تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۲۸۲۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم شوش در مجلس:
رفع مشکل آب شرب روستایی نیازمند برنامه مدون است
برای رفع مشکل آب شرب روستایی این شهرستان نیاز به تعریف و طرح یک برنامه مدون در سطح استان وجود دارد
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع مشکل آب شرب روستایی این شهرستان نیاز به تعریف و طرح یک برنامه مدون در سطح استان وجود دارد.

سید راضی نوری در نشست بررسی مشکلات آب روستایی شهرستان شوش که با حضور مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان و برخی مسؤولان این شهرستان در دفتر فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: رفع اساسی مشکلات حوزه آب شرب روستایی شوش نیاز به همفکری مسؤولان دارد.

وی با بیان اینکه آب شرب روستایی شهرستان شوش از نظر کمیت و کیفیت دچار مشکل است ادامه داد: برای رفع این مشکل نیاز به تعریف و طرح یک برنامه مدون در سطح استان است.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی افزود: چالش آب شرب روستایی در تمام کشور وجود دارد اما در شوش قابل لمس است به نحوی که ما روزانه شاهد مراجعات و شکایات مردمی در این ارتباط هستیم.

نوری تصریح کرد: این تأسیسات و شبکه‌های آبرسانی با توجه به گذشت زمان، فرسودگی و افزایش جمعیت دیگر نمی‌توانند جوابگوی نیازهای مردم باشند.

وی بر ضرورت اتخاذ راهکار کارشناسی شده برای رفع اساسی و ریشه‌ای مشکل آب شرب روستایی تأکید کرد و یادآور شد: روستاهایی در سطح شهرستان شوش وجود دارد که در طول 24 ساعت شبانه‌روز تنها برای یکی دو ساعت آب شرب دارند.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید با تشکیل کارگروه ویژه نسبت به بررسی مشکلات آب روستایی اقدام و با ارائه راهکارهای اساسی نسبت به حل این مشکل تلاش کرد.

قطعی مکرر، کیفیت نامطلوب و افت فشار آب شرب اغلب روستاهای شوش باعث گلایه مردم از مسؤولان مربوطه شده است؛ گلایه‌ای که ماههاست با وجود پیگیری مسؤولان شهرستان به‌طور اساسی به رفع مشکل منجر نشده است.

اختصاص 80 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل دو مجتمع‌ آبرسانی شوش

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت: در سال جاری اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی «بیت‌موزان» و «میان‌آب» در نظر گرفته شده است.

درویشعلی کریمی در نشست بررسی مشکلات آب شرب روستایی این شهرستان اظهار کرد: در سال جاری اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی شهرستان شوش در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بیشترین مجتمع‌های آبرسانی استان در شهرستان شوش با تعداد چهار مجتمع است در حالی که شهرستان‌‌های دیگر استان یک یا دو مجتمع آبرسانی دارند.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان با اشاره به شرایط نامناسب اعتبارات در سال گذشته تصریح کرد: در سال 94 علاوه بر خشکسالی در ارتباط با آب، در حوزه اعتبارات نیز با خشکسالی و کمبود مواجه بودیم.

کریمی ادامه داد: برای تکمیل و احداث مجتمع‌های آبرسانی بیت‌موزان و میان‌آب، 8 میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه اختصاص پیدا کرده است.

وی بیان داشت: پیش‌بینی ما برای تکمیل پروژه آبرسانی میان‌آب در خردادماه سال 96 است اما نهایت تلاش خود را انجام می‌دهیم که در دهه فجر امسال بتوانیم تکمیل این پروژه را به سرانجام برسانیم.

این مسؤول گفت: برای توسعه شبکه پراکنده مجتمع آبرسانی بیت موزان، 65 کیلومتر و برای مجتمع میان‌آب 16 کیلومتر مناقصه گذاشته شده است.

کریمی همچنین از ایجاد کارگروه ویژه برای رسیدن به یک شناسنامه جامع و شامل در حوزه آب روستایی شوش خبر داد و گفت: این کارگروه که به عنوان یک سند کارشناسی شده برای مدیریت در حوزه آبفار این شهرستان است از هفته آینده تشکیل می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار