی می شوند.

سرپرست فرمانداری شوشتر نیز در این بازدید گفت:مردم بخش میان آب در زمینه عمران و زیباسازی روستاهای این بخش مشارکت خوبی داشته اند و با مشارکت مردم و دستگاه های دولتی در یک برنامه چهارساله سایر روستاهای شوشتر ساماندهی، زیباسازی و بهسازی می شوند.

مصطفی سمالی افزود: تعدادی از روستاها نیز به عنوان نمونه گردشگری انتخاب شده که در صدد فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز در این روستاها هستیم.

وی گفت: روستای گردشگری تک تکاب، لنگر سه بنه و شلیلی شوشتر با جاذبه های تاریخی و طبیعی می تواند در طول سال پذیرای گردشگران و دوستداران طبیعت باشد.

سمالی اظهارکرد: ارائه خدمات مطلوب به روستاها هم باعث تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و هم باعث جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر می شود.

سرپرست فرمانداری شوشتر افزود: توانمندی هر روستا نسبت به موقعیت خود باید شناسایی شده و روی آن سرمایه گذاری شود و برنامه مسئولان در اجرای اقتصاد مقاومتی باید بیشتر در زمینه تولید محصولات کشاورزی و دامداری باشد.

بخشدار میان آب نیز در این بازدید گفت: با همکاری مسئولان و مشارکت مردم فعالیت های عمرانی و خدماتی قابل توجهی در این بخش انجام شده و بیشتر روستاهای این بخش از طرح هادی روستایی برخوردار هستند اما برای تکمیل این طرح ها و اخذ اعتبار در حال پیگیری هستیم.

عبدالحسین رحیمی افزود: با بهبود وضعیت عمرانی و خدماتی در این روستاها نه تنها اینکه مهاجرت به شهر نداشتیم بلکه گاهی شاهد مهاجرت معکوس نیز در این روستاها بوده ایم.

بخش میان آب با جمعیتی بالغ بر 20هزار نفر از بخش های تابع شهرستان شوشتر محسوب می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار