تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۱۲۷۹۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان:
طرح تحول نظام سلامت جلوی پرداخت سالانه 100 هزار میلیارد ریال زیرمیزی را گرفت
پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت 100 هزار میلیارد ریال زیرمیزی به پزشکان سراسر کشور پرداخت می شد که با افزایش تعرفه های پزشکی بر اساس واقعیت جلوی بخش زیادی از زیرمیزی گرفته شد
مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت 100 هزار میلیارد ریال زیرمیزی به پزشکان سراسر کشور پرداخت می شد که با افزایش تعرفه های پزشکی بر اساس واقعیت جلوی بخش زیادی از زیرمیزی گرفته شد.

شاهرخ جابرزاده سه شنبه در آیین معارفه سرپرست جدید بیمه سلامت دزفول در سالن غدیر بیمارستان بزرگ این شهر افزایش امید به زندگی، ارتقاء سطح کیفی خدمات درمانی و قطع زیرمیزی را از ویژگی های مهم اجرای طرح تحول نظام سلامت برشمرد و گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت معضل اجتماعی و فساد مالی زیرمیزی به پزشکان که در حال تبدیل به یک فرهنگ بود گرفته شد.

وی ادامه داد: بیمه سلامت به منظور اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت و طرح پوشش همگانی بیمه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری نزدیکی داشت و با این همکاری میزان پرداختی هزینه های درمانی توسط مردم از 70 درصد به کمتر از 30 درصد کاهش یافت.

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: پرداختی بیمه سلامت پیش از اجرای طرح تحول به مراکز درمانی و دانشگاه های علوم پزشکی در خوزستان 180 میلیارد ریال بود که این رقم با اجرای طرح تحول نظام سلامت به یکهزار و 150 میلیارد ریال در سال 1393 افزایش یافت.

جابرزاده افزایش تعداد افراد زیر پوشش و افزایش سهم پرداختی بیمه را موجب افزایش بدهی بیمه سلامت به دانشگاه های علوم پزشکی کشور برشمرد و گفت: روند افزایش بدهی بیمه سلامت در سه سال گذشته همچنان ادامه دارد به طوریکه بدهی بیمه سلامت در 6 ماه نخست پارسال به دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی خوزستان رقمی بالغ بر یکهزار و 250 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با موفق خواندن طرح تحول نظام سلامت گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت رضایت مردم و رهبر معظم انقلاب را در پی داشته که این رضایتمندی با هیچ رقمی قابل قیاس نیست.

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به برخی انتقادها نسبت به طرح تحول نظام سلامت افزود: در ارزیابی این طرح چیزی که هیچ یک از آمار و ارقام قادر به توصیف آن نیست رضایتمندی مردم است که با اجرای این طرح رضایتمندی مردم به طور چشم گیری افزایش یافته است.

جابرزاده با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت در حالی اجرا شد که 60 تا 70 درصد هزینه های درمانی توسط مردم پرداخت می شد افزود: هر خانواده ای که یکی از اعضای آن دچار بیماری صعب العلاج می شد دقیقا آن خانواده به زیر فقر می رفت چرا که برای پرداخت هزینه های درمان ناچار به فروش خانه و وسایل زندگی بود.

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه بسیاری از نقاط مثبت طرح تحول نظام سلامت با اعداد و ارقام قابل توصیف نیست اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت بسیاری از دلالی های دارو را قطع و مانع سرگردانی بیماران برای یافتن دارو در خیابان ها و شهرها شد.

جابرزاده قراردادن بهداشت ودرمان در اولویت های نخست دولت یازدهم را ارزشمند دانست و گفت: ردیف اعتبارات بهداشت ودرمان از رده 12 در دولت قبل به رده دوم در دولت یازدهم ارتقا یافته که نشان از توجه دولت به حوزه بهداشت و درمان است.

وی افزود: اولین اصل تحول وحدت و همدلی است و باید با حفظ این محدت و همدلی خدمات بیشتری را به مردم ارائه کرد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان شهرستان همچنین با بیان اینکه شهرستان دزفول به زودی به یکی از قطب های مهم بهداشت و درمان در کشور تبدیل می شود ادامه داد: در دزفول کارهای بسیار بزرگی در حال رقم زدن است که می تواند این شهرستان را به عنوان شاخص ترین شهریتان در حوزه بهداشت در کشور تبدیل کند.

جابر زاده از رشد شتابان شاخص های درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول خبر داد و گفت: برخی خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان دزفول در مدت چند سال 2 هزار درصدی رشد داشته و این به دلیل نبود چنین خدماتی در سالها گذشته در این شهرستان است.

هجمه به طرح تحول نظام سلامت غیرکارشناسی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با انتقاد از هجمه به طرح تحول نظام سلامت و احتمال بررسی توقف این طرح در مجلس شورای اسلامی گفت: هجمه به طرح تحول نظام سلامت نابخشودنی، غیرکارشناسی و غیرمنصفانه است.

یوسف پریدار سه شنبه در آیین معارفه سرپرست جدید بیمه سلامت دزفول در سالن غدیر بیمارستان بزرگ این شهر نقاط مثبت طرح تحول نظام سلامت را بسیار بیشتر از نقاط منفی این طرح دانست و گفت: منتقدان این طرح در حال بزرگنمایی نقاط منفی و نادیده گرفتن نقاط مثبت این طرح هستند.

وی با انتقاد از اظهارنظر برخی نمایندگان مجلس که طرح تحول نظام سلامت را طرح هزینه بر عنوان و توقف اجرای این طرح را خواستار هستند ادامه داد: بیش از 30 سال دولت از وظایف حاکیمتی خود در حوزه بهداشت و درمان غافل و هزینه ای در زیرساخت های درمانی کشور انجام نداده که به همین دلیل طبیعی است در سال های اولیه اجرای طرح تحول نظام سلامت برای بازسازی این زیرساخت ها با حداکثر صرف اعتبار مواجه شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار کرد: با تکمیل زیرساخت های بهداشتی و درمانی مورد نیاز کشور در دولت یازدهم و طرح تحول نظام سلامت به تدریج اعتبار مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان در کشور کاهش یافته و کیفیت خدمات افزایش چشمگیری خواهد داشت.

پریدار افزود: بخش زیادی از هزینه های طرح تحول نظام سلامت هزینه های سرمایه ای است که مردم سالها از خدمات آن بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم با اجرای طرح تحول نظام سلامت کار 20 ساله را در مدت 2 سال انجام داده است ادامه داد: به دلیل بی توجهی به حوزه بهداشت و درمان و توسعه زیرساخت های مورد نیاز در کشور مسئله درمان در حال تبدیل به یک بحران بود که اجرای طرح تحول نظام سلامت بخش زیادی از این بحران را برطرف کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول ابلاغ سیاست های کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری را ناشی از بی توجهی مسئولان به حوزه بهداشت و درمان دانست و گفت: دلیل ورود مقام معظم رهبری به موضوع سلامت توجه دادن مسئولان به این موضوع مهم بود چرا که سال ها مورد غفلت قرار گرفته بود.

پریدار افزایش امید و کاهش هزینه های پرداختی درمان را از ویژگی های مهم طرح تحول نظام سلامت برشمرد و گفت: هجمه به وزارت بهداشت و درمان و طرح تحول نظام سلامت نابخشودنی، غیر کارشناسسی و غیرمنصفانه است.

وی با تایید معیوب بودن نظام ارجاع در سیستم درمانی کشور اظهار کرد: به دلیل ناقص اجرا شدن نظام ارجاع بیمار در کشور بخشی از خدمات موازی کاری شده و همین امر هزینه های مضاعفی را بر وزارت بهداشت و درمان وارد کرده است.

پریدار خاطر نشان کرد: طرح نظام ارجاع به صورت علمی بر مبنای پرونده الکترونیک درمان و کارت هوشمند در کاهش هزینه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بسیار مؤثر است.

 طلب 300 میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از بیمه سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: طلب 300 میلیارد ریالی این دانشگاه از بیمه سلامت به یک چالش برای این دانشگاه تبدیل شده که منشاء حل این چالش در خوزستان نیست.

یوسف پریدار سه شنبه همکاری بیمه سلامت خوزستان با دانشگاه علوم پزشکی دزفول را بسیار مناسب دانست و افزود: بدهی دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی به بیمه سلامت موضوع کشوری است و این مشکل باید از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

معاون بیمه و درمان اداره کل بیمه سلامت خوزستان نیز با اشاره به ظرفیت های شهرستان دزفول گفت: ارتقای اداره بیمه سلامت دزفول به اداره کل در دستور کار است و بزودی رده سازمانی بیمه سلامت دزفول به اداره کل ارتقا می یابد.

سیدجمال امامزاده تعامل بین بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی دزفول را بسیار خوب و الگوی شهرهای دیگر توصیف کرد و ادامه داد: تعامل میان بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی دزفول در استان خوزستان بی نظیر است.

در این آیین از خدمات 18 ساله اسحاق عیدی در اداره بیمه سلامت دزفول تجلیل شد و سید حسن معصومی کارشناس باسابقه این اداره به عنوان سرپرست جدید اداره بیمه سلامت دزفول منصوب گردید.

250 هزار نفر از جمعیت حدود 500 هزار نفری دزفول زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار