تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۲۸۵۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار خرمشهر: شرایط تغییر نکند از خرمشهر می‌روم
نامشخص بودن شرایط برای اداره شهرداری و کنترل امور شهری مشکل بزرگی است که یا باید تمام امور شهرداری به منطقه آزاد واگذار شود و هزینه های اجرای پروژه ها نیز از سوی این سازمان تامین شود و یا شهرداری خرمشهر همچون سایر شهرستان ها آزاد باشد
شهردار خرمشهر گفت: شرایط شترمرغی عامل ضربه خوردن به خدمات شهری است و خاص دستگاه خاصی نیز نیست که این مشکل باید توسط مسئولان بالادستی رفع شود.

شهردار خرمشهر: شرایط تغییر نکند از خرمشهر می‌روم

محمدعلی دوایی فر عصر یکشنبه در مراسم تقدیر از خبرنگاران و اصحاب جراید در سالن جلسات شهرداری مرکزی خرمشهر اظهار کرد: عمده دلیل رفع نشدن مشکلات خرمشهر، وجود شرایط دوگانه است.

وی توضیح داد: نامشخص بودن شرایط برای اداره شهرداری و کنترل امور شهری مشکل بزرگی است که یا باید تمام امور شهرداری به منطقه آزاد واگذار شود و هزینه های اجرای پروژه ها نیز از سوی این سازمان تامین شود و یا شهرداری خرمشهر همچون سایر شهرستان ها آزاد باشد.

شهردار خرمشهر، ادامه روند همکاری خود در شهرداری خرمشهر را منوط به تغییر شرایط دانست و گفت: حضور در شهرداری برای منفعت شخصی نبوده و هیچگونه ارتقایی را برای من نداشته است، تنها هدف از آمدن به خرمشهر ایجاد جرقه برای رفع مشکلات است و اگر قادر به تغییر شرایط نشوم از این کار کناره گیری خواهم کرد.

وی ادامه داد: در نشستی که استاندار خواهم داشت، شرایط، مشکلات و راهکارهای رفع آن را مطرح کرده و بسته به سیاست های استاندار نسبت به ادامه همکاری تصمیم گیری خواهد شد چرا که هدف من ایجاد تحول است و اگر قادر به انجام این کار نباشم ترجیح می دهم عرصه را برای سایرین که ممکن است این توان را داشته باشند واگذار می کنم.

تنظیم سند خرمشهر ۱۴۰۰

دوایی فر همچنین با بیان اینکه برای خرمشهر سندی با عنوان «خرمشهر ۱۴۰۰» با ۱۰ تا ۱۵ پروژه تعریف شده است عنوان کرد: اعتقاد داریم اجرایی شدن آنها می توان خرمشهر را از وضع موجود نجات دهد و برای تامین اعتباری آنها نیز تلاش های بسیاری انجام شد تا بتوان در روحیه و اقتصاد مردم موثر باشد اما تلاش ها تاکنون به نتیجه نرسیده است.

شهردار خرمشهر با یادآور شدن اینکه حرکت های خوبی در زمینه سرمایه گذاری در منطقه از سوی منطقه ازاد انجام شده است، اما تاکنون مردم این تغییرات مثبت را حس نکرده و نمودی  از آن در شهر دیده نمی شود، از وجود مشکل اعتباری برای اجرای پروژه های تعریف شده در سند چشم انداز خبر داد.

وی توضیح داد: درآمد شهرداری ۴۴۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان است که این میزان در مدت اخیر به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته اما با توجه به سقف دریافتی حقوق پرسنل شهرداری که رقمی بیش از دو میلیارد تومان است، شهرداری قدرت مالی لازم برای اجرای این پروژه ها را نداشته و با چالش های مختلفی همچون چالش پیمانکاران مواجه است.

دوایی فر با تاکید بر اینکه به خاطر تامین نشدن اعتبارات اجرای این پروژه ها از سوی منطقه آزاد اروند، راه های دیگری نیز برای رفع مشکل امتحان شده است، اظهار کرد: برخی از سرمایه گذاران خرمشهری حاضر به سرمایه گذاری در اجرای برخی پروژه ها شده اند و راه دیگری که در مدت ۱۰ روزه اخیر به کار گرفته شده است، جذب سرمایه خارج از شهرستان و تعریف پروژه های ملی پروژه «پدیده شاندیز» است.

وی، استقلال مالی شهرداری را برای پیشبرد برنامه ریزی های انجام شده یک اصل دانست و گفت: بدون داشتن درآمدهای پایدار نمی توان به پیشرفت پروژه های توسعه امید بست، در خرمشهر نیز باید به دنبال کسب درآمدهای پایدار بود حتی اگر سرمایه ها از خارج از شهرستان جذب شود که تحققق این امر مستلزم جلب اعتماد سرمایه گذاران به شهرداری است که این اعتماد در حال حاضر وجود ندارد.

بدهی ها مشکل بزرگ شهرداری

این مسئول شهری، بدهی ها را مشکل بزرگ شهرداری خرمشهر خواند و افزود: در مدت حضور چند ماه به عنوان شهردار مهمترین کاری که انجام شده تلاش برای تحمیل نکردن بدهی های بیشتر به شهرداری و اجرای برخی کارهای مهم بوده که منجر به برخی تاخیرها در پراخت ها شده حتی پروژه هایی را تعریف کرده ایم که هزینه ای را به شهرداری تحمیل نمی کنند.

دوایی فر از احداث بازارهای محلی، تعریف واحدهای تجاری در پروژه همچون پل عابر پیاده به عنوان نمونه هایی از این دست یاد کرد و ادامه داد: احداث ۱۰ بازار منطقه ای یا برای ساماندهی دست فروشان با تعریف سقف ۱۸ میلیون تومان که به صورت رهن و طی اقساط از مالکین اخذ خواهد شد که در حال حاضر یکی از آنها در حال احداث است نمونه ای از پروژه ها اجرایی شهرداری خرمشهر با این سیاست است.

شهردار خرمشهر از تهیه نقشه دو پروژه احداث هتل پنج ستاره و آمده شده نقشه پل عابر پیاده نیز خبر داد.

وی با بیان اینکه تاکنون کار خاص و در حد خرمشهر برای این شهر انجام نگرفته است بر لزوم اجرایی شدن پروژه های کلان که زمینه ساز شکوفایی اقتصادی و اشتغال زایی در شهر می شود تاکید کرد.

داویی فر همچنین عنوان کرد: با اجرای پروژه های کلان نا خودآگاه پروژه هایی همچون آسفالت اجرایی می شود و باید به دنبال اجرایی کردن پروژه ها کلان برای رفع عمده مشکلات شهر بود.

وی همچنین خبر از ندادن مجوز جدید برای نصب کیوسک در سطح شهر را داد و گفت: تقاضایی زیادی برای دکه و کیوسک وجود دارد که با توجه به نیاز مردم و مشکلات پذیرش تقاضاها، سعی می شود متقاضیان را به سمت بازارهای محلی در دست احداث سوق داد.

 شهردار خرمشهر بر اهمیت جایگاه خبرنگاران و رسانه در کمک به دستیابی به اهداف نیز تاکید کرد و گفت: خبرنگاران پیشگامان عرصه آگاهی، زبان گویای مردم هستندو یک خبرنگار نباید جراعت، صداقت، شجاعت خود را برای فرد، گروه یا حزبی هزینه کرده بلکه باید در راستای ایجاد نشاط و طراوات در مردم تلاش کند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار