تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۱۲۸۳۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شریعتی:
آماده کمک برای تحقق ماده 53 در ورزش خوزستان هستم
استاندار خوزستان با بیان این که آماده کمک به تحقق ماده 53 در ورزش خوزستان هستم، گفت: با اجرایی شدن این موضوع از سوی دستگاه های استان، تاحدودی تنگناهای مالی ورزش نیز رفع خواهد شد
استاندار خوزستان با بیان این که آماده کمک به تحقق ماده 53 در ورزش خوزستان هستم، گفت: با اجرایی شدن این موضوع از سوی دستگاه های استان، تاحدودی تنگناهای مالی ورزش نیز رفع خواهد شد.

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای ورزش استان که روز گذشته (چهارشنبه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: باید متناسب با داشته هایمان تصمیم بگیریم و به صورتی کار نشود که پیش بینی ها زیر سوال برود. پس برنامه ریزی ها باید متناسب با پتانسیل ها باشد و این گونه نباشد که عملا یک توقع ایجاد کنیم ولی عملیاتی نشود.

وی افزود: سیستم برنامه ریزی را نباید زیر سوال ببریم و این سیستم باید مطابق با واقعیت موجود باشد و باید شفاف سازی صورت بگیرد و منابع مالی که هیات های ورزشی استان جذب می کنند نیز در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان ثبت شود.

استاندار خوزستان درباره یک درصدی که قرار بود طبق ماده 53، از درآمد دستگاه ها، صرف ورزش خوزستان شود و مقتدایی، استاندار سابق خوزستان هم آن را ملزم کرده بود نیز گفت: من با نظر آقای مقتدایی موافق هستم و به دستگاه ها می گویم که حتما این کار انجام دهند و من هم آماده هستم و مشکلی نیست ولی می گویم باید هیات ها جذب منابع مالی که دارند را در اداره کل ورزش و جوانان استان ثبت کنند و شفاف سازی وجود داشته باشد.

وی افزود: با توجه به مشکلی هم که در بخش بودجه ایجاد شده است، قرار است آقای خبیر و ممتازان موضوع یک درصد را با دیوان محاسبات حل کنند و من هم بعد از حل این موضوع، آن را به تمام دستگاه های اجرایی ابلاغ می کنم تا این کار را انجام دهند.

شریعتی خطاب به کیانی زاده، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، گفت: از این یک درصد باید سهم شهرستان ها هم داده شود و فقط در شهرستان اهواز هزینه نشود تا ورزش همگانی در تمام شهرستان ها، بخش ها و روستاها جنبه عملی پیدا کند.

وی افزود: فکر می کنم با اجرایی شدن ماده 53، تاحدودی تنگناهای مالی در ورزش خوزستان رفع خواهد شد. من و معاونینم و همچنین فرمانداران در خدمت ورزش هستیم و در جهت پیشرفت و پیشبرد ورزش خوزستان و به حداقل رساندن مشکلات آن در هر دو بعد قهرمانی و همگانی تلاش و کمک خواهیم کرد.

استاندار خوزستان در ادامه گفت: باید از دستگاه هایی که در حوزه ورزش فعالیت می کنند نیز تقدیر شود.

وی بیان کرد: در شهرها، شهرداران متولی امر ورزش، مسایل فرهنگی و ارایه خدمات هستند و این جزو وظایف آن ها است، البته تاکنون اقدامات خوبی هم انجام داده اند.

شریعتی افزود: در ورزش همگانی اراده و عزمی ایجاد شده است تا امکانات لازم در سطح شهرها فراهم شود و وظیفه ما است که به ورزش توجه کنیم و در خدمت هر دو بعد همگانی و قهرمانی ورزش هستیم چرا که هر دو بعد آن برای جامعه و استان لازم است.

وی گفت: خوزستان سه تیم فوتبالی در لیگ برتر کشور دارد، ضمن این که در رشته های دیگر نیز فعال است و این که باشگاه فولادخوزستان 12 میلیارد تومان و باشگاه استقلال خوزستان 6 و نیم میلیارد تومان برای فوتبال هزینه می کنند، در واقع این ها هزینه ها و خدماتی است که برای ورزش خوزستان انجام می شود و باید تلاش شود که سایر هزینه های ورزش نیز تامین شود.

استاندار خوزستان گفت: در حد توان سعی کنیم، مسایل پشتیبانی هیات ها را در جهت ایجاد حداقل شرایط لازم برای ورزشکاران، مهیا شود تا ورزشکاران با آسودگی بیشتر در مسابقات شرکت کنند و برای استان و کشور افتخارآفرینی داشته باشند.

وی عنوان کرد: برای ورزش همگانی نیز هماهنگی و تلاش های لازم صورت گرفته است و ما هم تلاش می کنیم که این امر محقق شود و فرمانداران هم حتما در این زمینه اقدام کنند و موظف هستند و آقای خبیر هم به آن ها ابلاغ می کند که پیگیر باشند.

استاندار خوزستان همچنین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه به وضعیت ورزش همگانی استان رسیدگی کردیم و مصوب شد که جلسه بعدی نیز برای ورزش همگانی شهری و روستایی باشد؛ ورزش همگانی امر مهمی است و وظایف حکومت ها که دولت و شهرداری هستند، گسترش و ارتقا و همچنین ایجاد بستر مناسب برای ورزش های همگانی است.

وی بیان کرد: ورزش قهرمانی خاص عموم است، نه از وظایف دولت؛ بخش خصوصی مانند صنعت و سرمایه گذاران نیز این کار را انجام می دهند و وظیفه ما نیز این است که به اقتصاد کمک کنیم.

شریعتی با ابراز رضایت از عملکرد ورزش خوزستان، گفت: تاکنون 80 درصد از اهداف در ورزش محقق شده و این بسیار خوب است.

وی بیان کرد: هیات های ورزشی و انسان ها باید بالاترین ها را بخواهند تا پیشرفت کنند نه این که بگویند همین کافی است. البته آن چه تاکنون محقق شده، قابل قبول است.

استاندار خوزستان به کسب عنوان دومی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در کشور اشاره کرد و گفت: طبق گفته ها، استان خوزستان فاصله ناچیزی با استان اول داشته است و از جایگاهی که به دست آوردیم، معلوم است که استاندار سابق و همچنین ارگان ها وارد عمل شدند که این امر محقق شده است.

وی همچنین خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خواستار شد: هر مشکلی که در کار ورزشی ایجاد شد، سریعا به من انتقال دهید و ما موضوع را دنبال می کنیم و ان شاءالله به زودی شاهد کسب مقام اول استان خوزستان در بین ادارات ورزشی کشور باشیم.

شریعتی با قدردانی از تمام بخش های خصوصی، شرکت ها و صنایع، گفت: با توجه به مشکلات زیادی که این بخش ها دارند ولی خدمات اجتماعی که بر گردنشان است را تا جایی که امکان دارد، نگذاشتند که بر زمین بماند.

گفتنی است؛ در پایان این نشست مصوب شد که شهرداری ها به عنوان یک دستگاه متولی، اعتبارات لازم جهت توسعه ورزش همگانی را تامین کنند.

همچنین در راستای توسعه ورزش بانوان، مصوب شد که تجهیز پارک های ویژه بانوان در دستور کار قرار بگیرد.

توسعه ورزش کارکنان دستگاه های اجرایی با همکاری هیات ورزش های همگانی و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان از دیگر مصوبه این جلسه بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار