تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۲۸۰۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دکتر معصومی:
توسعه بیمارستان امام اهواز دورنمای خوبی در منطقه خواهد داشت
چون فرآیند توسعه باید همزمان با خدمات رسانی انجام شود، ممکن است شهروندان اعم از مراجعه کنندگان و پرسنل بیمارستان از شرایط ساخت و ساز و فضای محدود ناراضی باشند. اما واقعیت این است که باید دورنما را ببینیم و به امید خدا پس از اتمام انجام پروژه توسعه بیمارستان، قطعا خدمات رسانی به شهروندان عزیز بیشتر و بهتر صورت خواهد گرفت
توسعه بیمارستان امام اهواز دورنمای خوبی در منطقه خواهد داشتخوزنیوز: سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز در خصوص شروع به کار پروژه توسعه بخش ها و فضاهای فیزیکی بیمارستان اظهار کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز از بزرگ ترین بیمارستان های جنوب غرب کشور است و ما سالیانه با مراجعه خیل عظیمی از بیماران در حوزه های تخصصی و فوق تخصصی مواجه هستیم. همچنین با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت، روز به روز به این مراجعه ها و مواجه ها افزوده می شود.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر کامبیز معصومی اظهار کرد: همین مسئله باعث شد بر اساس سیاست های اتخاذ شده در سطح کلان وزارت بهداشت و همچنین توسط هیئت رئیسه دانشگاه علوم  پزشکی جندی شاپور اهواز، به توسعه بیمارستان امام(ره) اهواز به عنوان یک عامل اساسی توجه شود، این توسعه در آیتم های مختلفی شامل فضای فیزیکی، نیروی انسانی و تجهیزات لازم برای ارائه خدمات قابل بررسی می باشد.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: در راستای تحقق امر توسعه در این بخش ها، برنامه ریزی هایی در چند سال اخیر شروع شده و اکنون به مرحله اجرایی و عملیاتی رسیده است. از جمله موارد توسعه در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز که شروع شده و یا درحال انجام است، می توان به احداث کلینیک های تخصصی ویژه، توسعه اورژانس بیمارستان، احداث مجتمع زنان و زایمان، احداث آمفی تئاتر و کلاس های آموزشی، احداث بخش رادیولوژی مداخله ای، بهسازی بخش های درمانی و آموزشی ارتوپدی و جراحی، احداث ICU تنفسی، احداث واحد تست خواب و تهویه غیرتهاجمی تنفسی اشاره کرد.

معصومی افزود: آنچه که درباره توسعه فضای فیزیکی این بیمارستان بسیار اهمیت دارد این است که چون بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز در مرکز شهر واقع شده و از اطراف امکان توسعه این فضاها وجود ندارد، لذا ناگزیر هستیم در همین فضای محدود  اقدامات تخریب، ساخت، بهسازی و بازسازی را انجام دهیم که این مسئله مشکلات و محدودیت هایی را نیز در طی مدت زمان بازسازی برای ارائه خدمات جاری ایجاد می کند.

وی اظهارکرد: چون فرآیند توسعه باید همزمان با خدمات رسانی انجام شود، ممکن است شهروندان اعم از مراجعه کنندگان و پرسنل بیمارستان از شرایط ساخت و ساز و فضای محدود ناراضی باشند. اما واقعیت این است که باید دورنما را ببینیم و به امید خدا پس از اتمام انجام پروژه توسعه بیمارستان، قطعا خدمات رسانی به شهروندان عزیز بیشتر و بهتر صورت خواهد گرفت.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز در حیطه های مختلف حرکت رو به جلویی دارد و ما سعی می کنیم این حرکت را مدیریت کنیم، افزود: درخواست ما از بیماران و همراهانشان و همچنین پرسنل بیمارستان این است که در این شرایط با مجموعه همراهی کنند و سعه صدر داشته باشند تا بتوانیم هرچه سریعتر و به بهترین شکل این پروژه ها را به سرانجام برسانیم.

معصومی گفت: بر اساس بودجه ای که در اختیار داریم در راستای بهسازی و خرید تجهیزات بیمارستان هم اقداماتی انجام شده است که شامل خرید دستگاه های سونوگرافی، آنژیوگرافی و رادیولوژی جدید است که در راستای ارائه خدمات مناسب تخصصی و فوق تخصصی به بیماران اقدام مهمی به شمار می رود.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز در پایان اظهارکرد: احداث بیمارستان تخصصی چشم پزشکی نیز در دستور کار قرار دارد که این پروژه در حال طراحی و نقشه نگاری است و با حمایت های لازم بیمارستان مجزای چشم پزشکی با امکانات تخصصی و فوق تخصصی و تجهیزات پیشرفته و فضای فیزیکی کافی نیز ساخته و به بهره برداری خواهد رسید.
:
:
:
آخرین اخبار