تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۲۷۹۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر روابط عمومی آتش نشانی اهواز:
۸ مصدوم دودزدگی در اهواز زنده نجات داده شدند
مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: با تلاش ماموران امداد و نجات، هشت نفر مصدوم دودزدگی در اهواز زنده نجات داده شدند
مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: با تلاش ماموران امداد و نجات، هشت نفر مصدوم دودزدگی در اهواز زنده نجات داده شدند.

مقصود حق شناس اظهار کرد: ساعت ۲۲ و ۵۸ دقیقه شب گذشته طی تماس های تلفنی شهروندان  با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی آتش نشانی اهواز خبر رخداد حادثه آتش سوزی دریک مجتمع چهار طبقه واقع در منطقه پردیس اهواز اطلاع داده شد.

وی افزود: ستاد فرماندهی بلادرنگ از نزدیکترین ایستگاه که ایستگاه شماره ۷۶ پردیس بود، تیم های اطفای حریق و امداد نجات را به محل حادثه اعزام و با توجه به گزارش شهروندان مبنی بر وخامت اوضاع، ایستگاه های همجوار را در حالت آماده باش قرار داده و در یک حرکت صحیح عملیاتی خودروی نردبان را به محل حادثه اعزام کرد.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: اولین تیم عملیاتی با توجه به نزدیکی به محل وقوع حادثه دو دقیقه بعد در صحنه حاضر شدند.

حق شناس بیان کرد: فرمانده وقت بدون اتلاف وقت همزمان با اجرای عملیات اطفای حریق اقدام به ایجاد یک دالان امن برای خروج ایمن ساکنان کرد و با توجه به شدت دود متساعد شده از حریق، تعداد واحدهای مسکونی، راهروهای کم عرض و سایر مشکلات، تقاضای نیروی کمکی و پشتیبانی کرد.

وی عنوان کرد: باتوجه به زمان وقوع حادثه که مصادف با زمان استراحت و خواب شهروندان بود و از طرفی محل کانون حریق که حدودا در وسط ساختمان قرار داشت، تمام واحدها و ساکنان در محدوده پرخطر قرار گرفته و دشواری کار را دوچندان می کرد.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: با توجه به مشکلات فوق مسیر جدیدی برای نجات ساکنان باز و انتقال شهروندان به تراس واحد مشرف به خیابان و اجرای عملیات تخلیه از طریق خودروی نردبان انجام شد.

حق شناس یادآور شد: در نهایت آتش نشانان موفق شدند ۲۱ نفر از ساکنان که در محاصره دود و آتش قرار داشتند را سالم از محل حادثه خارج و همچنین هشت نفر شامل چهار زن، یک دختر خردسال، یک نوزاد ۶ ماهه و دو مزد که به واسطه همجواری با واحد آتش گرفته، دوزده شده و به دلیل ترس شرایط مناسبی را نداشتند زنده از مجتمع خارج و به منظور درمان و مداوا به آمبولانس اورژانس ۱۱۵ منتقل کنند.

وی خبر داد: در این حادثه چهار نفر از آتش نشانان که بعضا ماسک و دستگاه تنفسی خود را هنگام تخلیه ساکنان در اختیار آنها قرار داده بودند مصدوم شدند. دو نفر پس از درمان سرپایی مرخص و دو نفر دیگر به منظور مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اضافه کرد: متاسفانه مطلع شدیم حال یکی از آتش نشانان مناسب نیست و از همه مردم خواهشمندیم برای سلامت وی دعا کنند.

حق شناس با اشاره به اینکه این حادثه تلفات جانی دربر نداشته گفت: امیر نجفی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، معاونت عملیات و مدیران مناطق عملیاتی آتش نشانی از بدو اعلام وضعیت در محل حادثه حضور و بر روند اجرای ماموریت نظارت داشته و دستورات حمایتی را صادر می کردند.

وی با اعلام اینکه این عملیات ساعت یک بامداد امروز خاتمه پیدا کرد، خبر داد: در این عملیات هشت دستگاه خودروی اطفای حریق، امدادگران، نردبان و تانکرآبرسان پشتیبانی به همراه ۳۰ آتش نشان حضور داشتند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در پایان اظهار کرد: از حضور به موقع و تاثیرگذار پلیس، اورژانس ۱۱۵ و سایر عوامل امدادی از جمله عملیات برق و گاز تشکر و قدردانی می کنیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار