تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۲۷۷۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اتاق شیر مادر در ادارات خوزستان راه اندازی می شود
راه اندازی اتاق شیر مادر و کودک در ادارات و مکان های عمومی از جمله فرودگاه ها، پایانه ها و مراکز تجاری در نشست شورای سلامت استانداری خوزستان در روز یکشنبه به تصویب رسید
راه اندازی اتاق شیر مادر و کودک در ادارات و مکان های عمومی از جمله فرودگاه ها، پایانه ها و مراکز تجاری در نشست شورای سلامت استانداری خوزستان در روز یکشنبه به تصویب رسید.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان یکشنبه در شورای سلامت در سرسرای اداری استانداری خوزستان اظهار کرد: در دستگاه های دولتی و مکان های عمومی اتاق شیر برای کودکان تعریف نشده و در دستگاه های دولتی نیز محلی به عنوان مهدکودک وجود ندارد.

سیده فرانک موسوی افزود: بسیاری از زنان هنگام رفتن به مرخصی زایمان از امنیت شغلی برخوردار نیستند و امکان جایجایی و نقل و انتقال آنها وجود دارد در نتیجه ناچار می شوند از بخش عمده مرخصی های خود گذشت کنند.

وی گفت:با توجه به این موارد باید در محل کار زنان با فرزند شیر خوار، اتاق شیر یا مهدکودک مناسب وجود داشته باشد تا شاهد پیامدهای استفاده نکردن از شیر مادر نباشیم.

استاندار خوزستان نیز اظهار کرد: در نشست های بعدی اقدامات ادارات و مکان های عمومی از جمله مراکز تجاری و پایانه ها برای راه اندازی این اتاق ها بررسی می شود.

غلامرضا شریعتی اضافه کرد: اتاق اصناف باید متولی راه اندازی اتاق شیر مادر در مراکز تجاری باشد.

وی گفت: به نظام مهندسی باید ابلاغ شود از این پس در طراحی های ساختمانی اداری، اتاق مادر و کودک را در نقشه در نظر بگیرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار