تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۲۸۱۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور مسئولان کشوری و استانی صورت گرفت؛
افتتاحیه جشنواره فرهنگی ورزشی جاده ولایت در شلمچه
افتتاحیه هفتمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی «جاده ولایت» طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی در شلمچه برگزار شد
افتتاحیه هفتمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی جاده ولایت شامگاه جمعه با حضور مسعود امینی مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، سردار داوود آذرنوش مسئول سازمان بسیج ورزشکاران کشور، کوروش صبوریان مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی، کیانی زاده مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان و برخی مدیران ورزش استان در شلمچه برگزار شد.

هدف انجام یک کار فرهنگی و فکری است

مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان، در این آیین اظهار کرد: پرچم متبرک امام رضا(ع) پس از گذشت از خرمشهر، آبادان، کارون، اهواز، رامهرمز و بهبهان از استان خارج می شود تا در روز شهادت امام هشتم شیعیان در مشهد تحویل داده شود.

فرامرز کیانی زاده با یادآور شدن اینکه خوزستان به دلیل ورود کاروان امام رضا(ع)، دروازه تشییع لقب گرفته است، افزود: هدف از انجام این عمل چه در استان خوزستان چه در سایر استان ها انجام یک کار فرهنگی و فکری است.

تلاش برای تداوم مسیر شهدا

رییس سازمان بسیج ورزشکاران کشور نیز ورزشکارانی که قرار است این مسیر ولایت را طی کنند مورد خطاب قرار داد و گفت: ورزشکارانی که قادر به طی این مسیر هستند سعادت دارند و مورد عنایت ویژه خداوند، امام رضا(ع) و شهدای شلمچه هستند که اکنون اینجا و با این هدف به شلمچه هستند.

سردار داوود آذرنوش، این ورزشکاران را به داشتن روحیه بزرگ و استقامت برای طی کردن مسیر فرا خواند و ادامه مسیر شهدا را برای آنها آرزو کرد.

مشارکت نسل جوان در مسیر ولایت

فرماندار خرمشهر نیز مشارکت نسل جوان در این حرکت فرهنگی ورزشی را نشان دهنده قرار داشتن آنها در مسیر ولایت دانست.

ولی اله حیاتی، سرسپردگی به طریق ولایت را بزرگترین پیام این حرکت خواند و گفت: بزرگترین پیامی که از سوی شما به دشمنان مخابره می شود این است که امروز در سایه ولایت، نظام مقدس اسلامی پل های توسعه و ترقی را می پیماید .

وی در ادامه بیان کرد: امروز از جمهوری اسلامی نامی بلند از محبت و مودت اهل بیت(ع) در اقصی نقاط این جهان در نظر آزادی خواهان و پا برهنگان و مستضعفان گیتی می درخشد و آنان که سعی در خاموشی منادی اسلام داشتند به این نتیجه رسیده اند که راهی جز کرنش و تعظیم در مقابل اسلام ندارد.

 جشنواره فرهنگی ورزشی جاده ولایت که شامل دو امدادی است با شرکت ۳۰ ورزشکار از امروز آغاز شد و قرار شد این ورزشکاران با گذشت از پنج استان روز ولادت امام رضا(ع) به مشهد مقدس برسند. آیین اختتامیه این جشنواره نیز  ۲۳ مرداد همزمان با ولادت این امام همام در حرم رضوی برگزار می شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار