تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۲۸۳۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان خبر داد:
اجرای رزمایش بازسازی عملیات ثامن الائمه در آبادن
فرماندار آبادان از اجرای رزمایش بازسازی عملیات ثامن الائمه در محل یادمان شهید تندگویان آبادان و در هفته دفاع مقدس خبر داد
فرماندار آبادان از اجرای رزمایش بازسازی عملیات ثامن الائمه در محل یادمان شهید تندگویان آبادان و در هفته دفاع مقدس خبر داد.

عزیزاله شهبازی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس آبادان گفت: هفته دفاع مقدس تداعی کننده دوران پر امید و پر حماسه ای است که در آن شاهد رقم خوردن رشادتها و فداکاریهایی بودیم که رزمندگان اسلام برای حفظ ناموس و وطن خود خلق کردند.

وی افزود: در آن سالها، دنیای استکبار که دشمنی سیاسی و فرهنگی به عنوان مهمترین هدف اش بود، سعی در خاموشی شعله های پر امید انقلاب داشت، به طور قطع کسانی که در آن سالها حضور داشتند در ذهن خود بزرگان و عزیزانی را که جان شیرین خود را فدای انقلاب و وطن کردند را به یاد دارند.  

شهبازی با ذکر خاطره ای از دورانی که در مدارس شعارهای استکبار ستیزی داده می شد، اظهار کرد: به یاد دارم زمان، وصیت نامه یکی از شهدا با این مضمون که «اگر دنیا ما را محاصره نظامی کند، فرزند محرم هستیم و اگر محاصره اقتصادی کند فرزند رمضانیم» در صف های صبحگاهی مدارس خوانده می شد، نشان از غرور جوانان غیور آن سالها داشت، جوانانی که با آن افکار، امروز در تلاش برای خلق فرهنگ مقاومت اقتصادی هستند.

فرماندار آبادان با اشاره به پنجم مهر سالروز شکست حصر آبادان افزود: واقعه شیرین شکست حصر آبادان در آن سالها سبب شکوفایی استعدادهای فراوان و ایجاد شور و نشاط سیاسی شد، پس از این پیروزی بود که انتخابات باشکوه ریاست جمهوری برگزار و طی آن مقام معظم رهبری با انتخاب مردم عهده دار سمت ریاست جمهوری کشورمان شدند.  

شهبازی اظهار کرد: مصمم هستیم که واقعه شکوهمند عملیات ثامن الائمه که سبب شکست حصر آبادان از چنگال حزب بعث عراق شد را در آبادان و در محل یادمان شهید تندگویان بازسازی شود. بنده و همکارانم به عنوان مجموعه دولت خود را مکلف می دانیم تا برای پاسداشت هفته دفاع مقدس، بازسازی رشادتهایی که در عملیات ثامن الائمه به انجام رسید، کمک کنیم.

وی بر هر چه باشکوهتر برگزار شدن آئین های خاص هفته دفاع مقدسو به ویژه پنجم مهر سالروز شکست حصر آبادان تاکید کرد.

تشکیل ستاد و کمیته های ۶ گانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در آبادان

فرمانده بسیج ناحیه مقاومت آبادان از تشکیل ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس و کمیته های ۶ گانه مربوطه در آبادان خبر داد.

سرهنگ عادل عساکره روز سه شنبه در جلسه هماهنگی بزرگداشت سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس آبادان با اشاره به دبیری این ستاد توسط مسئولان سپاه ناحیه آبادان و باغ موزه دفاع مقدس در خرمشهر، از فرهنگی، اطلاع رسانی، ایثارگران، پشتیبانی، نیروهای مسلح و ورزشی و سلامت به عنوان کمیته های شش گانه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهر آبادان نام برد.

رژه نیروهای مسلح در پنجم مهر

وی با تاکید بر لزوم فضا سازی مناسب شهری در این زمینه، بر هر چه باشکوهتر برگزار شدن آئین های خاص این هفته تاکید کرد.

عساکره گفت: طبق برنامه ریزیهای انجام شده، برنامه های متنوعی همچون رژه نیروهای مسلح در پنجم مهر، برگزاری مسابقات بین نیروهای مسلح، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و اجرای مسابقه پیاده روی خانوادگی در این هفته به انجام می رسد.

اجرای رزمایش بازسازی علیات ثامن الائمه

فرمانده بسیج ناحیه مقاومت آبادان از اجرای رزمایش بازسازی عملیات ثامن الائمه با همکاری سپاه ولی عصر و ناحیه مقاومت بسیج آبادان و برخی ادارات در این شهر خبر داد و گفت: این رزمایش در محل یادمان شهید تندگویان برگزار می شود.

عساکره با تاکید بر هر چه باشکوهتر برگزار شدن آئین های خاص هفته دفاع مقدس به ویژه پنجم مهر سالروز شکست حصر آبادان افزود: اگر مردم آبادان مقاومت نمی کردند، معلوم نبود که سرنوشت جنگ به کجا ختم می شد، استواری نظام و امنیت فعلی کشور مرهون پایداری مردم آبادان در زمان حصر شهر و شکست حصر بوده و اسناد مستدل و حتی فکری و ذهنی آن نیز موجود است.

ساخت مستند مقاومت مردم در زمان حصر آبادان

وی اظهار کرد: بایستی چرایی جنگ با استناد به دلائل منطقی موجود برای مردم تبیین و شناسانده شود، مردم و به خصوص نسل فعلی که در زمان جنگ حضور نداشتند باید با بدانند که چگونه ابرقدرتها و دشمنان نظام در این جنگ تحمیلی چگونه بعثی ها را حمایت کردند.

عساکره با تاکید بر ساخت مستند مقاومت مردم آبادان توسط صدا و سیما تصریح کرد: در این مستند باید به نقش محوری و کلیدی مردم اعم از زنان و مردم، اصناف، کارگران، حتی کارکنان پالایشگاه در دفاع از شهر پرداخته شود.

ما آماده ایم شعار امسال هفته دفاع مقدس

فرمانده بسیج ناحیه مقاومت آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شعار هفته دفاع مقدس امسال بر مبنای اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل تحت عنوان «ما آماده ایم» هست، گفت: محوریت اصلی برنامه ریزهای امسال برای برگزاری آئین های خاص هفته دفاع مقدس با محوریت هنرمندان و پیشکسوتان است که بر این اساس هنرمندان می توانند با پیش بینی برنامه های خاص، این نقش را به خوبی ایفا کنند.

عساکره در پایان تشکیل کمیته های روستایی و شهری در اروندکنار، چوئبده و روستاهای بخش مرکزی را برای سازماندهی و اجرای پرشور و باشکوه برنامه ها را از روسای شوراهای اسلامی و بخشدار مرکزی خواستار شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار