تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۱۲۸۰۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مجلس:
مناطقی از شهر دزفول از حداقل امکانات محروم است
هسته مرکزی شهر دزفول فضای سبز کافی ندارد و در 30 سال اخیر هیچ اقدامی برای ظرفیت سازی ، ترافیک ، فضای سبز و فضای آموزشی هسته مرکزی شهر دزفول صورت نگرفته است
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مناطقی از شهر دزفول فاقد هرگونه امکانات است گفت:بافت کهن دزفول به عنوان هویت تاریخی این شهر با بیش از 240 هکتار وسعت از خدمات محروم بوده و توجهی به آن نشده است.

عباس پاپی زاده چهارشنبه با حضور در نشست شورای اسلامی شهر دزفول افزود:هسته مرکزی شهر دزفول فضای سبز کافی ندارد و در 30 سال اخیر هیچ اقدامی برای ظرفیت سازی ، ترافیک ، فضای سبز و فضای آموزشی هسته مرکزی شهر دزفول صورت نگرفته است.

وی با انتقاد از واگذاری زمین های مناطقی از شهر دزفول گفت:زمین های شهر دزفول به فروش رفته و شورای شهر تبصره ای برای توقف فروش این زمین ها تصویب نکرده است که این امر یا ناشی از کارشناسی اشتباه بوده و یا به دلیل اعمال نفوذ برخی افراد می باشد که اجازه اجرای مصوبات را نمی دهند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:در گذشته کوی زیبا شهر برای سرریز جمعیت شهر دزفول طراحی شد که تاکنون نه زمین شهری به تعهدات خود در این منطقه عمل کرده و نه امکانات زیر ساختی از جمله فاضلاب ، آب ، فضای سبز ، فضای ورزشی و آسفالت دارد و خدماتی به اهالی این منطقه با 20 هزار نفر جمعیت و 900 هکتار وسعت ارائه نمی شود.

وی با انتقاد از اینکه در کوی زیباشهر تنها یک مسجد وجود دارد که جوابگوی این جمعیت نیست گفت:به دلیل وجود امکانات در ورودی زیباشهر کلیه ساخت و سازها در ورودی این منطقه اجرا شده و نظارتی بر ساخت ، سازها و مکان های تجاری این منطقه صورت نگرفته است که این امر چهره زشتی به زیباشهر داده است.

وی همچنین به مشکلات کوی مهرشهر دزفول اشاره کرد و افزود:کوی مهرشهر نیز با مشکل آسفالت کمبود مدرسه ، مسجد ، زیرسازی و خدمات شهری بسیاری روبرو بود که با پیگیری انجام شده و کمک خیرین و وزیر راه وشهرسازی بخشی از هزینه های ساخت مدرسه و مسجد تامین شد .

وی ساخت و ساز غیرمجاز و بدون نظارت در کوی پیام نور را از دیگر مشکلات اساسی شهر دزفول برشمرد و افزود:شورای شهر باید با تصویب مصوبه در این خصوص وارد عمل شود و جلوی ساخت و ساز غیرمجاز در کوی پیام نور را بگیرد ضمن اینکه اهالی کوی پیام نور آرزوی داشتن شبکه فاضلاب مناسب را دارند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت:باید 13 کمیته توسط 13 عضو شورای شهر دزفول تشکیل و شهر به قسمت های مختلف تقسیم شود تا دلسوزانه نسبت به شناسایی مشکلات وبرنامه ریزی جهت حل مشکلات اقدام کرد .

وی همچنین از وضعیت کوی آزادگان دزفول انتقاد کرد و گفت:در طراحی کوی آزادگان هیچ مکانی برای فضای مذهبی در نظر گرفته نشده است.

پاپی زاده ضمن ابراز نگرانی از وضعیت طرح قائم دزفول گفت:این طرح با اخذ وامی افزون بر 600 میلیارد ریال از چندسال پیش آغاز شده که تاکنون به بهره برداری نرسیده است واگر قرار باشد با همین کندی پیش رود مشمول جریمه بانکی خواهد شد.

وی به کندی پیشرفت برج طاووس دزفول نیز اشاره کرد و گفت:با وجود جذب اعتبار و پیگیری فراوان این طرح از سال 90 متوقف شده که شورا باید آنرا تعیین تکلیف کند زیرا جبران خسارت پیمانکار باید توسط شهرداری پرداخت شود.

نماینده مردم دزفول به اعضای شورای اسلامی این شهر پیشنهاد کرد با حضور دادستان طرح برج طاووس زمان بندی شود و در صورت انجام نشدن تعهد توسط پیمانکار زمین مورد نظر به فرد دیگری واگذار شود ضمن اینکه اگر پیمانکار در زمان مقرر به تعهد خود عمل کرد از سوی شورا و شهردار تشویق شود.

پاپی زاده همچنین نبود فضای سبز ، پاسگاه انتظامی ، سالن ورزشی ، درمانگاه را از مشکلات کوی مدرس نامید و گفت:سپاه برای احداث 2 سالن ورزشی و 2 حوزه مقاومت بسیج ویژه خواهران و برادران در کوی مدرس اعلام آمادگی کرده است که باید همکاری لازم جهت اعطای زمین به آنها صورت گیرد.

وی فراموشی طرح فاضلاب کوی آیت الله مدرس را از دیگر معضلات این منطقه عنوان کرد و افزود: تاکنون چند بار برای ساماندهی این فاضلاب اعتبار جذب شده ولی از 2 سال پیش تاکنون اقدام درستی در این خصوص صورت نگرفته و اجرای این طرح سه ماه پیش توسط پیمانکار متوقف شده که دلیل توقف طرح نیز تصویب نشدن آن در شورای شهر بوده ضمن اینکه هیچ اعتباری در این طرح هزینه نشده است.

محمدحسن فضیلت پناه عضو شورای شهر دزفول نیز در این خصوص گفت:در سال 9میلیارد ریال و در سال جاری نیز پنج میلیارد ریال از طرف شورای شهر برای دفع آبهای سطحی دزفول از جمله فاضلاب کوی مدرس مصوب شد که در اختیار شهرداری قرار گرفت وشهردار باید در این خصوص پاسخگو باشد.

محمدرضا کرمی نژاد شهردار دزفول نیز ضمن تایید این امر گفت:فاضلاب مدرس 2 هزار و200 متر می باشد که طرح ساماندهی آن تاکنون 400 متر پیشرفت داشته است .

وی افزود:ساماندهی این فاضلاب از نظر بهداشتی و سلامت بسیار مهم و ضروری است ضمن اینکه از آنجا که به دلیل عمق زیاد ممکن است مشکل ساز شود فنس کشی شده است ولی اعتبار جذب شده طبق حساسیت سازمان مدیریت در آسفالت هزینه شده که باید موضوع در استان بررسی شود و از اعتبار در نظر گفته شده برای امور دیگر استفاده نشود که در این نشست مقرر شد این موضوع از طریق مسئولان استانی پیگیری شود .

وی درآمد شهرداری دزفول در سه ماه گذشته را 100 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: امسال 30 خیابان کوی زیباشهر دزفول آسفالت می شود.

در این نشست همچنین در خصوص احداث کلانتری در کوی مدرس و احداث پارک قیصر امین پور در ورودی کوی آیت الله مدرس بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد این موضوع توسط شورا و شهرداری دزفول پیگیری شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار