تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۲۸۱۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نتایج نمونه‌ها از بیمارستان سینا تا چهار روز آینده اعلام می‌شود؛
دستگاه‌های دیالیز بیمارستان سینا مشکلی ندارند
بررسی‌ها بر روی موادغذایی که آشپزخانه بیمارستان، آب بیمارستان، بدن بیمار و محیط بیمارستان انجام شده است که طی چهار روز آینده نیز نتایج اعلام می‌شود / به طور قطعیت اعلام می‌کنیم دستگاه‌های دیالیز بیمارستان هیچ‌گونه مشکلی ندارند
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بررسی‌ها بر روی موادغذایی که آشپزخانه بیمارستان، آب بیمارستان، بدن بیمار و محیط بیمارستان انجام شده است که طی چهار روز آینده نیز نتایج اعلام می‌شود.

شکرالله سلمان‌زاده عصر روز یکشنبه در نشست خبری ارائه گزارش کارشناسی علت‌یابی فوت 4 بیمار دیالیزی بیمارستان سینا با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده از سوی دو هیات از وزارتخانه درمان و بهداشت و اعضای هیأت علمی دانشگاه این بیماری از طریق دهان و خوردنی وارد بدن بیماران شده است و یک سندروم گوارشی ایجاد کرده است، اظهار کرد: به طور قطعیت اعلام می‌کنیم دستگاه‌های دیالیز بیمارستان هیچ‌گونه مشکلی ندارند و اکنون مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی افزود: اگر حتی یک درصد احتمال مشکل از سوی دستگاه‌های دیالیز بیمارستان سینا وجود داشت قطعا بخش تعطیل می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه درباره فوت این 4 بیمار در بیمارستان تصریح کرد: در حوزه بهداشت ما به دنبال این هستیم که چه عاملی باعث ابتلاء این بیماران شده است که با توجه به اینکه این افراد با تابلوی اسهال خونی به بیمارستان مراجعه کردند و سندروم دستگاه گوارشی فقط از طریق افراد بیمار و از راه دهان وارد بدن شده است، دیده می‌شد.

سلمان‌زاده اضافه کرد: بررسی‌ها روی دستگاه دیالیز، بار میکروب و املاحش انجام شده که خوشبختانه هیچ‌گونه مشکلی دیده نشد.

وی ادامه داد: براساس اینکه دستگاه هیچ‌گونه مشکلی ندارد بررسی‌ها بر روی مواد غذایی که آشپزخانه بیمارستان، آب بیمارستان، بدن بیمار و محیط بیمارستان انجام شده است که طی چهار روز آینده نیز نتایج اعلام می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این سوال مبنی بر اینکه آیا بیماران اجازه بردن مواد غذایی به داخل بخش حین انجام دیالیز را دارند یا خیر اظهار کرد: بعد از این اتفاق روز گذشته مصوب شد اجازه بردن هیچ‌گونه مواد غذایی همراه بیمار در حین دیالیز داده نشود و از خود بیمارستان تامین شود.

سلمان‌زاده با اشاره به اینکه چه موادی را دیالیزی‌ها در حین انجام همودیالیز می‌توانند صرف کنند، گفت: با توجه به اینکه بیماران محدودیت خوردن برخی مواد غذایی را دارند مثل موز، نوشابه و حتی آب، این مواد را از منزل به همراه خود آورده و درحین انجام دیالیز مصرف می‌کنند که مصوب شد دیگر امکان این مورد نخواهند داشت و از بیمارستان به آنها آب سالم داده می‌شود.

سلمان‌زاده در پایان مسمومیت با غذای نذری را تکذیب کرد و گفته آن چیزی که اتفاق افتاده از طریق خوردن بوده است و سیستم گوارش نیز دچار مشکل شده است.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
United Arab Emirates
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
0
به نظر شما با عقل جور در مياد كه 4 نفر همزمان باهم بيماري عفونت گوارشي داشته باشند و همزمان فوت كنند خيلي عجيب است
:
:
:
آخرین اخبار