تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۲۸۱۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مردم منطقه در اولویت استخدام قرار بگیرند؛
انتصاب مدیران بومی در پتروشیمی‌های ماهشهر و بندرامام خواست مردم منطقه است
در سال‌های اخیر که مدیران پروازی صنعت پتروشیمی ماهشهر و بندر امام را مدیریت می‌کنند، انتقادهای فراوانی از سوی مسئولان و دلسوزان منطقه به‌ویژه ائمه جمعه، نماینده‌های مردم در مجلس و نخبگان ماهشهر، بندر امام خمینی و هندیجان مطرح شده است
در سال‌های اخیر که مدیران پروازی صنعت پتروشیمی ماهشهر و بندر امام را مدیریت می‌کنند، انتقادهای فراوانی از سوی مسئولان و دلسوزان منطقه به‌ویژه ائمه جمعه، نماینده‌های مردم در مجلس شورای اسلامی و نخبگان و اهالی فرهنگ و رسانه ماهشهر، بندر امام خمینی و هندیجان مطرح شده است.

آتش‌سوزی خطرناک و گسترده اخیر نیز در پتروشیمی ابوعلی سینا ماهشهر انتقادهای فراوانی را به مدیران پروازی در قطب پتروشیمی کشور وارد کرد، و ظاهرا بالاخره وزیر نفت دولت یازدهم دست بکار شده و اولین جرقه برکناری مدیران پروازی را استارت زده و یک فرد بومی را برای یکی از شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر انتخاب کرده و در روزهای آینده شاهد نخستین تغییر یکی از مدیران پروازی پتروشیمی ماهشهر خواهیم بود.

امام جمعه بندر امام خمینی تصریح کرد: متاسفانه شاهد عدم حضور مدیران پروازی از روز چهارشنبه تا شنبه (زمان اتش سوزی پتروشیمی بوعلی در ماهشهر) که در واقع زنگ تفریحشان است هستیم.

مدیران پروازی منطقه را به دست خدا می‌سپارند و می‌روند

وی افزود: مدیران پروازی در این ایام یک نفر را کشیک می‌گذارند اگر نبود هم برایشان مهم نیست، مدیر منطقه،مدیران ارشد  و مدیرعامل‌ها می‌روند، منطقه و این همه پتروشیمی دست چه کسی است؟ خدا می‌داند، آقای وزیر، آقای رئیس مجلس، آقای استاندار منطقه ویژه دست چه کسی سپرده شد؟

حجت الاسلام والمسلمین تابش اظهار کرد: ما به مدیران بومی در منطقه احتیاج داریم ما مدعی نیستیم که تمام مدیران باید بومی باشند زیرا این منطقی نیست، مدیران مومن غیر بومی فراوان هستند اما مدیریت پروازی بی‌دلیل، برای منطقه ما خطرساز است، ما مردم منطقه به مدیران پروازی اعتراض به عدم حضور مدیران ارشد در هنگام بحران، معترض هستیم چون با جان ما بازی می‌کنند!

سیروس منشداوی کارشناس حوزه پتروشیمی در بندر هندیجان، اظهار داشت: حضور مدیران بومی در حقیقت نوعی استیفای درخواست‌های مردم است که بی‌شک تأثیر مثبت برافزایش توان جامعه و روحیه کارکنان خواهد گذاشت و درنتیجه‌ آن شاهد ایجاد آرامش اجتماعی و روانی خواهیم بود که ناشی از حصول برخی مطالبات صحیحی ا‌ست که از هم‌جواری و تأثیر صنایع بر زندگی و محیط‌زیست جامعه به‌دست‌آمده است.

عضو سابق هیئت‌مدیره شرکت پتروشیمی کیمیا بندرامام بابیان اینکه انتصاب مدیران بومی در صنعت خواست مردم است، گفت: مهم‌ترین رئوس کاری مدیران بومی باید جذب و استخدام‌های کاملاً بومی باشد.

این کارشناس حقوقی در پتروشیمی ادامه داد: در این رابطه برداشت و نتیجه تأثیر صنایع بر منطقه، ازلحاظ مدیریتی بر اشتغال، محیط‌زیست، آموزش و موارد دیگر مؤثر خواهد بود و با توجه به وجود ظرفیت‌های فراوان برای راهبرد امور در منطقه، می‌توان تحقق اهداف عالی را سرعت بخشید.

مردم محروم منطقه در اولویت جذب و استخدام پتروشیمی قرار بگیرند

عضو سابق هیئت‌مدیره پتروشیمی کیمیا بندر امام خاطرنشان کرد: به عقیده این‌جانب مهم‌ترین رئوس کاری مدیران باید جذب و استخدام‌های کاملاً بومی، استفاده از ظرفیت‌های منطقه با گسترش طرح‌های توسعه‌ای و جلوگیری از هدر رفت منابع باشد.

منشداوی افزود: طرح‌های توسعه باید واجد شرایطی باشند که علاوه بر حفظ اقلیم، بتوانند حافظ منافع نسل‌های بعد و فرزندان مردم منطقه باشند که در چنین شرایطی زندگی کرده‌اند، همچنین توجه اکید به محیط‌زیست و زیست‌بوم منطقه، علاوه بر تضمین بهداشت و سلامت مردم، موجب اشتغال پایدار نیروهای جذب‌شده در حال و آینده است.

وی متذکر شد: به عبارتی میان امروز و آینده‌ ما، حلقه اصلی حفظ محیط‌زیست است، از سویی توجه به تهیه مایحتاج شرکت‌ها و تشکیل زنجیره اقتصادی سالم در منطقه، با همکاری مسئولان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، از مهم‌ترین امور لازم‌الاجرا به شمار می‌رود.

منشداوی یادآور شد: از سویی تکریم سرمایه انسانی منطقه موجب اتحاد و پیشرفت و تشکیل اقتصادی مولد است که این امر تنها با شناخت مناسب نیروهای مجموعه میسر می‌شود بااین‌وجود فضای به وجود آمده پس از اعلام نام یک فرد بومی، مبین اتفاق‌نظر مردم و مسئولان است.

وی اضافه کرد: میدان‌داری رسانه‌ها و همراهی کارشناسان، باعث گسترش امیدواری و انتظار مردم و روحیه گرفتن مسئولان منطقه شده که همین امر امید به تغییرات مثبت را افزایش داده است، امید بسیار دارم این روند موجب پیشرفت منطقه شود که قطعاً انتظار حمایت و همراهی بیشتری از مسئولان می‌رود.

مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
1
0
پتروشیمی جز صنایع کشوریه استخدامش هم کشوریه.مثل اینه به مردم کشور بگن ازجاده تهران فقط تهرانی ها میتونن بگذرن
:
:
:
آخرین اخبار