تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۱۲۸۳۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:
عرضه تولیدات خوزستان با نام استان دیگر دردآور است
بسیار دردآور است که محصولات معینی در همین استان و به‌دست صنعتگران استان تولید شود، اما با برند متعلق به استان دیگری صادر یا در داخل به فروش برسد
رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: با ارتباط مستمر با مسؤولان نفت و گاز عراقی توانستیم بسیاری از موانع پیش‌روی صادرات، تولیدات و خدمات شرکت‌های فعال در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی را از میان برداریم.

شهلا عموری در نشست با آیت‌الله موسوی جزایری  ضمن تشریح وظایف اتاق بازرگانی و اقدامات صورت گرفته همچنین چشم‌انداز آینده آن اظهار کرد: با توجه به اینکه استان خوزستان دارای منابع نفت، گاز و پتروشیمی است بخش خصوصی به خوبی توانسته است در حوزه تجهیزات و حتی تولید مواد مورد نیاز حوزه نفت به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم با مدیریت منسجم و یکپارچه از یک‌سو و ارتباط بسیار خوب ایجاد شده با طرف‌های عراقی از سوی دیگر، در نقش حلقه وصل میان تولیدکنندگان و طرف عراقی ظاهر شویم.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان کرد: با ارتباط مستمر با مسؤولان نفت و گاز عراقی و همکاری آنها توانستیم بسیاری از موانع پیش روی صادرات تولیدات و خدمات شرکت‌های فعال در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی را از میان برداریم  تا آنجایی‌که زمینه همکاری در حال حاضر به نسبت خوبی وجود دارد.

این مسؤول تصریح کرد: همواره این سوال ذهن مسؤولان اتاق بازرگانی را مشغول کرده است که چرا استان خوزستان با چنین حجمی از ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و جاذبه‌های متنوع خود نتوانسته است در حوزه گردشگری و سلامت حرفی برای گفتن داشته باشد؟

عموری ادامه داد: این دغدغه موجب تولد یک کمیسیون بسیار فعال به‌نام  سلامت و گردشگری در اتاق اهواز شد.

وی تبیین کرد: اگر حوزه گردشگری و سلامت با همکاری و مساعدت بخش دولتی به ویژه در بحث زیرساخت‌ها و تسهیلات قانونی همراه شود، با توجه به آمادگی کامل بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف تخصصی و سرمایه‌گذاری، می‌تواند منشاء تحسین فضای کسب و کار، اشتغال، درآمدزایی و ارزآوری شود.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با ابراز تأسف از اینکه استان خوزستان به ایستگاه توقف موقت مسافران به‌ویژه عراقی‌ها تبدیل شده است و به‌جز استفاده از امکانات ریلی، جاده‌ای و بعضا هوایی ما، هیچ عایدی نصیب استان نمی‌کنند تاکید کرد: توسعه مفهوم گردشگری و سلامت از جمله اهداف اصلی اتاق بازرگانی اهواز است.

عموری تشریح کرد: در کنار گردشگری و سلامت بحث مهم دیگری وجود دارد صنایع دستی است که با وجود اهمیت اشتغالی و درآمدزایی آن همیشه مظلوم واقع شده بود.

این مسؤول عنوان کرد: صنایع دستی ما به‌دلیل گریزان بودن آنها از برنامه‌های منسجم و بیگانگی با مفهوم علائم ثبت شده تجاری و دور بودن از فضای رقابتی- تبلیغاتی از حال و روز مناسبی بهره نمی‌بردند و باصطلاح خیر این صنایع نصیب استان‌های فعال در این حوزه می‌شود.

عموری تشریح کرد: بسیار دردآور است که محصولات معینی در همین استان و به‌دست صنعتگران استان تولید شود، اما با برند متعلق به استان دیگری صادر یا در داخل به فروش برسد.

وی با اشاره به درک دقیق اتاق بازرگانی اهواز از وضعیت صنایع تاکید کرد: موضوع صنایع دستی از اولویت‌های ویژه و به‌عنوان یکی از محورهای اهمیت قرار بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز متذکر شد: تشویق تولیدکنندگان به اخذ برند و راه‌اندازی کلاس‌های آموزشی مرتبط در این زمینه و نحوه بازاریابی و معرفی کالاهای تولیدی در مجموعه بازاریابی اینترنتی اتاق از جمله اقدامات صورت گرفته‌ای است که برای آینده این صنایع مهم استانی برنامه‌های خوب و متنوع دیگری نیز خواهیم داشت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار