تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۲۷۹۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش حدود 25 درصدی مصرف آب در اهواز
ميزان مصرف آب در روزهاي اخير نسبت به فصول سرد 20 تا 25 درصد افزايش يافته که این مساله باعث بروز مشکلاتی برای برخی از شهروندان شده است
معاون بهره​برداري شركت آب و فاضلاب اهواز گفت:​ ميزان مصرف آب در روزهاي اخير نسبت به فصول سرد 20 تا 25 درصد افزايش يافته که این مساله باعث بروز مشکلاتی برای برخی از شهروندان شده است.

سعيد دشتي​زاده اظهاركرد: اگر مردم اهواز در ساعت اوج مصرف در استفاده از آب صرفه‌جویی نکنند، شاهد قطع آب و یا کاهش فشار آن در برخی از مناطق اهواز خواهیم بود.

وي افزود: مصرف بيش از حد آب به طور همزمان از سوي شهروندان موجب ایجاد شوك و از سویی افت فشار آب يا قطعي در برخي مناطق به ويژه مناطق حاشيه شهر مي‌شود. بنابراین نقاطی که از آب پایدار برخوردار هستند در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند و در مصرف آب صرفه جویی کنند.

دشتی زاده تصریح‌كرد: اگر شهروندان آب را در ساعات مختلف روز مصرف کنند، مشكلي در تامين آب اهواز و مناطق حاشيه آن در این روزهای گرم سال نخواهيم داشت. همچنین باید از مصرف غیر ضروری آب خودداری شود تا کمتر شاهد شوک‌ها، کم‌فشاری و قطعی آب در مناطق اهواز باشیم.

وی گفت: در حال حاضر تصفيه​خانه​هاي آب اهواز با حداكثر ظرفيت كار مي​كنند و هر چه ميزان مصرف آب بالاتر برود، قطعي و افت فشار آن در برخی مناطق بيشتر مي‌شود که این مساله با همکاری شهروندان اهوازی قابل حل است.

معاون بهره‌برداري شركت آب و فاضلاب اهواز اظهار كرد: ساعت پيك مصرف آب از 10 صبح تا 2 بعدازظهر و از 17 بعد از ظهر تا 21 شب است و از شهروندان مي‌خواهيم از مصرف غير ضروري آب در اين ساعات خودداري كنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار